آیا نیاز به مشاوره قبل از ازدواج دارید؟

زمانی که با یکدیگر صحبت نمی کنید.

به طور صادقانه می توان گفت، اکثر چالش های مربوط به روابط عبارت از چالش های ارتباطی می باشند. یک درمانگر می تواند روش های ارتباط با یکدیگر را تسهیل کند. با ایجاد انحراف در یک رابطه، برگشت به مسیر درست سخت خواهد بود.

زمانی که شما صحبت می کنید، ولی همواره به صورت منفی صحبت می کنید.

ارتباط منفی می تواند شامل هر چیزی باشد که منجر به ایجاد احساس قضاوت شدن، خجالت زده شدن، مورد بی اعتنایی قرار گرفتن، ناایمنی یا تمایل به طرد مکالمه شود.

همچنین ارتباط منفی شامل یک لحن مکالمه می باشد، چرا که همواره موارد گفته شده مهم نمی باشند، بلکه در برخی مواقع نحوه گفتن شما اهمیت زیادی دارد. ارتباط منفی می تواند به یک سوء استفاده عاطفی و همچنین ارتباط غیرزبانی تبدیل شود.

زمانی که شما نسبت به صحبت کردن ترس داشته باشید.

زمانی که حتی مواجه شدن با یک مشکل ترسناک باشد. این مورد می تواند هر چیزی باشد، از سکس تا پول، یا حتی رفتارهای کوچک اذیت کننده ای که نامتناسب می باشند.

وظیفه درمانگر کمک کردن به زوجین برای شناختن مشکل موجود و همچنین کمک به آنها برای شناخت موضوع مورد بحث می باشد.

زمانی که از مهربانی به عنوان ابزار مجازات استفاده شود.

شوهر قبلی درمانگر من به اسم ان[۱]، حتی در نتیجه موضوعات کوچک عصبی می شد و بعد از آن از ابراز مهربانی و علاقه خودداری می کرد. در صورتی که یکی از پارتنر ها به عنوان یک “سرپرست” یا “مجازات کننده” عمل کند، این رابطه بدون توازن خواهد بود.

زمانی که شریک خودتان را به عنوان یک دشمن در نظر می گیرید.

شما و همسرتان دشمنان همدیگر نمی باشید؛ هر دو شما در یک تیم قرار دارید. در صورتی که احساس کنید هر دو شما در سمت های مختلفی قرار دارید، زمان مناسبی برای مراجعه به کمک خواهد بود.

زمانی که همه چیز را به صورت مخفی نگه می دارید.

هر شخصی حق دارید که یک حریمی در یک رابطه داشته باشد، ولی زمانی که شما همه چیز را مخفی نگه می دارید، این رابطه مشکل دار خواهد بود.

چگونه تشخیص دهیم که به مشاوره قبل از ازدواج نیاز داریم؟

چگونه تشخیص دهیم که به مشاوره قبل از ازدواج نیاز داریم؟

زمانی که شما یک عشقبازی را در نظر دارید (یا چنین رابطه ای دارید).

داشتن فانتزی در مورد یک عشقبازی نشان می دهد که شما به یک چیزی دیگری تمایل دارید. هر چند که این امکان وجود دارد که یک رابطه بعد از مشخص شدن عشقبازی یکی از طرفین باز هم ادامه پیدا کند، ولی دریافت کمک قبل از صورت گرفتن یک مشکل خاص، یک کار عقلایی می باشد.

در صورتی که هر دو زوجین به فرآیند درمان متعهد باشند و صداقت داشته باشند، رابطه ازدواجی می تواند نجات پیدا کند. حداقل هر دو شما به این شناخت دست خواهید یافت که جدا شدن برای هر دو شما مناسب است.

زمانی که از نظر مالی بدقول باشید.

خیانت مالی می تواند همانند یک رابطه جنسی برای یک رابطه ازدواجی خطرناک باشد. در صورتی که یکی از زوجین طرف دیگر را نسبت به مخارج خودش نامطلع نگه دارد یا نیاز داشته باشد که همه مسائل مربوط به پول را کنترل کند، در این صورت طرف مقابل بحث مالی خانواده را پیش خواهد کشید.

غیر منطقی نخواهد بود که بگوید “من می خواهم که شناخت بهتری نسبت به بودجه و صورتحساب ماهیانه، بدهی ها و میزان حساب های پس اندازی، جاری، بازنشتگی خودمان داشته باشم.”

در صورتی که شوهر شما با این درخواست مخالفت کند، برای دریافت کمک به منظور حل تضاد، از یک متخصص مشورت بگیرید.

در صورتی که احساس کنید فقط در صورت تغییر طرف مقابلتان، همه چیز بهتر خواهد شد.

تنها شخصی که می توانید تغییر بدهید، فقط خودتان هستید، بنابراین در صورتیکه به دنبال یک تغییر باشید، باید خیلی منتظر بمانید.

در این شرایط است که استفاده از یک مربی یا درمانگر برای شناخت بهتر از خودتان و خواسته هایتان مفید خواهد بود.

در صورتی که چالش ها همچنان ادامه پیدا کنند، باید به یک درمانگر زوجین مراجعه کنید تا شناخت بهتری را در مورد روش های ارتباط برقرار کردن با یک  طرف دیگر به دست بیاورید.

زمانی که به صورت مجزا زندگی کنید.

زمانی که زوجین بیشتر شبیه به هم اتاقی ها و نه زوجین ازدواج کرده باشند، این شرایط نشانگر نیاز به مشاوره خواهد بود. این بدان معنا نیست که زوجین به دلیل انجام ندادن همه کارها با یکدیگر، دچار مشکل می باشند.

بلکه به این معنا است که در صورت نبود ارتباط، مکالمه، رابطه صمیمی یا در صورتی که آنها فکر کنند که صرفا کنار هم قرار دارند، این شرایط نشانگر نیاز داشتن برای مراجعه به یک متخصص بالینی ماهری خواهد بود که می تواند مشکل موجود و نحوه از بین بردن آن را مشخص کند.

زمانی که زندگی جنسی شما به صورت قابل توجهی تغییر کند.

بعد از آنکه یک مدتی در کنار یکدیگر قرار گرفته باشید، کاهش یافتن عطش جنسی شما یک مورد عادی خواهد بود.

با این وجود، تغییرات قابل توجه در تخت خواب نشان می دهد که یک مشکلی وجود دارد. همچنین افزایش تعداد رابطه ها هم نشان دهنده یک چالشی می باشد، چرا که این مورد نشان می دهد یکی از طرفین تلاش می کند تا به طرف مقابل اثبات کند که احساس اشتباهی دارد.

زمانی که شما به صورت مکرر در مورد یک موضوع بی ارزش صحبت کنید.

هر شخصی دارای رفتارهای محرک می باشد – – موارد خاصی که منجر به دیوانه شدن آنها می شوند ولی هیچ تاثیری در مورد سایر افراد ندارد.

این مورد می تواند شامل مسائلی همانند لباس شستن، نحوه پر کردن ماشین ظرف شویی و اغلب مواقع داشتن یک ناهار تکراری باشد. طرف مقابل در اغلب مواقع نخواهد دانست که چرا این اختلافات صورت می گیرند و وی چه کاری می تواند برای رفع آن انجام دهد.

یک درمانگر می تواند به زوجین کمک کند تا در مورد این مشکلات صحبت کنند و ریشه واقعی مشکل را پیدا کنند.

زمانی که مشکلات رابطه ای مداوم باشند.

هر رابطه ای دارای نقطه های چسبناکی می باشد یا یک سری بحث هایی به مدت چند ماه ادامه پیدا می کند، بدون اینکه به هیچ راه حلی برسد. این مورد شامل دیدگاه متفاوت نسبت به مسائل مالی خانواده، محرک های سکس نامناسب و دیدگاه نسبت به بچه دار شدن می باشد. این چالش ها غیر ممکن به نظر می رسند، ولی هر دو زوجین می توانند بر روی آنها کار کنند و به راه حل های منطقی دست یابند.

در صورتی که هر دو زوجین متعهد به شناخت دیدگاه طرف مقابل باشند و همچنین تمایل داشته باشند که یک زمینه مشترکی پیدا کنند، درمانگر می تواند به آنها کمک کند.

[۱] Ann

فرار از ازدواج فقط اقتصادی نیست… درمان فوبیا ازدواج

فرار از ازدواج و تن ندادن به ازدواج و دلایل آن فرار از خانه پدری یا فرار از خانه بخت؟! " من به این راحتی دم به تله نمی دم! آب و نونم کمه که برم زن بگیرم! هیچ جا مثل خونه پدری نمی شه! چرا برای خودم آقا بالاسر بگیرم! "این روزها درحالی که دخترها و پسرها بیش تر از هر زمان دیگری در تعامل و ارتباط با یکدیگر قرار دارند، شاهد افزایش سن ازدواج و بی رغبتی جوانان برای زندگی مشترک هستیم.
1 پاسخ

دیدگاه ها غیر فعال است.

سوالات متداول

۱ - آیا مراجعه به زوج درمانی ایده مناسبی است؟

در صورتی که یکی از شما با مشکلی مواجه باشید که می تواند بر روی رابطه شما تاثیر گذار باشد (همانند افسردگی) یا در صورتی که احساس کنید شما در رابطه تان یک وضعیت چسبیده و راکدی دارید، مراجعه به زوج درمانی می تواند ایده مناسبی باشد. ... درمان می تواند یک محیط مناسبی را برای صحبت کردن در مورد موضوعات حساس، همانند رابطه جنسی، ایجاد کند.

۲ - شما در مشاوره ازدواجی چه کاری انجام می دهید؟

شش توصیه ای که می توانند برای موثر بودن مشاوره زوجین و ازدواج مفید باشند، عبارتند از: • داشتن اهداف بیشتر برای خودتان ... • ایجاد انگیزه در خودتان. ... • بودن در زمان حاضر. ... • پذیرفتن مزایای شک. ... • یادگرفتن نحوه مستقل بودن. ... • خارج کردن طلاق از گزینه های مد نظر خودتان – حداقل برای زمان فعلی.

۳ - آیا مشاوره زوجین منجر به ادامه داشتن رابطه می شود؟

روابط دارای مسائل زیادی می باشند و هر رابطه ای مشکلات منحصر به فرد خودش را دارد. ... در مورد اکثر زوجین، مشاوره زوجین به عنوان یک دارویی عمل می کند که آنها برای حفظ کردن رابطه ناخوشایندشان نیاز دارند؛ در مورد سایر زوجین، این درمان به یک روشی برای خاتمه دادن به یک رابطه ای تبدیل می شود که میزان دردناک بودن آن کاهش پیدا کند و دو نفر تصمیم درستی اتخاذ کنند.

۴ - آزمایشات پزشکی قبل از ازدواج چه مواردی می باشند؟

آزمایش پیش از ازدواج: آزمایش پیش از ازدواجی به عنوان آزمایشی تعریفی شده است که بر روی زوجینی صورت می گیرد که برنامه دارند تا در آینده نزدیک ازدواج کنند و اختلال های خونی ژنتیکی ( همانند آنمی و تالاسمی) و همچنین بیماری های عفونی (همانند هپاتیت B، هپاتیت C و HIV/AIDS) در صورت وجود داشتن تشخیص داده می شوند