مشکلات دینی همسرمان

مشکلات دینی همسرمان

همانطور که بارها گفته ایم کسانی که قصد ازدواج دارند باید برای انتخاب گزینه مورد نظر خود، نهایت دقت را انجام داده و کسی را انتخاب کنند که مطابق با آرمان های آنان بوده و هیچ وجه تمایزی از هیچ نظری نداشته باشند. اما گاهاً پیش آمده که جوانان فردی را انتخاب می کنند که امید به تغییر چند مورد در آنان دراند مثلاً پسران سراغ دخترانی می بودن که به مباحث حجاب اهمیت نداده و قصد تغییر وی و با حجاب کردن آنان دارند این رفتار بسیار غلط و ناشایست است زیرا شما باید کسی را انتخاب کنید که نیاز به تغییرات عظیم نداشته باشد. البته باید ذکر کرد که هر فردی کامل نبوده و بالاخره تفاوت ها در برخی زمینه ها موجود است و این تفاوتها است که باعث تکمیل شدن مرد و زن می شود.

line-separator

اما بر اساس نظر کارشناسان نمی توان فردی را که مثلاً از ابتدای زندگیش نماز نخوانده و به دین اهمیتی نمی دهد را یک شبه و به بهانه ازدواج متدین کرد این فرد باید ارشاد شود و این کاری بس زمانگیر است بنابراین کسانی که بیان میکنند شوهرشان و یا خانمشان متدین نیست و این را مشکلی بزرگ می دانند، خودشان با علم به این موضوع ازدواج کرده و نمی توانند ایراد بگیرند اما آنان می توانند با توضیح اهمیت دین و همچنین کمک هایی که این موهبت الهی به انسان می کند وی را به سمت دین کشانده و متدین سازند.

line-separator

البته گاهی پیش می آید که فردی که در ابتدا متدین بوده است به هر دلیلی اکنون این مسائل را مهم ندانسته و بدان اهمیت نمی دهد در این مواقع در یک خانواده وظیفه همسران است که در ابتدا با جویا شدن علت آن، سعی در برطرف نمودن مشکل و بازگرداندن همسرشان به مسیر درست کنند. هر انسانی در زندگیش می تواند دچار خطا شود و در واقع انسان جایز الخطاست بنابراین برای بازگرداندن همسرمان به مسیر درست زندگی بهترین روش در کنار او بودن و همچنین صحبت کردن با او است.

در رابطه با این موضوع می توانید در سایت ازدواج مقاله های بیشتر را مطالعه کنید

منبع:مشاوره-ازواج.com

2 پاسخ
  1. mahya
    mahya گفته:

    سلام من یک شکست رو تجربه کردم حالا برای بار دوم که قصد ازدواج دارم.فرد مورد نظر بسیار ایده آل و عالی اما یک یه مشکل هست اینکه به هیچ چیز اعتقاد نداره و البته فردی صادق و درستکار فقط خدا رو قبول داره.اما من مسلمانم البته مذهبی شید نیستم اما نماز میخونم حالا نمیدونم انتخابم درس یا نه؟لطفا همفکری کنید.

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام دوست عزیز دقیقا یعنی چی که ایشون خدا رو قبول دارند و لی خب اعتقادی به انجام اعمالی مثل نماز ندارند ؟به هر حال مسلمان هستند یا خیر ؟چون خدا را همه اقلیت ها در همه جای دنیا قبول دارند و هر کدام متناسب با ایین و کیش خود مورد پرستش قرار می دهند .ایشان یا مسلمان هستند یا خیر البته که ما متاسفانه مسلمان واقعی اندک داریم و لی شما قبلا تجربه ازدواج ناموفقی را داشتید و باید با احتیاط و با تجربه بیشتری اقدام کنید در هر حال انتخاب با شماست به هر حال تفاوت در اعتقادات مذهبی هم ممکن است ایجاد مشکل کند و نمی توانید بگویید فرضا ایشان کار خودشان را انجام دهند و شما کار خود را و فرضا به اعتقادات هم احترام می گذارید البته اگر پذیرش این رفتار ایشون برای شما مشکلی ندارد خب ادامه بدهید ولی اگر نمی توانید فردی که اهل نماز نباشد را بپذیرید هر چند ایشون شرایط ایده ال و …داشته باشند شاید بهتر باشد ادامه ندهید .در هر حال مشاوره پیش از ازدواج هم می تواند کمک کننده باشد امیدوارم خوشبخت باشید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *