نقش مهم خانواده ها در رواج مطاله و کتاب خواندن

نقش مهم خانواده ها در رواج مطالعه و کتاب خواندن

 

از آنجایی که رواج کتابخوانی و مطالعه بسیار نقش مهمی در تعلیم و تربیت فرزندان دارد والدین باید نهایت سعی خود را در این امر انجام دهند

حجت‌الاسلام خداداد رضایی شامگاه چهارشنبه در نشست انجمن عمومی کتابخانه آبپخش اظهار داشت: بحث مطالعه و کتاب‌خوانی از مهم‌ترین مسائل فرهنگی است که باید به آن توجه داشته باشیم و در این زمینه تلاش کنیم.

وی افزود: خانواده عامل بسیار موثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است و این نهاد حساس اجتماعی می‌تواند نقشی موثر در آشنایی نوجوانان و جوانان با ضرورت مطالعه ایفا کند.

امام جمعه آبپخش خاطرنشان کرد: محیط و شرایط خانواده، روش تربیتی و آموزشی والدین، طرز تفکر و نگرش والدین در رابطه با مطالعه و کتابخوانی، وجود کتب و نشریات قابل دسترس و همچنین سطح اقتصادی و پایگاه اجتماعی خانواده، نقش به‌سزایی در تقویت عادات مطالعه و کتاب‌خوانی دارد.

رضایی با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید، بیان داشت: با توجه به تاثیرپذیری دانش‌آموزان از فضای مدارس، این نهاد اجتماعی می‌تواند نقشی مهم و موثر در اشاعه فرهنگ کتابخوانی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه انجام تبلیغات محیطی نقشی موثر در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی دارد، اضافه کرد: اگر اقشار مختلف جامعه با کتاب آشنا شده و لذت مطالعه، خودآموزی و افزایش معلومات عمومی را درک کند و به مطالعه خو بگیرد، در تمام دوران زندگی، از کتاب دست نمی‌کشد.

این مسئول، نقش کتاب‌داران در ترویج فرهگ کتاب‌خوانی را ضروری دانست و اذعان داشت: کتاب‌داران کتابخانه‌ها، از عوامل موثر در ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی به شمار می‌روند، کتاب‌داران با روش‌های خلاقانه خود می‌توانند فعالیت‌های کتاب‌خوانی را رشد داده و حتی به حوزه‌های بیرون از کتابخانه بکشانند.

امام جمعه آبپخش عنوان کرد: تمامی مدیران و مسئولان باید توان خود را برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه به‌کار گیرند، چون پیشرفت بشر با کسب دانش میسر می‌شود و کسب دانش و اطلاعات جدید تنها با مطالعه و کتاب‌خوانی حاصل می‌شود.

رضایی یادآور شد: آبپخش توان بالایی در عرصه فرهنگ را دارا است و باید از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی این دیار برای تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی استفاده کنیم.

میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مشاوره ازدواج مراجعه کنید

 

منبع:مشاوره-خانواده.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *