هدف خود از ازدواج را بشناسیم – هدف از ازدواج

اهداف و منظورهای خاص و متفاوتی از ازدواج وجود دارد که هرکدام می تواند عامل خوشبختی و تعهد و یا باعث جدایی و انزوا شود. اهداف یابد مشخص شده و اولویت بندی شده باشد و مهمترین هدف از ازدواج باید رسیدن به ارامش و رضایت از زندگی باشدو ازدواج هایی که به خاطر پول و ثروت و یا به خاطر فرار از خانواده و سختگیری ها و یا به دلیل غرایض جنسی صورت میپذیرد، سرانجام خوبی نداشته و به جدایی می انجامد.

ازدواج

ازدواج یکی از مهم‌ترین رویدادهای زندگی هر فرد است. این پیوند مقدس بین دو نفر، می‌تواند منجر به تشکیل یک خانواده شود و زندگی هر دو نفر را تحت تأثیر قرار دهد. اما هدف از ازدواج چیست و چرا ما ازدواج می‌کنیم؟

هدف از ازدواج

هدف از ازدواج می‌تواند از دیدگاه‌های مختلفی بررسی شود. از نظر اجتماعی، ازدواج یک نهاد مهم است که نقش مهمی در بقا و تداوم جامعه دارد. ازدواج باعث ایجاد خانواده می‌شود و خانواده‌ها هسته اصلی جامعه را تشکیل می‌دهند. از نظر فردی، ازدواج می‌تواند منجر به ایجاد احساس آرامش، امنیت و عشق شود. ازدواج همچنین می‌تواند به افراد کمک کند تا در زندگی مشترک، رشد و تکامل پیدا کنند.

دلایل ازدواج

دلایل مختلفی برای ازدواج وجود دارد. برخی از افراد به دلیل عشق و علاقه ازدواج می‌کنند. برخی دیگر به دلیل نیاز به همراهی و حمایت، ازدواج می‌کنند. برخی نیز به دلیل مسائل مالی، ازدواج می‌کنند.

هدف خود از ازدواج را بشناسیم

هدف خود از ازدواج را بشناسیم

چرا ازدواج می کنیم؟

پاسخ به این سوال، به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از دلایل ازدواج عبارتند از:

  • عشق و علاقه: عشق و علاقه یکی از مهم‌ترین دلایل ازدواج است. زوجینی که با عشق و علاقه ازدواج می‌کنند، شانس بیشتری برای داشتن یک زندگی مشترک موفق دارند.
  • نیاز به همراهی و حمایت: انسان موجودی اجتماعی است و نیاز به همراهی و حمایت دارد. ازدواج می‌تواند نیاز به همراهی و حمایت را برطرف کند.
  • مسائل مالی: برخی از افراد به دلیل مسائل مالی، ازدواج می‌کنند. ازدواج می‌تواند به افراد کمک کند تا در هزینه‌های زندگی صرفه‌جویی کنند.
  • فشار خانواده و جامعه: در برخی جوامع، فشار خانواده و جامعه باعث می‌شود که افراد زود ازدواج کنند.

مرکز مشاوره

اولوبت بندی اهداف

همانطور که در بالا گفتیم باید اهداف اولویت بندی شده و اهداف ما از ازدواج جزء اهداف اصلی باشد. یکی از این هدف ها که خود باعث دلگرمی و خوب شدن روابط خانواده و همچنین باعث نزدیکی زوج می شوند میل جنسی می باشد. زن و مرد مکمل هم در همه زمینه ها بوده و باید در کنار هم کامل شوند که تکمیل و آرامش دهنده میل جنسی هر دو طرف نیز جزء آن می باشد اما این بخش از زندگی مهم بوده ولی اصل و هدف والا برای ازدواج نمی باشد.

کسانی که فقط آرامش میل جنسی خود را عامل ازدواج می دانند، زندگی خوبی نخواهند داشت زیرا آنان هیچ گاه راضی نشده و اکثراً خیانت می کنند. میل جنسی خوب است اما نه به عنوان اصل در زندگی کسانی که به خاطر ارضاء آن با کسی ازدواج می کنند درواقع ممکن است از همسر خود خسته شده و با برای ارضاء خود همسرشان را مورد آزار قرار دهند.

بهترین راه شناخت

بنابراین بهترین راه شناخت اینگونه افراد آشنایی کامل از وی می باشد که متاسفانه در کشور ما به دلیل مسائلی که وجود دارد دختر و پسر قبل از ازدواج هیچ گاه طرف مقابل را در این زمینه نشناخته و پس از ازدواج است که این شناخت پدید می آید و خوب در آن موقع به طبع دیر می باشد و مشکلاتی را به همراه دارد. پس از صحبت در این زمینه نترسیم برای شناخت طرف مقابل صحبت در همه زمینه ها لازم و حیاتی می باشد البته به گونه ای که طرف مقابل حس بدی نداشته و برداشت بد نکند.

نتیجه‌گیری

ازدواج یک تصمیم مهم در زندگی هر فرد است. قبل از ازدواج، مهم است که به اهداف و دلایل ازدواج خود فکر کنید. اگر به دنبال یک زندگی مشترک موفق هستید، باید با آگاهی و شناخت کافی وارد این مرحله از زندگی شوید.

کسانی که همسرشان نیز اینگونه هستند می توانند با صحبت به شیوه ای خاص با همسرشان مشکل را برطرف نموده ویا با مشاور با مراکز مشاره ازدواج از راه حل های مشکل خود با خبر شوند. در آخر توصیه همیشگی مشاوران ازدواج، با دقت و مشورت انتخاب کنید و احساسات را کنار بگذارید تا خوشبخت شوید.

مقاله های بیشتر در رابطه با این موضوع را در سایت مشاوره ازدواج ببینید

منبع: مشاوره-خانواده.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *