والدین، یکی از اصلی ترین عوامل معضل ازدواج

والدین، یکی از اصلی ترین عوامل معضل ازدواج

بسیاری از جوانان که قصد ازدواج داشته و خواهان تشکیل خانواده می باشند، با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند. مشکلاتی از قبیل مشکلات اقتصادی و مالی، مشکلات شغلی و کاری و همچنین ادامه تحصیل و بحث سربازی. هرکدام از این مشکلات و مشکلات دیگری که می تواند بر سر ره تشکیل خانواده یک جوان قرار گیرد میتواند به آسانی و به راحتی حل شود اگر از دیگران کمک گرفته و خود باعث افزایش دامنه مشکلات نشویم. بسیاری از والدین با سنگ اندازی های خود چه از طرف پسر و چه از سمت دختر مانع ازدواج دو جوان شده و ضمن ایجاد حس سرخوردگی در آنان، جامعه را دچار انحطاط و ناهنجاری های شدیدی می کند. این والدین با بهانه هایی از قبیل خوشبختی دخترمان و یا زحمت برای بزرگ کردن پسرمان ازدواج دو جوان را سخت و مجلس خواستگاری را به یک مغازه برای خرید جنس مبدل می کنند.

ازدواج امری شیرین و مقدس است و مهمترین هدف از آن احساس آرامش و اطمینانی است که از آن به وجود می آید اما با اینچنین کارهایی به قدری ازدواج را سبک کرده و جوانان را از آن زده می کنیم که همانطور که الان در جامعه امروزه خود می بینیم، سن ازدواج بسیار بالا رفته و ملاک ها و معیارها بسیار ساده و مادی شده است. تا جایی که بازی با زندگی دیگران کاری بسیار عادی شده است.

همانطور که در بالا گفتیم دیدید که سخت گیریها و سنگ اندازی های والدین باغث بروز چه مشکلاتی شده است. بهترین کار این است.

که با معیارهایی عقلانی و با یک انتخاب درست و همچنین با کاهش انتظارات آنچنانی، زمینه را برای ازدواج فرزندان خویش آماده کرده و آنان را از این منجلاب و معضل ازدواج رهایی سازیم.

منبع:سامانه پرسش و پاسخ مشاور

2 پاسخ
  1. مرتضی
    مرتضی گفته:

    واقعاً یکی از ترس های من همین است من و دوست دخترم قصد ازدواج داریم اما می ترسم در جلسه خواستگاری و بر سر مسائلی مثل مهریه و اینا همه چیز به هم بخوره و من و دوست دخترم که ۵ سال است با هم دوست هستیم و میخوایم به هم برسیم ، دچار مشکل بشیم. البته من نظر خود دوست دخترم را نمی دونم در باره مهریه ولی فکر نکنم راضی باشه ما به هم نرسیم

    پاسخ
    • دکتر مهرآرا بهرامی
      دکتر مهرآرا بهرامی گفته:

      با سلام
      قبل از هرچیز باید بگم درسته کسی که شما رو دوست داره قطعا از یک سری خواسته هاش به خاطر شما میگذره اما در نظر داشته باشید که خانواده اون دختر هم نظراتی دارند و به نظرات اونها هم باید احترام گذاشت شما هم باید سر یک سری مسائل از خواسته های خودتون بگذرید
      بحث مهریه هم باز بستگی به سطح خانواده دختر و انتظارات اونا از شما داره اما همواره یادتون باشه اون چیزی که در زندگی مشترک مهمه تفاهم و علاقس و یک رقمی که برای مهریه قرار میدهند تضمینی برای خوشبختی نیست وبه قول معروف مهریه روکی داده کی گرفته.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *