اینجا منظور از دوست پسر کسی است که با هدف آشنایی پیش از ازدواج با شما در ارتباط است و نه رابطه ای بدون چهارچوب و بدون هدف.

سالهای نوجوانی برای خود نوجوان، دوستان و خانواده شان سخت است. پسران نوجوان کلیشه های خاصی دارند و گاه نادرست که به آنها وابسته است مانند همیشه عصبانی، خلقی، خشن و بی ادب. این کلیشه ها تا حدودی مبتنی بر موقعیت های نادر است که تمایل به یادگیری دارند .

بدانید که گذر از بلوغ می تواند دیدگاه آنها را تغییر دهد. پسران به طور معمول از سن بلوغ در سنین ۱۱ تا ۱۶ سالگی می گذرند.

در طول این سالها است که آنها بیشترین تغییرات بدنی خود را تجربه می کنند (از جمله افزایش قد و رشد عضلات). در طی و بعد از این سالها، آنها به طور معمول شروع به رشد جنسی خود می کنند. آنها شروع می کنند به طور متفاوت به خود و دیگران نگاه می کنند.

پسران نوجوان همچنین می توانند در مورد گرایش جنسی خود دچار سردرگمی یا عدم اطمینان شوند. او ممکن است برای فهمیدن اینکه او کیست ، به کمک و پشتیبانی شما نیاز دارد.

۱٫ آشنایی با زبان بدن

زبان بدن را بدانید. زبان بدن حرکات یا موقعیت های بدن فرد است که می تواند به ما نشان دهدکه چه احساسی دارند.

قادر به خواندن زبان بدن پسرنوجوان شما می تواند بهتان کمک کند بهترین روش برای مقابله با او را تعیین کنید.

توانایی خواندن زبان بدن با امکان مشاهده می شود. خواندن زبان بدن را با مشاهده افراد در تنظیمات روزمره مانند بازار ، اتوبوس یا کافی شاپ تمرین کنید.

چگونه با دوست پسر نوجوانتان رفتار کنید. چگونه با دوست پسر نوجوانتان رفتار کنید

چند نمونه از زبان بدن:

اگر پسرنوجوان خود را در حال راه رفتن در راهروهای مدرسه یا خیابان دست در جیب دیدید و یا اینکه شانه های خود را در آغوش گرفته بود، بدانید که احتمالاً احساس بیزاری می کند.

اگر پسر نوجوان شما اغلب با موهای خود بازی می کند یا لباس های خود را به نوعی تنظیم می کند، احتمالاً از چیزی عصبی است.

اگر پسر نوجوان شما انگشتان دست خود را بر روی میز می کوبد یا می لرزد، یا زیاد می کشد، احتمالاً نسبت به چیزی بی تاب است.

اگر پسر توجوان شما با کسی که در حال صحبت است که بازوهای او در مقابل فرد قرار گرفته است، یا چیزی را در مقابل او نگه داشته است، او دفاعی است.

۲٫ همدل باشید

همدلی توانایی درک و قدردانی از احساسات شخص دیگر است. به عبارت دیگر، همدلی به شما امکان می دهد درک کنید که شخص دیگری چه می گذرد و با آنها همدردی می کنید.

همدلی همچنین به ایجاد روابط بهتر کمک می کند .همدلی شامل توانایی گوش دادن است. درک اینکه چگونه کسی احساس می کند دشوار است، اگر اجازه ندهید که صحبت کنند.

وقتی به صحبت های پسر نوجوان گوش می دهید ، به این فکر کنید که در شرایطی که او توصیف می کند چگونه احساس می کنید.

چگونه با دوست پسر نوجوانتان رفتار کنید. (2)

چگونه با دوست پسر نوجوانتان رفتار کنید. (۲)

چند نمونه از نحوه همدلی با دوست پسر نوجوان خود:

اگر دوست شما داستانی را برای شما تعریف می کند که در آن احساسات مختلفی را ابراز می کند، با دقت گوش دهید و برخی از مواردی را که به شما می گوید دوباره تکرار کنید.

این نشان می دهد که شما در حال گوش دادن هستید و در واقع به آنچه می گوید اهمیت می دهید.

اگر دوست شما نظر خود را در مورد چیزی می گوید، بدون قضاوت گوش دهید. سپس از خود بپرسید که چرا ممکن است اینگونه احساس کند.

اگر دوست شما تجربه ای بسیار شرم آور داشت که نمی خواهد در موردش صحبت کند، با گفتن داستانی که در آن خودتان رفتار شرم آوری انجام دادید برای او باز کنید. اگر دوستتان را به اشتراک بگذارید دوست شما احتمالاً تجربیات خود را به اشتراک خواهد گذاشت.

۳٫ شفقت نشان دهید

قدم بعدی پس از همدلی شفقت است. دلسوزی می خواهد به کسی که نیاز به کمک دارد کمک کند. پس از درک درستی از اینکه دوست شما چه احساسی دارد، می توانید تعیین کنید که چه کاری باید برای او انجام دهید. دلسوز بودن راه دیگری برای ایجاد روابط سالم است.

به دوست خود دسترسی پیدا کنید و از او بخواهید که آیا به چیزی احتیاج دارد یا خیر. اگر او نمی داند که به چه چیزهایی نیاز دارد، شما به جای او فکر کنید و احتیاجات آن را به او ارائه دهید.

با دوست خود مهربان باشید هنگامی که می دانید دیگران او را مورد آزار و اذیت قرار می گیرند یا با او رفتار بدی می کنند. شما پسر نوجوان را درک کنید و با او مهربان باشید.

۴٫ وفادار بمانید

بخش عمده دوستی وفاداری است. وفاداری و دوستی شاید بیشتر از حفظ اسرار مهم باشد. شما باید نسبت به پسر نوجوان به گونه ای رفتار کنید که او بداند شما با او وفادار هستید.

پسر نوجوان نباید در مقابل فشار همسالان تعظیم کند. همسالان کسانی هستند که در همان سنی با او قرار دارند که همان منافع پسر نوجوان را دارند. بیشتر اوقات همسالان و دوستان یک گروه هستند اما همیشه نه.

از آنجا که هر روز پسران نوجوان با دوستان خود در ارتباط هستند، در نهایت به هر دو روش خوب و بد تأثیر خواهید گذاشت.

با این حال، هنگامی که همسالان (دوستان و غیره) شروع به تحت فشار قرار دادن پسران نوجوان برای انجام کاری می کنند که یا نمی خواهند انجام دهند ، یا می دانند که نباید انجام دهند، این یک تأثیر منفی محسوب می شود

پسر نوجوانی که با او دوست هستید ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشد و بد رفتار کند. ممکن است دیگران تلاش کنند او را به انجام کارهایی که نمی خواهد انجام دهد تحت فشار قرار دهند. به عنوان دوستش، در کنار او بایستید و مانند گذشته از او حمایت کنید.

۵٫ مراقب پرخاشگری باشید.

بدن و مغز یک پسر نوجوان دچار آشفتگی و تحولات زیادی می شود. مغز پسران نوجوان از نظر جسمی در حال تغییر است و این باعث می شودکه آنها بیشتر از قبل با بی مسئولیتی رفتار کنند.

در حقیقت، این تغییرات جسمی در مغز بر توانایی نوجوان در واکنش عاطفی با عصبانیت، ترس، وحشت و اضطراب تأثیر می گذارد.

اگر دوست پسر نوجوان شما با شما مشاجره می کند و به نظر می رسد که پرخاشگر است، آرام باشید. اگر به نظر نمی رسد که دوست شما در حال آرام شدن است، از او دور شوید.

به او بگوییدکه نیم ساعت دیگر درباره این موضوع صحبت می کنیم. قبل از سرگیری گفتگو، به او فرصت دهید تا آرام شود.

اگر دوست پسر نوجوان شما به شدت خشن است و همیشه در حال دعوا و نزاع است، امنیت شما در درجه اول قرار دارد. در صورت امکان خود را از شرایط دور کنید.

نویسنده :مشاوره ازدواج