بزرگ تر بودن دختر ، ازدواج پسر با دختر بزرگتر خوب است یا بد؟

 با دختر بزرگ تر از خودت ازدواج کنی در حقیقت زنت برات مادری می کنه و تعیین تکلیف خونه رو به دست می گیره…!

حوصله داری می خوای بچه داری کنی با پسر کوچیک تر از خودت ازدواج کنی دقیقا انگار داری بچه بزرگ می کنی، مرد باید بزرگ تر از خودت باشه، باید بتونی بهش تکیه کنی…!

من بخاطر اینکه ظاهرم خیلی کم سن و سال نشون میده همیشه خواستگارهایی داشتم که از خودم کوچیکتر بودن، با اینکه با بعضی هاشون تفاهم داشتم اما همیشه از ازدواج با پسر کم سن تر از خودم ترسیدم!”

جملات بالا بخشی از کلیشه های فرهنگی در خصوص بزرگ تر بودن دختر در ازدواج است.

بزرگ تر بودن دختر

از نظر فرهنگی و در طول تاریخ همیشه زن و مرد ایده آل در ذهن مردم، حالتی تصور می شده که در آن مرد، بزرگ تر یا لااقل هم سن با زن باشد.

امروزه با تغییر ارزش ها، ازدواج هایی با شرایط معکوس سنتی، یعنی بزرگ تر بودن دختر از پسر را شاهد هستیم.

از آنجا که دختران زودتر از پسران به بلوغ جسمی می رسند و جامعه نیز از دخترها زودتر از پسرها انتظار رفتار بزرگسالانه دارد، بنابراین نگرش جامعه به کم سن بودن دخترها در ازدواج مثبت تر است.

در عین حال با تغییر سبک زندگی، ادامه تحصیل دخترها و شاغل بودنشان، شرایط نسبت به گذشته تغییر کرده است.

تفاوت سن زن و مرد

تحقیقات صورت گرفته درمورد تفاوت سن زن و مرد نشان می دهد که :

  • در ازدواج میان دو فرد مجرد، معمولا دخترها نسبت به پسرها کم سن و سال تر هستند.
  • مواردی که زن برای دومین بار ازدواج می کند و مرد برای اولین بار، تفاوت سنی و بزرگ تر بودن دختر آشکار تر است.

اما چرا بزرگ تر بودن دختر از پسر همچنان یک ویژگی منفی محسوب می شود؟

دردسرها یا مشکلات احتمالی بزرگ تر بودن دختر در زندگی مشترک چیست؟

صرف اینکه دختر بزرگتر است باید از ازدواج با گزینه مورد نظر دست کشید؟

بزرگ تر بودن دختر ، ازدواج پسر با دختر بزرگتر

مشکلات احتمالی بزرگ تر بودن دختر در زندگی مشترک

صرف نظر از بزرگ تر بودن دختر یا پسر، فاصله سنی زیاد موضوعی است که می تواند باعث فاصله دنیای روانشناختی بین زن و مرد شود.

از جمله مشکلات و چالش های احتمالی بزرگ تر بودن دختر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بزرگ تر بودن دختر ممکن است باعث شود برخی اوقات اشتباهات و بی تجربگی مرد برای زن غیرقابل تحمل شود.

در واقع اگر فاصله سنی زن و مرد زیاد باشد، زن ممکن است با مشاهده اشتباهات همسرش به عنوان مسائلی که خود سال ها پیش با آن ها دست و پنجه نرم کرده، خسته و کم حوصله شود.

  • وقتی دختر از همسر خویش بزرگ تر باشد گاه با گذشت بیش از حد یا پند و اندرز دادن به همسر خویش، نقش والد را بازی می کند.

مسلما وقتی ارتباط بین زن و شوهر تبدیل به ارتباط والد_ کودک شود، جاذبه جنسی زن و مرد نسبت به هم کم خواهد شد.

  • بزرگ تر بودن دختر ممکن است از زاویه ای دیگر خود را در زندگی مشترک نشان دهد

ممکن است زن برای جلب رضایت همسر خویش، از خواسته های خود دست بردارد و رفتارهای سن پایین تر را انجام دهد.

همچنین ممکن است مرد برای جلب رضایت، نزدیکی و ایجاد تفاهم بیشتر با همسرش، مطابق میل زن رفتارهای مناسب سن بالاتر را از خود نشان دهد.

بزرگ تر بودن دختر ، ازدواج پسر با دختر بزرگتر

آیا  فاصله سنی زیاد به معنای فاصله روانشناختی است؟

فاصله سنی زیاد بخصوص بزرگ تر بودن دختر اغلب باعث مشکلات و چالش های ناخواسته ای می شود. اما لزوما این شرایط لزوما به معنای عدم رضایت یا شکست در زندگی مشترک نیست.

بزرگ تر بودن دختر معمولا با شرایط مالی بهتر، سطح تحصیلات بالاتر یا جایگاه شغلی مناسبی همراه است.

این شرایط بخصوص برای پسرهایی که ترجیح می دهند همسرشان باتجربه تر و تکیه گاهی برای زندگی باشد، می تواند خوشایند باشد.

اما سن عقلی مهم است یا سن شناسنامه ای؟

”  سن فقط یه عدده!  فلانی خیلی بیشتر از سنش می فهمه و..”

فارغ از اعداد و ارقام ریاضی و تعداد سال های مناسب یا نامناسب فاصله سنی، موضوع مهمی که در مورد تفاوت سنی نادیده گرفته می شود، سن عقلی است.

خیلی مواقع زن یا مرد از نظر سنی کم تر یا هم سن همسر خود است اما از عدم پختگی یا رفتارهای کودکانه همسرش ابراز ناراحتی می کند.

بنابراین توجه به میزان پختگی زن و مرد و سایر خصوصیات از جمله برون گرا بودن یا درون گرا بودن همسر، پیش بینی کننده خوبی برای میزان تفاهم است.

در این خصوص کمک گرفتن از یک روانشناس می تواند در کسب شناخت بهتر نسبت به خود و گزینه مورد نظرتان کمک کننده باشد.

سن مناسب ازدواج1

سال هاست که ازدواج در بین مردان و زنانی صورت می گیرد که اصولاً مردان از زنان کوچکتر بوده و گاهی این اختلاف سنی به بیش از ۲۰ سال می رسد که مشکلات خاص خود را دارد و مقالات و بحث های بسیاری در این زمینه شده است اما کسی درباره ازدواج هایی که در آن مردان از زنان کوچکتر بوده و مشکلات و مسائل آنان بحثی به میان نیاورده است.

طق آمار ثبت احوال کشور در بیش از ۱۰ الی ۱۵ درصد ازدواج هایی که در همین چند ماه اخیر صورت گرفته است، مردان از زنان کوچکتر بوده است. درست است که این رقم نسبت به سال گذشته دو برابر شده است و رو به ازدیاد است اما نگرش منفی جامعه نسبت به این ازدواج مانع رشد بی رویه آن است. البته ذکر این نکته حیاتی است که منظور از بزرگتر بودن خانم مواردی است که در آن خانم ها بیش از یک سال تا چندین سال اختلاف سنی دارند در غیر این صورت مواردی نیز هستند که در آن زوج ها همسن بوده و اختلافات سنی آنان به چند ماه می رسد گرچه در این موارد نیز مشکلاتی وجود دارد اما مشکلات آنان قابل مقایسه با گروه اول نمی باشد. طبق نظر کارشناسان ازدواج با اختلاف سنی دو سال که دختر بزرگتر باشد آسیب اجتماعی نمی باشد اما چیزی که رواج پیدا کرده است بوده که این یک آسیب اجتماعی جدی است.

اما چه چیزی باعث این نوع ازدواج می شود؟! مشکلات جامعه و مشکلات اقتصادی عواملی است که جوانان را برای ازدواج با دختر بزرگتر که به ویژه یکبار هم ازدواج کرده باشد ترغیب می کند زیرا آن خانم تنها به دنبال مردی برای تکیه کردن است و مسائلی که یک دختر جوان به آن اهمیت می دهد را مهم نمی داند بنا براین ازدواج آسان می شود. اما عرف جامعه و مخصوصاً خانواده پسر مشکلات بسیاری را برای آنان پدید می آورد. برای جلوگیری از چنین ازدواج هایی خانواده ها بسیار تاثیرگذار هستند بدین صورت که می توانند در ازدواج و خواسته های خود کمی آسانتر رفتار کرده تا پسر دغدغه کمتری در فراهم کردن مقدمات ازدواج داشته باشد.

اما در هر صورت زمانی که با یک دختر بزرگتر ازدواج میکنید باید تمامی مسائل را در همان ابتدا حل نموده و دیگر درباره سنتان سخن نگویید اینکه من بزرگتر هستم و تصمیم گیرنده علاوه بر خورد کردن شخصیت و قدرت مدیریت مرد، او را زیر سوال برده و مشکلات حادی را به وجود می آورد. بنا براین پس از انتخاب سعی در درست زندگی کردن کنید نه اینکه از هم ایراد گرفته و سن را به رخ بکشید. در این میان مشاوره ازدواج چه قبل و چه بعد از ازدواج می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.

برای خواندن مقاله های بیشتر در رابطه با این موضوع به سایت ازدواج مراجعه کنید

مقالات بیشتر دراین زمینه :

ازدواج با بزرگتر از خود

ازدواج با دختر یک سال بزرگتر

ازدواج با فاصله سنی معکوس

منبع:

  •  کانون مشاوران ایران
  • آموزش پیش از ازدواج، مهدی میر محمد صادقی،۱۳۸۲٫
  • تأثیر سن ازدواج، الگوهای همسرگزینی و تفاوت سنی زوجین بر کیفیت زندگی زناشویی زنان شهر تهران، مریم ولد خانی، عبدالباسط محمود پور، کیومرث فرحبخش، حسین سلیمی بجستانی،۱۳۹۵٫
  • بررسی عوامل موثر بر نگرش دانشجویان دانشگاه پیام نور محلات در خصوص ازدواج، علی سیف زاده، علی قنبری برزیان، ۱۳۹۳٫
341 پاسخ
« دیدگاه های قدیمی تردیدگاه های جدیدتر »
  1. ناشناس
    ناشناس گفته:

    من ۳۵ سالمه و تا الان عاشق نشده ام. اما تا آقایی رو می پسندم می بینم که اون اسیر عدد و ارقامه! حتی اگه از من بزرگتر باشه که دیگه سن بچه دارشدنت گذشته! متاسفم برای این طرز تفکر پوسیده! با اینکه من از شرایط خوب زندگی و تحصیلی و شغلی برخوردارم و خانواده ای خوب دارم. وقتی خودم رو با دخترهای کوچکتر مقایسه می کنم متوجه میشم اونها هیچ چیز از زندگی و آرامش و ادب فرزندهاشون و کانون گرم خانواده نمی دونن. حدااقل به معنایی که من برای عشق و اعتبار عشق می شناسم اونها اصلا شناخت ندارن! خب اینها آزاردهنده است برای من خیلی . و این حس هم در من ازار مضاعف داره پس کی و کجا من باید کسی که عاشقش خواهم بود و اونهم عاشق من رو پیدا کنم ؟ و حالا آقایی رو دوست دارم که متاسفانه ایشون اسیر عدد شدند و بی توجه به شعور و درک و فهم و اعتبار شخصیتی من… واقعا اقایون دنبال چه هستند؟ دلم شکسته …

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      دوست عزیز درسته اختلاف سن بسیار مهمه ولی به درک دو طرف برمیگرده و وقتی درگیر مسایل و سنت و رسوم گذشته باشه نمیتونید انتظار زیادی ازش داشت

      پاسخ
    • امید
      امید گفته:

      ببخشید، شما از آقایون مینالم من از خانم ها ، من خودم تو موقعیت برعکس شما هستم … دختری که همه جوره باهم خوش بودیم ، لحظه شماری میکرد که بیام پیشش تا فهمید از من بزرگتره کلا گیر داد به اعداد ارقام بقول شما … هر آدمی یه معیاری داره ، من فکر میکنم اگ کسی نتونه با این ارقا کنار بیاد باید کنار موند ..شاید واقعا نمیتونه … من خودم خیلی سعی کردم نگه دارمش حتی با خانوادشم حضوری صحبت کردم اونام منو تایید کردن اما خود خانم مشکل داره … بنظر من اگر علاقه و دوست داشتن باشه … زمان میتونه کمک کنه شناخت کامل و اطمینان بیشتر بشه

      پاسخ
    • ناشناس
      ناشناس گفته:

      عزیز جان برای اینکه این سری از افراد اطلاعاتشون کمه و نمی دونند دوره عهد بوق سپری شده و الان تا بعد ۴۵ سالگی هم زنان می تونند بچه های زیبا و سالم به دنیا بیارند ( سند می تونید به سخنان دکتر افروز رئیس نظام روانشناسی ایران مراجعه کنید) و در مواردی حتی پس از یائسگی و این رو نمی دونند که مرد هم بعد ۴۰ سالگی مثل یه فرد ۲۰ ساله نیست و ممکنه خودش از نظر فرزند دچار مشکل باشه حرف زیاده عوام خیلی چیزها رو نمی دونند شنونده عاقل باشه!

      پاسخ
  2. Amin
    Amin گفته:

    آقا به نظر من این اختلاف سنی رو ول کنین !!!!!! اگه یه دختری که از خودتونو بزرگتره رو دوس دارین و اونم شما رو دوست داره برای یه مدت با هم باشین اگه دیدین شبیه هم دیگه هستین هم دیگرو درک میکنید ازدواج کنید

    پاسخ
  3. amir
    amir گفته:

    سلام تروخدا کمکم کنید من عاشق یه دختر شدم عاشق که نه دیوونشم چیکارکنم اون ۱۶ سالشه منم ۱۳ واقعا نگید که ولش کن چون هر بار میخولستم جدا بشم ازش نتونستم حس میکنم اونم منو دوست داره نمی دونم نمیتونم.برم بهش دوسش دارم کمک کنید چیکار کنم

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      اتفاقا” باید همین حرف رو گوش بدید چون سن شما اونقدر پایینه که کسی شمارو برای حتی خواستگاری هم جدی نمیگیره … پس لازمه از همین سن کم واقع پذیر باشید و چیزایی رو طلب نکنید که از رسیدنش عاجز باشید ….شما درس /کار/سربازی /و… رو هنوز طی نکردید پس چطور میتونید برای چنین زندگی هزینه کنید

      پاسخ
  4. amir
    amir گفته:

    Salam khobid khaste nabashe .mnm moshkel daram mn divone ye dokhtar fogh alade hastam khele dosesh daram onam mno dost dare mn 14 salame bad on 16 salesh torokhoda komak koned lootfan naged ke bayad veleah kone باتشکر ممنونم که بهم کمک میکنید

    پاسخ
  5. مونا
    مونا گفته:

    سلام من تقریبا یک سال و نیمه با یک پسری آشنا شدم که از من سه سال و دو ماه کوچیکتره،من ۲۶ سالمه و پسر ۲۳ من قبلنا نسبت به ازدواج و مردا خیلی تردید داشتم و می ترسیدم و به همه جواب رد می دادم بدون هیچ دلیلی، اما از وقتی این پسره وارد زندگیم شده کلا همه چی عوض شده طرز فکرم نسبت به ازدواج و دوس داشتن تغییر کرده، واقعیتش خیلی خیلی منو دوس داره و من اصلن اعتقادی به دوس داشتن نداشتم و بهم دوس داشتنو یاد داد و تازگیا حس میکنم منم خیلی دوسش دارم، با منطق بهش فهموندم که نمی تونیم با هم ازدواج کنیم اما اصلن دست بردار نیست، فقط سن نیست که برا من مشکل سازه من لیسانسم و ایشون دیپلم اما بگم از نظر اخلاق و ادب و پایبندی به اعتقادات و خانواده حرف ندارن و منطقی تر از من هستن و چند بار بهم گفتن اصلن منطقی برخورد نمی کنم.اینو هم بگم که ایشون خیلی اهل کارن و از بچگی با سختی بزرگ شدن مثل خودم. هر دفعه می خواد با خانواده بیاد خونمون اما من نمیذارم نمی دونم چطور به خونوادم بگم خواهشن راهنماییم کنین…

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      خب وقتی علاقه ای به ایشون ندارید بهتره رابطه رو قاطعانه کات کنید نه اینکه با ادامه اون بر میزان وابستگی بین خودتون اضافه کنید در غیر اینصورت پایبند هم میشید و شرایط رو برای خودتون سخت خواهید کرد .. این مسایل خیلی پیچیده و گنگ نیستن و شما راحت میتونید راه درست رو انتخاب کنید

      پاسخ
      • مونا
        مونا گفته:

        خب راستش تقریبا چن ماهه بهشون علاقه مند شدم برای همین هر روز تو فکرشم ، فقط می ترسم این دوست داشتن از روی عادت باشه، بعضی وقت ها فکر می کنم اگه رابطه رو کات کنم و نتونم فراموشش کنم چی؟ چون دو سه بار امتحان کردم و نشد فراموشش کنم.بهشون هم گفتم که دوسشون دارم…

  6. الینا
    الینا گفته:

    سلام میخواستم بدون ازدواج دختر با پسری که فقط حدود یک ماه از دختر کوچکتر هست مشکل ایجاد میکنه از نظر ظاهر دختر کمتر از سنش میزنه و پسر کمی بیشتر از سنش یعنی هیچکی نمیفهمه همسنن از نظر تجربه هم پسر با تجربه تر و پخته تر هست سنشونم ۳۱ آیا مشکل ایحاد میشه?

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      دوست عزیز اگر در تمام موارد تفاهم نظر دارید پس میتونید این اختلاف ناچیزو نادیده بگیرید
      چون این اختلاف سن به درک دو طرف بستگی داره که چطور درکش کنن
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

      پاسخ
  7. فهیمه
    فهیمه گفته:

    من ۲۵ سالمه یه سال و نیم هست که با یکی از هم دانشگاهی های سابقم دوستم که ۳ ماه از من کوچیکتره، برای ازدواج تردید دارم، چون هیچ وقت تمایلی به ازدواج با پسر کوچکتر نداشتم، به خاطر ظاهرش که چند سالی بیشتر از سنش به نظر میاد، و شخصیتش فک می کردم که دو سه سالی از من بزرگتره، وقتی فهمیدم همسنیم که دیگه علاقه ای به ترک رابطه نداشتم، البته چون از نظر مالی و فرهنگی و اعتقادی هم خیلی به ما نزدیکن، و راحت با هم کنار میایم نخواستم ترکش کنم، پسرایی که تو محیط کار یا تحصیل بهم پیشنهاد دادن و از من بزرگتر بودن کاملا ناپخته تر از دوستم هستن، من هم علاقه ای به شخصیتشون ندارم، اما نادیده گرفتن این اختلاف سنی هم برام سخته، به خاطر سنم، دوس دارم زودتر ازدواج کنم، می ترسم بیستر از این سنم بالابره و مجرد بمونم، واقعا سر درگم شدم.

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      اختلاف سن شما بسیار کمه و اگر بتونید به سطح معقولی از تفاهم برسید مسلما” زندگی خوبی خواهید داشت …
      اختلاف سن در این حد به درک دو طرف بستگی داره که میتونید حلش کنید

      پاسخ
  8. علی
    علی گفته:

    سلام من الان ۳سال میشه که بایه دختردوست هستم وبه معنای واقعیه کلمه لیلی ومجنون هستیم ولی طرف مقابل ۵سال ازمن بزرگتره من۲۵سالمه واون ۳۰سالش تصمیمون براازدواج جدی هستش ولی خانواده یا همش مخالفت میکنن وسنگ میندازن جلوپام وهمش ازدختره عیب وایراد میگیرن وبهش وصله میچسبونن دیگه موندم چیکار کنم بخدا
    دیونه شدم بخدا حتی فکریه روزجدایی منو آزارمیده چه برسه که کلا ازهم جداشیم به نظرشماچی کارکنم چه جوری خونوادموراضی کنم

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      اختلاف سن مهمه ولی باید بدونید بستگی به درک دو طرف داره …از طرفی باید رضایت خانواده رو با خودتون همراه کنید … چون رضایتشون تاثیر بسیار مهمی روی زندگی و ازدواج شما داره
      پس باید در این حالت اولا” واقع بین باشید و به نظرات خانواده توجه کنید و هم صبور باشید و در نهایت از وساطت افراد قابل اعتماد در خانواده و یا فامیل استفاده کنید

      پاسخ
  9. فاطمه
    فاطمه گفته:

    سلام، تو رو خدا کمکم کنید من دوسال و نیم با پسری هستم که نزدیک چهارسال ازم بزرگتره و به خواستگاری منم اومد ولی از نظر فرهنگی باهم تفاوت داریم من از یه شهر دیگه هستم ایشون از شهردیگه حالا نسبت بهش سرد شدم چون یه خواستگار دیگه دارم که ۵ سال ازم کوچیکتره ولی از نظر خانوادگی و فرهنگی به هم خیلی نزدیک هستیم و خانواده هامون با هم دوست هستن ولی مامانم اگه بفهمه اصلا راضی نمیشه مگه زن زود شکسته میشه حالا من موندم چکار کنم نه اون شرایط درستی داره نه این اون بیکاره اینم اختلاف سنی باهام داره اصلا درمونده شدم حسابی من با وجود اختلاف سنی دوسش دارم و اونم بهم علاقه داره بخاطر این میخواهم با طرف قبلی تمام کنم بخدا اصلا از این شرایط راضی نیستم به حدی که آرزوی مرگ کردم آخه اینم شد زندگی….تو رو به خدا راهنمایی کنید منم جای خواهر شما ممنوووون

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      دوست عزیز سن یک عدده و بستگی به درک هر دو طرف داره …
      در این مورد میتونید با مشاوران کانون، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

      پاسخ
  10. مریم
    مریم گفته:

    دختری هستم. ۴۲ ساله تازگی یه پسر ۳۰ ساله با رضایت خانواده اومده خواستگاریم وخیلی بچه نشون میده آیا جواب مثبت بدم مشکلی برام پیش نمیاد لطفا راهنمایم کنید من شاغلم ولی او بیکار

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      دوست عزیز با این اختلاف شما باید نقش مادرش رو بازی کنید و با کار کردنتون در واقع بزرگش کنید و وقتی ایشون در اوج نیاز جنسی هست شما دوره افول رو طی میکنید و این یعنی اختلاف
      ولی تمام این موارد به خواست و درک شما از ازدواج بستگی داره … مشاوره ای حضوری مراجعه کنید تا بتونید تصمیم درستی رو بگیرید
      در این مورد میتونید با مشاوران کانون، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲
      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵

      پاسخ
  11. ایدا
    ایدا گفته:

    سلام
    پسر دایی من خواستگارمه، ۲ سال ازم کوچیکتره،خودش با این موضوع مشکلی نداره، خانواده شم همینطور
    چون مامانشم از دایی من، ۸ سال بزرگتره، خیلی پسر خوبیه، اهل برنامه نیست و ورزشکاره، خودمم بهش علاقه دارم، ولی میترسم خانواده خودم راضی نباشن
    چکار کنم

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      دوست عزیز این مسایل جزء اختلافات هست ولی اختلاف سن و یا قد بستگی به درک هر دو طرف داره .. پس اگر در بیشتر موارد تفاهم دارید پس میتونید از این اختلاف دو سال چشم پوشی کنید … بهتره در این مورد مشاوره ای رو حضورا” انجام بدید
      در این مورد میتونید با این شماره مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵

      پاسخ
  12. معصوم
    معصوم گفته:

    سلام من ۳۴سالمه بایک پسر ۲۹ساله اشنا شدم.قراره بیاد خاستگاری اما من به خاطر اختلاف سنی (۵)سال که با هم داریم مخالفت کردم .خیلی میترسم در بیشتر موارد باهم تفاهم داریم اما باز ترس زیادی دارم که نکنه به مشکل بر بخوریم .خواهش میکنم راهنمای کنید

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      با وجودی که اختلاف سنی تاثیر زیادی داره ولی بستگی داره درک هر دوی شما از اختلاف سنی چی باشه … بهتره قبل از اینکه تصمیم گیری کنید با مشاوری مجرب مشورت کنید
      در این مورد میتونید با این شماره مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵

      پاسخ
    • بارسا
      بارسا گفته:

      سن باور سنتی دیگه قدیمی شده هرکاری که قدیمیها انجام میدادن مانباید بکنیم قیمیها بت هم می یرسدیدن

      پاسخ
  13. سمیه
    سمیه گفته:

    سلام….شخصی به من دلبسته که از من ۲ سال کوچکتره. ولی خیلی مومن و با اخلاقه. این موضوعات برای من خیلی اهمیت داره که با ایمان باشه. ولی دوست ندارم از من کوچکتر باشه یعنی قدش هم کوتاهه. من لیسانس دارم ولی اون دیپلمه. میترسم با رد کردنش دیگه موقعیت خوبی مثل اون قسمتم نشه……………تو رو خدا کمکم کنید یه چیزی بگید انقد گریه و فکر کردم نمیدونم چکار کنم………
    فراموش کردم بگم من ۲۷ سالمه و اون ۲۵ سالشه. …………….تو رو خدا جواب بدید دارم دیوونه میشم.

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      دوست عزیز اگر با چنین تفکراتی میخوای ازدواج کنید در واقع خودتون رو از چاله ای به چاه انداختید … بهتره در زندگی کسی رو انتخاب کنید که واقعا” به دلتون باشه و بتونید دوستش داشته باشید نه اینکه به زور بهش عادت کنید

      پاسخ
    • امید
      امید گفته:

      با این فکر اگر اون بره شاید موقعیت خوبی گیرت نیاد هرگز دست به این کار نزنین … اول بشین ببینید که آیا این آدم همونی هست که میخواستین؟؟ اگر آره دیگه اینکه بگین شاید بعدها بهتر گیرم میومد درست نیست … اگرم تمام معیارهای شما برای انتخاب رو نداره ، بذارید بره … مهم انتخاب هست ، اگر شما با اینکه اون الان مرد مورد انتخاب شما نباشه باهاش ازواج کنی، بعدها همش به این فکر میکنی که گر ازدواج نمی کردم حتما بهتر میومد

      پاسخ
  14. ابوالفضل
    ابوالفضل گفته:

    سلام من دوست دارم با یکی از اشناهامون که ۱/۵از من بزرگتره ازدواج کنم لطفا راهنمایی کنید بعدش سن مناسب برای ازدواج چه زمانی هستش ممنون

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      اگر در تمام موارد تونستید به تفاهم قابل قبولی برسید پس میتونید با این یک سال اختلاف هم کنار بیایت …
      بهتره مشاوره کنید تا بیشتر بتونید در این موضوع به تصمیم درست برسید
      بیشتر مشکل زود افتاده شدن زن در جریان زندگیه و ایجاد تنش و مشکلات جنسی در اون سالهاست که تمام این جریان به خود شما و ایشون بستگی داره که معیارتون برای زندگی مشترک چی هست؟

      پاسخ
« دیدگاه های قدیمی تردیدگاه های جدیدتر »

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالات متداول

۱ - بزرگ تر بودن دختر تا چند سال مانعی ندارد ؟

معمولا اختلاف سنی در حد یک الی دو سال در کنار سایر جنبه های روانی مشترک چندان مشکل ساز نمی شود. اگر اختلاف سنی زن و مرد در حدی باشد که به تفاوت بین نسلی منجر گردد، در این صورت شاهد زندگی دو فرد با دو جهان متفاوت از هم خواهیم بود که چندان هم بی دردسر نیست.

۲ - در ازدواج با پسری کم سن تر از خود یا دختری بزرگ ت، توجه به چه نکاتی کمک کننده است؟

در نظر گرفتن سن عقلی در کنار سن تقویمی و شناسنامه ای فرد، سن نشاط و میزان سرزندگی دو نفر، میزان پختگی اجتماعی و نگرشی که به زندگی دارند، در انتخاب همسر با تفاوت سنی کمک کننده است. مسلما کمک گرفتن از روانشناسان و مشاورین حوزه ازدواج و داشتن یک چشم انداز واضح و ازدواج آگاهانه در کاهش اختلافات ناشی از سن نقش بسزایی دارد. در مقابل نادیده گرفتن مشکلات احتمالی صرفا به دلیل هیجانات ابتدای آشنایی و عدم آمادگی در مقابل مشکلات احتمالی پیش رو، می تواند دردسر ساز گردد.

۳ - بزرگ تر بودن دختر از پسر چه تاثیری در روابط جنسی دارد؟

در شرایطی که بزرگ تر بودن دختر باعث شود رابطه زن و شوهری بیشتر به یک رابطه والد فرزندی یا استاد شاگردی نزدیک گردد، زن و مرد از نظر جذابت و رابطه جنسی مشکل خواهند داشت. این شرایط که با کاهش اعتماد به نفس مرد و کنترل گری زیاد زن همراه است در رابطه جنسی نیز تاثیر منفی خواهد داشت. البته این موضوع یعنی تفاهم جنسی تا حد زیادی به گرایش و سلیقه جنسی افرد نیز بستگی دارد و نباید نقش تفاوت های فردی را نادیده گرفت.

۴ - بزرگ تر بودن دختر نسبت به مرد در تجربه والدگری چه تاثیری خواهد داشت؟

در شرایطی که دختر از همسر خویش بزرگ تر باشد احتمال اختلاف نظر در خصوص بچه دار شدن نیز وجود دارد. مرد ممکن است به دلیل کم سن تر بودن و عدم آمادگی روانی و اقتصادی مایل باشد دیرتر صاحب فرزند شوند، در عین حال زن ممکن است با نگرانی از افزایش سن، درصدد بچه دار شدن باشند.