گذران از دوران مجردی به تاهل

گذران از دوران مجردی به تاهل

جوانانی که در زندگی مشترک دچار شکست شده اند گاهی با خود می اندیشند که چه شد که شکست خوردیم؟ کجای کارمان اشتباه بود؟ اصلاً چگونه شد که این اتفاق افتاد؟!

تحقیقاتی که مشاوران ازدواج و طلاق مرکز مشاوره ازدواج انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که عامل بسیاری از جدایی ها روند ادامه رفتارهای دوران مجردی چه دختران و چه پسران در زندگی زناشویی است.

دوران مجردی انسان از لحاظ مسئولیت پذیری و زندگانی آزادی عمل به خصوصی دارد، تصمیم گیری های یک جانبه و عدم مسئولیت پذیری و همچنین گشت و گذارهای مختلف با دوستان از جمله ویژگی های دوران مجردی می باشد. اما زمانی که دو جوان ازدواج کرده و به زیر یک سقف می روند، باید در رفتارها و عملکرد های خود تجدید نظر کنند. ذکر این نکته که هیچ فردی از لحاظ اخلاقی و درک متقابل کامل نیست ضروری می باشد اما باید بدانیم که انتخاب همسر ما باید به گونه ای باشد تا فرد مورد نظر به بلوغ کامل در این زمینه رسیده باشد.

دوران تاهل دیگر عصر بلوغ فکری یک جوان است. تصمیم گیری ها باید دو جانبه و با مشورت هر دوطرف باشد. دیگر خبری از گشت و گذار های بی مورد با دوستان نیست و هردو جوان دیگر مسئولیت پذیر شده و باید برای کسب آرامش یکدیگر تلاش کنند. بحث ابراز علاقه به میان آمده و باید یاد بگیرند که چگونه در کنار هم زندگی کرده و در کنار آن رابطه زناشویی خوبی داشته باشند. آنان تکمیل کننده یکدیگرند و باید یاد بگیرند که در طی این مسیر طولانی زندگی و با به وجود آمدن هر مشکلی با حفظ شادابی و نشاط در زندگی و با کمک هم به حل مشکلات بپردازند. دختر و پسر بعد از ازدواج مسئولیت پذیر شده و باید بدانند که آنان والدین آینده خواهند بود و در قبال هم باید احترام را حفظ کرده و به معنای واقعی زندگی کرده و از آن لذت ببرند.

توصیه مشاوران ما این است که با مشورت با مشاورانی با تجربه در زمینه ازدواج به داشتن یک زندگی خوب در کنار همسر خود کمک کرده و از آن لذت ببریم.

میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مشاوره ازدواج مراجعه کنید

منبع:ساینس دیلی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *