کدام کیف و کفش برای فرزندمان مناسب است

کدام کیف و کفش برای فرزندمان مناسب است

تعطیلات فصل تابستان نیز رو به پایان است و ماه بازگشایی مدارس و ماه همر فرا میرسد  و بوی درس و تحصیل به مشاممان می خورد. هزاران نفراز دانش آموزان کیف و کتاب در دست تا چند روز دیگر راهی مدرسه می شوند تا خود را برای آینده ای روشن تر آماده کنند و به تحصیل و کسب علم بپردازند.

اول مهر برای دانش آموزان هیجان انگیز و برای بزرگترها یادآور خاطرات شیرین دوران تحصیل است.

این روزها یکی از دغدغه های والدین خرید مناسب کیف، کفش، لباس و … دانش آموزان است، اما چه کیف و کفشی برای فرزندان مناسب است، دکتر مرتضی رجایی متخصص و جراح ارتوپدی، استخوان و ستون فقرات پاسخ می دهد.

معیارهای انتخاب کیف مناسب کدامند؟

دکتر مرتضی رجایی – متخصص و جراح ارتوپدی،با بیان اینکه عمده ترین مشکلاتی که مادر بزرگسالی داریم علتش به رفتارهای نامناسب ما در سنین کودکی و نوجوانی باز می گردد، گفت: یکی از چیزهایی که کودکان و نوجوانان بیشتر با آن سروکار دارند، بحث انتخاب کیف و کفش در زمان تحصیلشان است.

وی با اشاره به معیارهای انتخاب کفش مناسب دانش آموزان افزود: والدین در هنگام خرید کیف باید به میزان وزن آن توجه داشته باشند. همچنین در انتخاب کیف که کوله پشتی یا کیف هایی که با دست می گیریم، مطمئنا کیف های کوله پشتی که فشار را روی ستون فقرات و سایر اندام ها می آورند، بهتر است.

وی ادامه داد: کوله پشتی باید سبک باشد و وزن آن برای کودکان ۵۰۰ گرم و برای نوجوانان یک کیلوگرم باشد. توصیه می کنیم کوله پشتی بالشک هایی (در پشت کمر) داشته باشد که فشار را در کل پشت بدن توزیع کند.

این متخصص و جراح ارتوپد، استخوان و ستون فقرات در ادامه بیان کرد: همچنین کوله پشتی می بایست کمربندهایی برای بستن دور کمر و قفسه سینه داشته باشند تا به معادل کردن وزن کوله پشتی بیانجامد.

دکتر رجایی ادامه داد: چند محفظه هم داشته باشد که چندین جا داشته باشد برای توزیع وسایل در کوله پشتی، همچنین رنگ آن از رنگ های شب نما باشد تا درتاریکی شب دیده شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مشاوره ازدواج رجوع کنید

منبع: کودک و نوجوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *