با چه کسانی باید ازدواج کرد

با چه کسانی باید ازدواج کرد؟ ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی هر فرد است. انتخاب همسر مناسب، تأثیر زیادی بر سعادت و خوشبختی زندگی مشترک دارد. بنابراین، قبل از ازدواج، لازم است معیارهای انتخاب همسر را به دقت بررسی کنید و با توجه به این معیارها، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

با چه کسانی باید ازدواج کرد

۱٫ به باورها و ارزش های شما احترام می گذارند.

شخصی که با او ازدواج می کنید مجبور نیست در هر موضوعی با شما موافق باشد، اما با این وجود، شما باید برای اعتقادات و ارزش های اصلی یکدیگر احترام متقابل داشته باشید. به صحبت های او دقت کنید آیا ارزش ها و باورهای شما را درک می کند؟ آیا کنار او می توانید همان گونه که باور دارید رفتار کنید یا نگران هستید که باورهای شما را مسخره کند؟

۲٫ آن ها به رشد شخصی شما کمک می کنند.

فردی که با او ازدواج می کنید باید به شما کمک کند تا به نسخه بهتر و کامل تری از خود تبدیل شوید. این بدان معنا نیست که آنها باید با توهین شما را تحقیر کنند یا به شما بگویند که شما “به اندازه کافی خوب” نیستید. اما شریک زندگی شما باید شما را به چالش بکشد تا توانایی های کشف نشده خود را پیدا کنید و این جرعت را به شما بدهد که مسیرهای سخت را انتخاب کنید و خود را به چالش بکشید.

پیشنهاد مشاور: صحبتهای مهم قبل از ازدواج ✔️۱۱۱ سوال تضمینی

با چه کسانی باید ازدواج کرد

۳٫ به شما اعتماد دارند و شما به آن ها اعتماد دارید.

فردی که با او ازدواج می کنید نباید از طریق تلفن، پیام های خصوصی یا تاریخچه مرورگر شما جست و جو کند. اگر آنها نگران موضوع خاصی هستند، باید باهم صحبت کنید. نباید به هم مشکوک باشید و زوجین نباید رفتارهای مشکوک مانند پنهان کردن گوشی را نشان دهند.

۴٫ تمام شما را دوست دارد.

با چه کسانی باید ازدواج کرد ؟ شخصی که با او ازدواج می کنید باید عاشق تمام و کمال شما باشد. اگر آن ها نمی توانند شما را بپذیرند، یا تلاش می کنند  شما را به شخص دیگری تبدیل کنند، عاقلانه است که رابطه را تمام شده بدانید. هیچ کس نمی تواند دیگری را تغییر دهد. طلاق های زیادی تاکنون بر سر همین تغییر دادن بوده است پس اطمینان حاصل کنید که او را بدون هیچ تغییری دوست دارید و شما را هم بدون تغییر دوست دارد.

۵٫ باعث می‌شوند بخندید.

فردی که با او ازدواج می کنید باید باعث شود که شما احساس شادی و رضایت داشته باشید، نه اینکه غمگین و گرفتار باشید، مشکلات وجود دارد و ممکن است گاهی هردو غمگین باشید اما به طور کلی باید از کنار او بودن احساس شادی داشته باشید.

با چه کسانی باید ازدواج کرد

۶٫ زمان با هم بودن را در اولویت قرار می دهند.

فردی که با او ازدواج می کنید باید برای شما وقت بگذارد، زیرا حتی بهترین رابطه بدون مراقبت و توجه مناسب نمی تواند دوام بیاورد، ممکن است در هفته روز و ساعتی را به دوستان یا خانواده خود اختصاص دهد اما حتما به اندازه کافی و لازم نیست برای شما و رابطه زمان می گذارد.

۷٫ از شما قدردانی می کنند.

فردی که با او ازدواج می‌کنید باید زحمات شما را درک کند، ویژگی های مثبت اخلاقی، فیزیکی و هر چیزی ک در مورد شما دوست دارد را بگوید و درک کند که شما هم برای رابطه زحمت می کشید. اگر همسرتان یا نامزدتان این کار را نمی کند شما شروع کند و او را نیز با خود همراه سازید.

پیشنهاد مشاور: ۲۰۰ سوال که قبل از ازدواج باید از خودتان بپرسید

۸٫ آنها مایل به سازش هستند.

با چه کسانی باید ازدواج کرد؟ فردی که با او ازدواج می کنید نباید یک فرد ضعیف النفس باشد. شریک زندگی شما باید مایل باشد که در مورد هر مشکلی با شما صحبت کند و مصالحه انجام دهد که ممکن است دقیقاً آن چیزی نباشد که هر یک از شما می خواهید، اما با این وجود برای هر دو شما منصفانه است.

۹٫ به مادر و پدر شما احترام می گذارند.

شخصی که با او ازدواج می کنید لازم نیست از گذراندن وقت با خانواده شما لذت ببرد، اما آنها باید برای انجام این کار احترام کافی داشته باشند. بدون شکایت در طول تعطیلات و مناسبت های خاص که برای شما مهم است باید با خانواده شما وقت بگذرانند.

با چه کسانی باید ازدواج کرد

۱۰٫ اعتماد شما را برمی انگیزند.

فردی که با او ازدواج می کنید باید فردی باشد که شما آنقدر به او اعتماد دارید که احساس کنید می توانید هر چیزی را به او بگویید. اگر احساس می کنید که باید چیزهایی را در مورد گذشته یا شخصیت خود پنهان کنید، این می تواند نشانه این باشد که با فرد اشتباهی قرار می گذارید. ( نیازی نیست گذشته را بازگو کنید اما نباید نگران گذشته باشید یا نتوانید به او اعتماد کنید)

۱۱٫ می توانند کاستی های خود را بپذیرند.

لازم نیست فردی که با او ازدواج می کنید کامل باشد، اما باید آنقدر صادق باشد که وقتی اشتباه می کند به آن اعتراف کند و آن ها را بدون دعوا و درگیری بپذیرد. اشتباه تا زمانی که با عذرخواهی صادقانه و توضیح صادقانه همراه باشد، اشکالی ندارد. اما اگر شریک زندگی‌تان از همه درگیری‌ها اجتناب می‌کند، همه کاستی‌ها را انکار می‌کند و مایل به عذرخواهی نیست، باید فکری به حال رابطه خود کنید.

پیشنهاد مشاور: نامزدی بهترین زمان برای عشق

۱۲٫ از بودن کنار او لذت میبرید

آیا فیلم مورد علاقه ای دارید که از دیدن آن خسته نشوید؟ بودن کنار همسرتان باید به همین شکل باشد، بودن کنار هم نباید برای شما تکراری و خسته کننده شود.

۱۳٫ صحبت در مورد آینده

کسی که با او ازدواج می کنید لازم نیست دقیقاً همان مسیر زندگی شما را طی کند، اما مسیرهای شما باید در مکان های کافی به هم نزدیک شوند تا هر دو با هم به مقصد نهایی خود برسید. به عبارت دیگر: اگر شریک زندگی شما می خواهد به خارج از کشور سفر کند، اما شما آنقدر می ترسید که حتی وارد هواپیما نشوید، ممکن است مشکل داشته باشید. پس باید اهداف شما در یک مسیر باشد.

با چه کسانی باید ازدواج کرد

۱۴٫ فداکاری

فردی که با او ازدواج می کنید باید به اندازه کافی فداکار باشد تا شما را با یک عمل کوچک مهربانانه گهگاهی غافلگیر کند، بدون اینکه انتظار داشته باشید  که هدیه ای دریافت کنید. هیچ چیز آزاردهنده تر از افرادی نیست که باید برای هدیه دادن برنامه ریزی و اتفاق خاصی در ذهن داشته باشند. توجه کنید که همیشه هدیه مادی نیست یک تعریف ناگهانی، دعوت به بیرون رفتن، پیامک های ناگهانی عاشقانه همه نمونه ای از این فداکاری ها هستند.

۱۵٫ آنها می توانند در لحظه حال زندگی کنند.

فردی که با او ازدواج می کنید باید بتواند از یک شام عاشقانه یا ماشین سواری هم لذت ببرد بدون اینکه مجبور باشد هر چند ثانیه یکبار به گوشی خود نگاه جگند. آیا واقعاً می خواهید بقیه عمر خود را با شخصی بگذرانید که نمی تواند قدردان عمل ساده نگاه کردن به چشمان شما، غمگین شدن در حضور شما و لذت بردن از سکوت باشد؟

پیشنهاد مشاور: ازدواج فامیلی انتخابی پر اشتباه

۱۶٫ در برابر تغییر مقاوم نیستند.

فردی که با او ازدواج می کنید نباید در برابر تغییرات مقاومت کند. گاهی اوقات زندگی درهای باز فرصتی را در اختیار ما قرار می دهد که می تواند به شغلی جدید، خانه ای جدید ختم شود. برخی آنقدر از تغییر می ترسد که حتی در مورد آن بحث نمی کند. زندگی با این افراد سخت است زیرا نمی توان وارد چالش های جدید و مرحله های سخت زندگی شد.

۱۷٫ مسئولیت شخصی را درک می کند.

فردی که با او ازدواج می کنید باید خود را مانند یک بزرگسال مسئول رفتار کند، نه یک نوجوان بی پروا. در حالی که زندگی باید سرگرم کننده باشد، اما این بدین معنی نیست که مسئولیت ها باید نادیده گرفته شود. اگر شریک زندگی شما گرفتار بدهی است، یا بیکار است و به نظر می رسد اهمیتی نمی دهد باید به رابطه خود دوباره فکر کنید.

با چه کسانی باید ازدواج کرد

۱۸٫ یک دوستی قوی وجود دارد که پایه و اساس این رابطه است

واقعیت هر رابطه طولانی مدت این است که عشق به مرور کاهش می یابد، میل جنسی می آید و می رود و ممکن است دل شما برای رابطه ای که داشتید تنگ شود. بنابراین بهتر است زمانی که این اتفاقات رخ می دهد، فردی را داشته باشید که بتوانید از راه های دیگر روی او حساب کنید. شما باید با کسی ازدواج کنید که نه تنها یک شریک عاشقانه ایده آل برای شما باشد، بلکه دوست شما نیز باشد.

ازدواج صحیح

ازدواج صحیح، ازدواجی است که بر اساس اصول و ارزش‌های اسلامی و انسانی شکل گرفته باشد. در این نوع ازدواج، زن و مرد با آگاهی و اختیار کامل و با رضایت قلبی یکدیگر را برای زندگی مشترک انتخاب می‌کنند.

ویژگی‌های ازدواج صحیح

ازدواج صحیح دارای ویژگی‌های زیر است:

  • پایبندی به اصول و ارزش‌های اسلامی و انسانی
    انتخاب آگاهانه و اختیاری
  • رضایت قلبی
  • مطابقت با نیازهای روحی و جسمی زن و مرد
  • تعادل در حقوق و مسئولیت‌ها

پیشنهاد مشاور: ازدواج سفید به سفیدی برف یا به سیاهی شب؟ مفاید و معایب

اهمیت ازدواج صحیح

ازدواج صحیح دارای اهمیت زیادی در زندگی زن و مرد است. این نوع ازدواج می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد خانواده‌ای سالم و پایدار باشد. خانواده‌ای که در آن زن و مرد با عشق و محبت و احترام متقابل در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، می‌تواند محیطی امن و آرام برای رشد و تعالی فرزندان فراهم کند.

عوامل موثر در ازدواج صحیح

عوامل مختلفی در شکل‌گیری ازدواج صحیح موثر هستند. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • آموزش و آگاهی
  • رشد و بلوغ فکری و عاطفی
  • ارزش‌های خانوادگی
  • فرهنگ و جامعه
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *