سکستراپی مشاوره ازدواج

سکستراپی و مشاوره ازدواج

سکستراپی و مشاوره ازدواج بسیار مهم است و ما می توانیم در این زمینه به شما کمک کنیم. ترس از آینده رابطه جنسی شما قابل درک است و ما با متخصصانی رجه یک در کنار شما هستیم. آموزش جنسی جهت بهبود رابطه زناشویی و همسران بسیار اهمیت دارد.

سکستراپی چیست؟

این اختلالات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. اختلال در نعوظ
  2. میل جنسی کم
  3. کمبود علاقه
  4. انزال زودرس premature ejaculation
  5. اعتماد به نفس پایین
  6. عدم پاسخ به محرک های جنسی
  7. ناتوانی در رسیدن به ارگاسم
  8. میل جنسی بیش از حد
  9. ناتوانی در کنترل رفتار جنسی
  10. افکار جنسی ناراحت کننده
  11. فتیش های جنسی ناخواسته
  12. اختلال علاقه/برانگیختگی جنسی زنان
  13. درد تناسلی لگنی/اختلال دخول
  14. اختلال عملکرد جنسی ناشی از مواد/دارو
  15. سایر اختلالات جنسی مشخص شده
  16. اختلال عملکرد جنسی نامشخص
عاشق شدن قبل از ازدواج

آیا به سکستراپی و مشاوره ازدواج نیاز دارم؟


یکی از راه‌های تشخیص اینکه آیا به جای صحبت‌درمانگر دیگری نیاز به مراجعه به یک درمانگر جنسی دارید یا خیر، این است که تجزیه و تحلیل کنید که چه بخش‌هایی از زندگی شما بیشتر تحت تأثیر احساس شما در حال حاضر است.

اگر کیفیت زندگی و سلامت عاطفی شما به شدت تحت تاثیر اختلال عملکرد جنسی شما قرار گرفته است، بهتر است به یک متخصص جنسی مراجعه کنید. به همین ترتیب، اگر فقدان صمیمیت یا مشکل در برقراری ارتباط با شریک زندگی شما به عنوان جدی ترین نگرانی شخصی شما منجر می شود، یک درمانگر جنسی بهترین مکان برای شروع است.

در این نوع درمان، تقریباً هر چیزی که مربوط به رابطه جنسی باشد قابل رسیدگی است و هیچ تماس فیزیکی بین شما و درمانگرتان وجود ندارد. برای مثال، ممکن است بخواهید در مورد عملکردهای جنسی، احساسات، فتیش های جنسی ناخواسته یا صمیمیت صحبت کنید. همه اینها کاملاً برای این نوع درمان مناسب است و می تواند به صورت جداگانه یا در یک جلسه زوجی مورد بحث قرار گیرد. همچنین فقط به روابط سنتی محدود نمی شود. جنسی درمانی از روش های مختلفی استفاده می کند که می تواند برای هر نوع رابطه جنسی موثر باشد. درک و پذیرش و شکوفایی در تمایلات جنسی شما، مهم نیست که برای شما چگونه به نظر می رسد، برای رفاه کلی شما مهم است. اینکه بتوانید از زندگی خود با شریک زندگی خود لذت ببرید، به شما کمک می کند تا احساس بهتری نسبت به خود و سایر جنبه های زندگی خود داشته باشید، به خصوص از طریق درمان جنسی مبتنی بر ذهن آگاهی.

برخی از افراد در مورد گرایش جنسی یا میل جنسی و رفتار جنسی خود نگران هستند. برخی ممکن است رفتارهای اجباری مرتبط با رابطه جنسی داشته باشند، یا ممکن است فقط به صورت تکانشی عمل کنند. برخی ممکن است نگرانی‌های مربوط به اختلال نعوظ یا به طور کلی اختلالات جنسی یا درد در حین مقاربت داشته باشند. همچنین ممکن است مسائل صمیمیت مربوط به مسائل جسمی یا روانی باشد. برخی ممکن است میل جنسی بسیار پایینی داشته باشند یا زمانی که به رفتارهای جنسی خود فکر می کنند می توانند غیرجنسی باشند. هر یک از این نوع موقعیت‌ها را می‌توان با یک درمانگر جنسی معتبر بررسی کرد و همه آنها را می‌توان به روشی بسیار سازماندهی شده انجام داد. واقعاً هیچ راه “طبیعی” برای داشتن رابطه جنسی یا داشتن عملکرد جنسی وجود ندارد و با جلسات جنسی درمانی می توانید در مورد روش طبیعی خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

با این حال، برای بسیاری از مردم، رابطه جنسی به سادگی چیزی نیست که در مورد آن صحبت شود، و ممکن است صحبت کردن با یک شریک دشوار باشد، چه رسد به یک غریبه که بخشی از رابطه شما نیست. با این حال، تنها با صحبت در مورد رابطه جنسی و هر چیزی که مربوط به آن است، می توانید برای تغییر و بهبود زندگی خود تلاش کنید. اگر مایل و قادر به فشار دادن مرزهای خود هستید، می‌توانید احساس خود را نسبت به خود و شریک زندگی‌تان و همچنین احساس خود و شریک زندگی‌تان (یا شریک آینده) را در مورد خود تغییر دهید.

مشاوره ازدواج

  • مشاور قبل از ازدواج شما ارتباط باز و مستقیم را تشویق می کند و به هر یک از شما فرصتی برای صحبت می دهد.
  • مشاور قبل از ازدواج شما فرآیندهای ارتباطی شما را مشاهده می کند و پیشنهاداتی را برای بهبود آنها ارائه می دهد.
  • مشاور قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا در مورد مسائل مشکل آفرینی که ممکن است بر موفقیت ازدواج شما تأثیر بگذارد به توافق برسید.

اغلب زوج‌هایی که برای مشاوره قبل از ازدواج مراجعه می‌کنند، ممکن است احساس کنند این مکان مناسبی برای بررسی دیدگاه‌های متفاوت در مورد ازدواج و سبک زندگی و مرور تکنیک‌های ارتباطی خود قبل از ازدواج است. تحقیقات نشان می دهد که شرکت در مشاوره قبل از ازدواج باعث بهبود مهارت های بین فردی و کیفیت کلی روابط می شود (1) . اگرچه هر مشاور یا روانشناس قبل از ازدواج به روش منحصر به فرد خود به فرآیند مشاوره برخورد می کند، اما تقریباً در تمام جلسات مشاوره قبل از ازدواج، عناصر مشترکی وجود دارد.

مشاور قبل از ازدواج چگونه اطلاعات را جمع آوری می کند؟

وقتی اولین قرار خود را رزرو می‌کنید، معمولاً از شما خواسته می‌شود اطلاعات پیش‌زمینه‌ای در مورد رابطه‌تان و هر مسئله یا معضلی که رابطه‌تان با آن مواجه است، بدهید. غالباً در شرایط مشاوره قبل از ازدواج، زوجین در مورد هیچ موضوع خاصی با هم تضاد ندارند، بلکه فقط مایلند قبل از ازدواج به شکلی ساختاریافته دور هم جمع شوند تا انتظارات خود از ازدواج و سبک زندگی را مورد بحث قرار دهند. این یک دلیل واقعی و رایج برای شرکت در مشاوره قبل از ازدواج است.

اگر موضوع خاصی دارید که می‌خواهید درباره آن صحبت کنید، اگر بتوانید خلاصه‌ای از این اطلاعات را هنگام رزرو کردن خود ارائه دهید، مفید است. در حالی که این ضروری نیست، چنین اطلاعاتی تضمین می کند که شما برای ملاقات با پزشک مناسب رزرو شده اید و همچنین به مشاور یا روانشناس کمک می کند تا برای اولین جلسه شما آماده شود.

فرآیند جمع‌آوری اطلاعات دقیق‌تر در مورد رابطه و تاریخچه شما در اولین جلسه زمانی که با  مشاور قبل از ازدواج خود ملاقات می‌کنید آغاز می‌شود . اگرچه همه مشاوران شرح حال فشرده یا مفصلی نمی‌گیرند، اما احتمالاً برای اینکه مشاور یا روان‌شناس به شما در فرآیند مشاوره قبل از ازدواج کمک کند، نیاز به سابقه اولیه است. او ممکن است از شما و شریک زندگی تان در مورد روابط گذشته از جمله ازدواج های گذشته، درباره احساس شما در مورد ازدواج و اینکه آیا مسائل خاصی دارید که می خواهید به آن بپردازید، بپرسد. گاهی اوقات از شما خواسته می شود یک پرسشنامه کتبی را تکمیل کنید که ممکن است شامل سوالاتی در مورد روابط گذشته، باورها و ارزش های اساسی و سایر موضوعات مرتبط باشد.

دشواری رابطه جنسی در ازدواج

بسیاری از مردم در درک اینکه چگونه جنسی درمانی می تواند به آنها کمک کند مشکل دارند. آنها ممکن است حتی در کنار آمدن با ایده رفتن به یک جلسه جنسی درمانی مشکل داشته باشند. به دلیل شیوه ای که اغلب در فیلم ها به تصویر کشیده می شود و شوخی هایی که در مورد آن در زمینه های دیگر ساخته می شود، بسیاری برای فکر کردن به این درمان آنطور که باید باشد مشکل دارند. همه چیز به شما آموزش می دهد که چگونه در رابطه جنسی بازتر و راحت تر باشید و به شما کمک کند بر هر گونه موانع فیزیکی یا روانی که ممکن است در رابطه با رابطه جنسی داشته باشید غلبه کنید.برخی از راه‌های رایجی که برای حل مشکلات جنسی کار می‌کنید، از طریق برقراری ارتباط با شریک زندگی، تمرکز بیشتر بر تجربیات خود با همسرتان، تماشای فیلم‌های آموزشی یا تغییر روش‌های تعامل با همسرتان و بسیاری موارد دیگر است. هر یک از این روش ها به تنهایی یا شما را با شریک فعلی خود درگیر می کند. هیچ تماس فیزیکی بین شما و یک درمانگر جنسی وجود ندارد، به همین دلیل سطح حرفه ای بودن حفظ می شود(source: Sextherapy).

در مورد رابطه جنسی و به خصوص در مورد مشکلاتی که ممکن است در رابطه با رابطه جنسی داشته باشید، می تواند دشوار باشد. همچنین صحبت کردن در مورد رابطه جنسی به طور کلی می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر در خانواده ای زندگی می کنید که صحبت از رابطه جنسی تابو محسوب می شد. با این حال، اگر درمانگر مناسب را پیدا کنید، او باید بتواند در صحبت کردن در مورد این موضوع بسیار شخصی احساس راحتی و آرامش بیشتری به شما بدهد. آنها باید بتوانند به شما کمک کنند تا خود را بیان کنید، به هر روشی که برای شما بهتر است.

مرکز مشاوره ازدواج
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *