مرکز مشاوره خانواده در ارومیه

مرکز مشاوره ارومیه: مرکز مشاوره روانشناسی با کیفیت و معتبر در آذربایجان غربی

مرکز مشاوره ارومیه یک مرکز مشاوره و روانشناسی معتبر در شهر ارومیه است که خدمات مشاوره ای و روانشناختی را به افراد در رده های سنی مختلف ارائه می دهد. این مرکز توسط گروهی از متخصصان و روانشناسان با تجربه و دارای مدرک معتبر تأسیس شده است.

خدمات ارائه شده

مرکز مشاوره ارومیه خدمات مشاوره ای و روانشناختی زیر را ارائه می دهد:

  • مشاوره فردی: این نوع مشاوره برای کمک به افراد در حل مشکلات شخصی و بهبود سلامت روان آنها طراحی شده است.
  • مشاوره خانواده: این نوع مشاوره برای کمک به خانواده ها در حل مشکلات و بهبود روابط آنها طراحی شده است.
  • مشاوره ازدواج: این نوع مشاوره برای کمک به زوجین در پیشبرد روابط خود و ایجاد یک ازدواج موفق طراحی شده است.
  • مشاوره کودک و نوجوان: این نوع مشاوره برای کمک به کودکان و نوجوانان در حل مشکلات و بهبود سلامت روان آنها طراحی شده است.
  • مشاوره تحصیلی: این نوع مشاوره برای کمک به دانش آموزان و دانشجویان در انتخاب رشته تحصیلی و موفقیت در تحصیلات طراحی شده است.
  • مشاوره شغلی: این نوع مشاوره برای کمک به افراد در انتخاب شغل و موفقیت در حرفه خود طراحی شده است.

مزایا

مرکز مشاوره ارومیه دارای مزایای زیر است:

  • تیم حرفه ای از مشاوران و روانشناسان با تجربه و دارای مدرک معتبر
  • استفاده از روش های درمانی پیشرفته
  • مجهز به امکانات و تجهیزات مدرن
  • ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناختی با کیفیت و موثر

ارائه خدمات با کیفیت و موثر

مرکز مشاوره ارومیه با ارائه خدمات با کیفیت و موثر در زمینه مشاوره و روانشناسی، نقش مهمی در بهبود سلامت روان افراد جامعه داشته است. این مرکز با استفاده از تیم حرفه ای از مشاوران و روانشناسان با تجربه و دارای مدرک معتبر، روش های درمانی پیشرفته، و امکانات و تجهیزات مدرن، توانسته است رضایت بسیاری از مراجعه کنندگان را جلب کند.

تفاوت مرکز مشاوره ارومیه با سایر مراکز مشاوره

مرکز مشاوره ارومیه با سایر مراکز مشاوره در ارومیه تفاوت های زیر را دارد:

  • تیم حرفه ای و با تجربه: مرکز مشاوره ارومیه دارای تیمی از مشاوران و روانشناسان با تجربه و دارای مدرک معتبر است که در زمینه های مختلف روانشناسی فعالیت می کنند.
  • استفاده از روش های درمانی پیشرفته: مرکز مشاوره ارومیه از روش های درمانی پیشرفته و موثر در درمان مشکلات روانشناختی استفاده می کند.
  • مجهز به امکانات و تجهیزات مدرن: مرکز مشاوره ارومیه مجهز به امکانات و تجهیزات مدرن است که به ارائه خدمات با کیفیت و موثر کمک می کند.
  • مشاوره رایگان برای افراد کم برخوردار: مرکز مشاوره ارومیه برای افراد کم برخوردار، مشاوره رایگان ارائه می دهد.

کی به مرکز مشاروه خانواده ارومیه مراجعه کنیم؟

مرکز مشاوره خانواده در ارومیه خدمات بسیار عالی در زمینه خانواده درمانی و رفع مشکلات اعضای خانواده به شما ارائه می دهد. اگر مشکلات زیر را تجربه می کنید:

  • دعوای میان والدین
  • دعوای میان فرزندان
  • بحث با همسر
  • دخالت خانواده همسر
  • رفتار بد مدر شوهر
  • رفتار بد کودکان
  • رفتار بد عروس
  • رفتارهای بد داماد

فرهنگ مردم ارومیه

همان‌طور که پیشتر نیز ذکر گردید استان آذربایجان غربى از ترکیب قومى و دینى متنوعى برخوردار است. هرکدام از این اقوام به رغم مشابهت‌هاى فرهنگى و رفتاری، به نسبت‌هاى متفاوت شیوه‌هاى خاصى براى برگزارى مراسم و آئین‌هاى خود دارند.

ایلات و عشایر، پیروان اهل تسنن، مسیحیان، شیعیان و پیروان دیگر ادیان، در برگزارى مراسم مربوط به جشن‌ها و سرورها، اعیاد ملى و مذهبی، سوگ‌ها و عزاها و سایر مراسم، رفتارهاى قومى ویژه‌اى دارند که هرکدام از آنها جاذبه‌هاى خاصى را براى افراد غیربومى و جهانگردان به‌وجود مى‌آورند. یکى از این مراسم، جشن‌هاى عروسى است که به‌ویژه در نقاط روستائى و عشایرى جلوه‌هاى شگفتى دارند. از آنجا که اکثریت ساکنین استان را آذرى تبارها تشکیل مى‌دهند مراسم مربوط به جشن عروسى در بین آذرى‌ها به‌طور فشرده مورد اشاره قرار مى‌گیرد : مرکز مشاوره خانواده در ارومیه

مراسم مربوط به عروسى در سطح استان و به‌ویژه در روستاهاى آن معمولاً در فصل پائیز انجام مى‌گیرد. مراسم از روز نشان کردن و نامزدى شروع مى‌شود و در خانه دختر نامزد شده، بازى‌ها، نمایش‌ها و صحنه‌پردازى‌هاى زیادى به راه مى‌افتند . اجرا‌ءکنندگان این مراسم غالباً دختران هستند. آنها حتى در نقش مردها نیز بازى‌هائى انجام مى‌دهند. به‌علاوه در نقش کسانى که به نوعى در عروسى دخالت دارند نیز درمى‌‌آیند. مثلاً در نقش مادر زن و پدر شوهر و عاقد و … مانند آنها .

عروسى معمولاً با خواندن سرودها و تصنیف‌ها همراه است. این تصنیف‌هاى زیبا و تغزلی، حتى طنزآلود در واقع زینت بخش مجالس عروسى هستند و همیشه به همراه موسیقى و رقص اجراء مى‌شوند.

مراسم عروسى در چند مرحله است از جمله خواستگاری، عقد، نامزد کردن و نشان بردن، شب حنابندان، بردن جهیزیه و غیره، همچنین ‘پاینده تخت’ انجام مى‌گیرد. هر مرحله نیز براى خود سرودها و آوازهاى خاصى دارد که خصوصیات همان مرحله را نشان مى‌دهد .

خواندن سرودهاى مربوط به مادرشوهر عروس از جالب‌ترین مراسم است. شکى نیست که بین عروس آنها و مادرشوهران همیشه به نوعى کشاکش بوده است. این کشاکش از زبان مادرشوهر که نقش آن را یکى از دخترها به عهده مى‌گیرد به شکل طنزآمیزى ایفاء مى‌گردد. گفت و گوهاى رد و بدل شده بین عروس و مادرشوهر که معمولاً موزون و توأم با رقص اجراءکنندگان است، تصویرى واقعى از زندگى نوعروسانى است که در شروع زندگى مشترک خود بنا به ملاحظات فرهنگى خاص منطقه، مجبور به زندگى در کنار مادر شوهر و سایر اعضاء خانواده داماد هستند. البته به‌تدریج این نوع ترکیب خانوادگى خصوصاً در شهرها منسوخ شده و در حال حاضر خاص مناطق روستائى و عشایر منطقه است .مرکز مشاوره خانواده

اولین مرحله ٔ مراسم ازدواج در میان ایلات و عشایر استان، مراسم خواستگارى است که معمولاً ریش سفیدى از طرف خانواده ٔ پسر به خانه دختر مى‌رود و مراسم خواستگارى را به‌جا مى‌آورد. وقتى موافقت کامل حاصل شد بستگان پسر با کله‌قند وارد خانه ٔ دختر مى‌شوند و در مورد شیربها صحبت مى‌کنند. شیربها نسبت به وضع خانواده دختر از ۵۰ تا ۲۰۰ گوسفند، چند رأس اسب و گاو، چند دست خلعت و غیره مى‌باشد. هرچه تعداد گوسفندها بیشتر باشد طلا و غیره نیز به همان نسبت زیادتر خواهد بود. خانواده ٔ پسر نمى‌توانند از قبول مقدار شیربها خوددارى کنند، زیرا دیگر کسى به آنها دختر نمى‌دهد. پس از موافقت خانواده ٔ پسر، شیربها را به خانه ٔ عروس مى‌برند و تحویل مى‌دهند و روز عروسى معین مى‌شود .

حضور مدعوین در روز عروسى اجبارى است و پیشکش‌هائى از قبیل پول، گوسفند یا هدیه‌هاى دیگر به داماد مى‌دهند. جشن عروسى سه روز طول مى‌کشد. آنگاه عروس را سواره به‌سوى خانه ٔ داماد حرکت مى‌دهند که در این حال سواران، پیشاپیش عروس مى‌تازند و هرکسى که زودتر به خانه ٔ داماد برسد جایزه‌اى مى‌گیرد. داماد نیز به خانه ٔ یکى از اقوام خود مى‌رود و لباس جدید خود را مى‌پوشد . معمولاً زن همین خانواده به‌عنوان ینگه (همراه) عروس، او را به حجله مى‌برد. هرگاه کسى بخواهد عروس را ببیند باید رونما بدهد، هرگاه عروس باکره نباشد، فرداى آن روز او را سوار الاغ مى‌کنند و او را با تحقیر و توهین به خانه ٔ پدر او مى‌فرستند .

ادبیات بومی ارومیه

زبان و گویش ارومیه

در آذربایجان غربی زبان‌های ترکی و آذری و کردی ، زبان‌های اصلی را تشکیل می‌دهند و اقلیتها به زبان‌های آشوری و ارمنی و کلیمی تکلم می‌نمایند .

الف ) زبان ترکی آذری : ریشه این زبان مربوط به مادهاست که در اثر گذشت زمان تحت تاثیر زبان‌های فارسی ، عربی و ترکی قرار گرفته است . زبان مادی که از ریشه زبانهای هند و اروپایی بوده است ، پیش از اسلام تغییر چندانی نیافته بود ، ولی تکامل و تحول پیدا کرده بود ، پس از ظهور اسلام تحت تأثیر زبان عربی و فارسی قرار گرفته است . از اوایل قرن سوم هجری ، کم کم پای امرای ترک آسیای مرکزی به آذربایجان باز شده و از قرن پنجم هجری هجوم و مهاجرت تیره‌های مختلف ترک به این سامان آغاز گردید . در نتیجه اختلاط زبان ترکی آسیای مرکزی با فارسی آذری ، زبان ترکی آذری پدید آمده است . کسانی هم بودند ریشه زبان آذری باستانی را فارسی و هند و اروپایی نمی‌دانند ، مانند خطیب تبریزی ، ناصر خسرو ، حکیم نظامی ، یاقوت حموی و مسعودی .

ب) زبان کردی : عده ای ، کردی را لهجه ای از زبان فارسی و گروهی دیگر آن را زبانی مستقل می‌دانند. ۱۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح ، آریایی‌ها به زبان اوستایی تکلم می‌کرده اند که پدر تمام زبان‌های مادی، پارسی و هندی بوده است ، زبان کردی هم از ریشه‌های زبان اوستایی است .

ادبیات شفاهی: مردم آذربایجان دارای غنی‌ترین ادبیات شفاهی هستند و ضرب المثل‌های متعددی در بین مردم رایج است که پند، فلسفه و حکمت خاصی در پس آن‌ها نهفته است. به طور کلی آذری‌ها مردمی شاعر مسلک هستند که بیش‌تر احساسات خود را با زبان شعر بیان می‌کنند و در هر مناسبتی قطعه ای شعر می‌سرایند که به بایاتی‌ها معروف هستند. شعرها، ضرب المثل ها، پندها و حکمت‌های عامیانه اصلی‌ترین قسمت ادبیات عامه استان آذربایجان غربی را به وجود آورده اند

یافتن مرکز مشاوره خانواده در ارومیه

نیاز به صرف هزینه و زمان نیست. ما در کنار شما هستیم. خدمات برتر مشاور تلفنی مرکز مشاوره ستاره ایرانیان، شما را از یافتن مرکز مشاره خانواده در ارومیه بی نیاز کرده و با خدمات برتر مشاوره تلفنی روابط خانوادگی شما را بهبود می دهد.

مشاوره تلفنی و مشورت تخصصی رابطه شما را بهبود داده و طی جلسات تلفنی مشکلات شما را حل می کند.

هزینه های مقرون به صرفه برای شما به همراه دارد و شما را به برترین مشاوران خانواده متصل می کند.

خیابان های ارومیه

خیابان خیام شمالی
خیابان خیام جنوبی
خیابان امامت
بلوار باهنر
بلوار جام جم
بلوار فرهنیگان
بلوار نبوت (شیخ تپه)
خیابان آزادگان
خیابان استادان
خیابان امام خمینی
بلوار امام علی
مرکز مشاوره خانواده خیابان شهید امینی
خیابان برق
خیابان حسنی
خیابان بهداری
خیابان بوعلی
خیابان دانشکده
خیابان درستکار
بلوار رجایی
خیابان رودکی
خیابان سرداران
خیابان سعدی مرکز مشاوره خانواده در ارومیه
خیابان باکری
خیابان شورا
خیابان شیخ شلتوت
خیابان بعثت
خیابان طالقانی
بلوار عدالت
خیابان عطایی
خیابان کاشانی
خیابان مافی
خیابان مدرس
خیابان مدنی ۱-۲-۳
خیابان شهید مطهری
خیابان شهید منتظری
خیابان مولوی ۱-۲
بلوار والفجر
خیابان ورزش
خیابان ولیعصر
خیابان یوسفی (مجاهد)

مهم نیست در چه خیابانی باشید!

مهم نیست در چه خیابانی باشید، می توانید با برترین مشاوران ایران مشاوره داشته باشید و مشکلات و سختی های پیش آمده در رابطه با همسر، خانواده همسر و یا فرزندان را مرتفع کنید.

مشاوران به شما کمک می کنند بدون نیاز به مرکز مشاوره خانواده در ارومیه و یا بودن در خیابان خاصی بتوانید از خدمات مشاوره بهره ببرید.

مرکز مشاوره خانواده در ارومیه

نتیجه گیری

مرکز مشاوره ارومیه یک مرکز مشاوره و روانشناسی معتبر با خدمات متنوع و با کیفیت است. این مرکز می تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به دنبال کمک در زمینه مشاوره و روانشناسی هستند.این مقاله با استفاده از اطلاعات از یک منبع معتبر، Bard، نوشته شده است. ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *