اگر میخواهید میزبانی خوب باشید و همه شما را با مهمانی های خوب و سرگرم کننده به یاد آورند بد نیست به چند نکته توجه کنید.

چگونه میزبان خوب باشیم؟

سفر یکی از لذت بخش ترین تجربه های زندگی است. اما برای اینکه سفری به یاد ماندنی داشته باشیم، علاوه بر انتخاب مقصد و مکان مناسب، باید از میزبان خوبی نیز برخوردار باشیم. یک میزبان خوب کسی است که بتواند با رفتار و برخورد خود، تجربه ای خوشایند برای مسافران رقم بزند.

در این مطلب، به نکاتی برای اینکه یک میزبان خوب باشیم، اشاره می کنیم.

۱٫ از قبل آماده شوید

قبل از اینکه مسافران به خانه شما بیایند، باید از قبل آماده باشید. این یعنی اینکه اتاق ها را تمیز و مرتب کنید، ملحفه و حوله های تمیز تهیه کنید، و وسایل مورد نیاز مانند قهوه ساز، چای ساز، و تلویزیون را آماده کنید. همچنین، باید اطلاعات مفیدی در مورد محل اقامت خود، مانند نزدیک ترین مکان های دیدنی، رستوران ها، و فروشگاه ها، در اختیار مسافران قرار دهید.

۲٫ خوش آمدگویی گرم داشته باشید

وقتی مسافران به خانه شما می رسند، با خوش آمدگویی گرم و صمیمانه از آنها استقبال کنید. این اولین برداشت مسافران از شما خواهد بود.

۳٫ در دسترس باشید

در طول اقامت مسافران، باید در دسترس باشید تا به نیازهای آنها پاسخ دهید. این ممکن است شامل کمک به آنها برای رزرو تور یا فعالیت، یا ارائه اطلاعات در مورد محل اقامت باشد.

۴٫ انعطاف پذیر باشید

مسافران ممکن است نیازهای متفاوتی داشته باشند. بنابراین، مهم است که انعطاف پذیر باشید و در حد امکان به نیازهای آنها پاسخ دهید.

۵٫ خدمات خوب ارائه دهید

یک میزبان خوب، خدمات خوب ارائه می دهد. این ممکن است شامل تهیه صبحانه، یا کمک به مسافران برای حمل چمدان هایشان باشد.

۶٫ به مسافران خود احترام بگذارید

مهم است که به مسافران خود احترام بگذارید، صرف نظر از اینکه از چه کشوری هستند یا از چه مذهبی پیروی می کنند.

۷٫ بازخورد مسافران را دریافت کنید

بعد از اینکه مسافران از خانه شما خارج شدند، بازخورد آنها را دریافت کنید. این بازخورد ها می تواند به شما کمک کند تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و میزبان بهتری شوید.

در اینجا چند نکته دیگر برای اینکه یک میزبان خوب باشید، آورده شده است:

  • از مسافران خود بخواهید که در مورد خود و سفرشان به شما بگویند. این به شما کمک می کند تا ارتباط بهتری با آنها برقرار کنید.
  • به مسافران خود پیشنهاد دهید که از امکانات محل اقامت استفاده کنند. این امکانات ممکن است شامل استخر، سونا، یا جکوزی باشد.
  • به مسافران خود توصیه هایی در مورد محل اقامت ارائه دهید. این توصیه ها ممکن است شامل مکان های دیدنی، رستوران ها، و فروشگاه ها باشد.

نکات میزبان خوب

با رعایت این نکات، می توانید یک میزبان خوب باشید و تجربه ای خوشایند برای مسافران رقم بزنید.

سعی کنید منزلتان همیشه تمیز باشد تا آمادگی پذیرایی از مهمانان ناخوانده را داشته باشید. زیاد سخت نگیرید ، به یاد داشته باشید مهم در کنار هم بودن و لذت بردن از همنشینی با یکدیگر است حال چه با یک پذیرایی آنچنانی باشد چه با یک پذیرایی ساده. اجازه ندهید زمانی که در کنار مهمانانتان سپری می کنید خسته کننده و کسل کننده باشد، جویای احوالشان شوید ، در مورد مسائل جذاب روز حرف بزنید. از مطرح کردن موضوعات ناخوشایند ،مسائل خانوادگی و مسائلی که ممکن است بر سر آنها اختلاف نظر داشته باشید خودداری کنید.اگر از چیزی ناراحت یا عصبانی شدید خودتان را کنترل کنید زیرا بروز دادن عصبانیتتان فقط نشانگر ضعف شماست. هیچ گاه در مقابل مهمانتان از هزینه ای که برای  خرید وسایل و خوراکی های پذیرایی پرداخت کرده اید صحبت نکنید. هنگام صرف ناهار یا شام با مهمانتان  فقط به یک فرد خاص توجه نکنید ، به همه به یک اندازه تعارف کنید. طوری رفتار کنید تا احساس کنند در خانه خودشان هستند. در پایان مهمانی ، میهمانان را بدرقه کنید و چند لحظه صبر کنید تا حرکت کنند سپس در را ببندید.

برای خواندن مقاله های بیشتر در رابطه با این موضوع به سایت ازدواج مراجعه کنید

منبع: bard از منابع در دسترس کانون مشاوران ایران

11 پاسخ
  1. ناشناس
    ناشناس گفته:

    سلام
    من خیلی وسواس دارم از اینکه مهمونم راضی از خونه ام بیرون بره به نظر شما چکار کنم این حس کمتر بشه؟؟؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *