مشاوره زنان

طلاقی عاطفی بدون جدایی رسمی

امروزه به دلیلی شرایط جامعه مانند شرایط کاری اقتصادی و خانوادگی بسیاری از خانواده ها در ابراز محبت خود به یکدیگر کوتاهی کرده و دچار فقر عاطفی میشوند.

جعفر بای،کارشناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه انسان موجودی، نیازمند فضای مهر، محبت و عاطفه است، گفت: فلسفه تعاملات بین فردی و ارتباطات عاطفی بر مبادله مهر و محبت استوار است، بنابراین انسان هم باید روش محبت‌کردن را بیاموزد و هم مهارت درک محبت دیگران را داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل تشکیل خانواده و ازدواج ارضای نیاز روحی و روانی است، اظهار کرد: طبعا زوجین از یکدیگر انتظار مهرورزی دارند و زندگی بدون عشق و محبت توأم با کاستی‌هاست که تداوم چنین زندگی‌ای زمینه‌ای ایجاد مشکل  در زندگی است.

خلأ عشق در زندگی  منجر به طلاق عاطفی می شود

وی با بیان اینکه متأسفانه امروزه به لحاظ زندگی‌های شهرنشینی، رفاه‌زدگی و اشراف‌گرایی مهر و محبت رنگ باخته است و خانواده‌ها در فقر عاطفی بسر می‌برند، تصریح کرد: فقدان مهر و محبت و خلأ عشق در زندگی زمینه‌ جدایی و بیگانگی را به وجود می‌آورد که این مسئله منجر به بروز تفرقه و جدایی از یکدیگر شده که اصطلاحا آن را طلاق عاطفی می‌نامند.

ضرورت آموزش قبل از ازدواج

بای با اشاره به ضرورت آموزش قبل از ازدواج خاطرنشان کرد: بنده معتقدم که شرایط تربیت و زندگی جوانان باید دگرگون شود یعنی آنها باید در شرایط دشوار سختی‌های زندگی فردای خود را تجربه کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما رفاه‌زدگی افراطی جوانان است، اظهار کرد: متأسفانه جوانان امروزی بسیار نازپرورده و ننر به بار آمده‌اند و لذا با کوچک‌ترین مشکل به دلیل پایین‌بودن آستانه تحمل‌شان از هم ‌پاشیده می‌شوند در حالی که اگر مقابل مشکلات صبور و مقاوم باشند زود از کوره به در نمی‌روند و عصبانیت‌های ناشایست که منجر به طلاق عاطفی می‌شوند نیز به سراغ‌شان نمی‌آید.

برای دیدن مقاله های بیشتر در رابطه با این موضوع به مرکز مشاوره ازدواج رجوع کنید

 

منبع:مشاوره-ازواج.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *