مشاوره ازدواج بابل

مشاوره ازدواج بابل

شناخت و آگاهی از وظایف و نقش های زن و مرد در زندگی زناشویی یکی از راهکار های داشتن ازدواج موفق است. مرد و زن باید بدانند که هرکدام چه نقشی در زندگی دارند و چه کار هایی باید در قبال یکدیگر انجام دهند. مردان باید بدانند که به جز حمایت مالی خانواده وظایف دیگری مانند مهر و محبت و دادن احساس امنیت به همسر و فرزندان نیز دارند و باید به آنها به خوبی عمل کنند ، همینطور زنان نیز باید علاوه بر کارهای منزل همسری مهربان و شریک غم و شادی همسرشان باشند و محیط خانه را گرم و صمیمی نگه دارند. برای رسیدن به این هدف بسیار مهم است که قبل از ازدواج زن و مرد از هم شناخت کافی داشته باشند و با روحیات هم آشنا باشند. به همین جهت توصیه میشود قبل از ازدواج حتما به یک مشاوره ازدواج خوب مراجعه کنید.

به منظور کمک به مردم عزیز بابل و برای تحقق این هدف که یک زوج خوب قبل از ازدواج شناخت کافی از هم داشته باشند و سپس بعد از ازدواج به سعادت و خوشبختی برسند، مشاوره ازدواج بابل را معرفی می کنیم. مشاوره ازدواج بابل با معرفی مشاورانی کارآزموده و با تجربه سعی در کمک به مردم عزیز دارد و با داشتن نمایندگی هایی شامل مشاوره ازدواج بهشتی ، مشاوره ازدواج شریعتی ، مشاوره ازدواج امام خمینی و دیگر نمایندگی ها در تلاش است تا بهترین خدمات مشاوره ای را به شما ارائه دهد و در در راستای رضایت هرچه بیشتر شما گام بردارد.

سایت مشاوره قبل ازدواج به شما در رابطه با این موضوع کمک خواهد کرد

منبع:سامانه پرسش و پاسخ مشاور

106 پاسخ
« دیدگاه های قدیمی تردیدگاه های جدیدتر »
  1. سمانه حسین نژاد
    سمانه حسین نژاد گفته:

    سلام من ۲۷ سالمه و یه دختر دارم الانم شیش ساله از همسوم جدا شدم و یه اقای مجردی ازم خواستگاری کرده هر دومون اوکی هستیم ولی خانوادش راضی نمیشن .بچمم با من زندگی نمیکنه. میخواستم راهنمایبم کنید که به این رابطه ادامه بدیم تا خانواده راضی شن تا قطع شه رابطه

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      کن است در این بین پسرانی هم باشند که فکر می کنند امتیازهای زن مطلقه نسبت به دختر مجرد، به مراتب پایین‌تر است در نتیجه شرایط ازدواج با او آسان تر خواهد بود.

      آنها فکر می کنند:
      ۱- زنان مطلقه انتظار مالی پایین تری دارند و در شرایطی که مهریه، هزینه های مراسم ازدواج، هزینه های تامین مسکن و درآمد برای پسرها یک دغدغه جدی است، زنان مطلقه با انتظارات پایین تر می توانند گزینه خوبی باشند.

      ۲- زنان مطلقه حامی ندارند. خانواده آنها به دلیل موقعیت فرزندشان تمایل دارند زندگی دوم دخترشان را حفظ کنند پس در امور زندگی دخالت نمی کنند.

      ۳- زنی که یک بار از همسرش جدا شده، بار دیگر هم ممکن است از همسرش جدا شود. پس اگر زندگی با او به بن بست رسید، دردسرهای کمتری برای طلاق خواهند داشت.

      ۴- زنان مطلقه مهریه و حق و حقوق مالی شان را از همسر سابق دریافت کرده و تمکن مالی بیشتری دارند و می توانند منبع حمایتی خوبی برای یک پسر مجرد باشند.

      چه تصمیمی بگیریم؟
      درباره این بخش بدبینانه و آسیب زای ازدواج پسران مجرد با زنان مطلقه باید بگوییم که بهترین راهکار این است که قبل از ازدواج، زن سعی کند انگیزه های اصلی خواستگارش را دریابد. ازدواجی که صرفا به دلیل برخورداری از حمایت یک مرد صورت بگیرد، می تواند خطرناک باشد و چالش های زندگی قبلی را برای یک زن تکرار کند. بنابراین بهتر است کار را به کاردان بسپارید و با مشاوره‌های روانشناسی تک نفره و دو نفره تصمیم نهایی خود را بگیرید.

      آسیب های ازدواج با زنان مطلقه
      یکی از آسیب های این ازدواج یادآوری مکرر خاطرات ازدواج قبل است. ممکن است زن در چنین ازدواجی مورد سرزنش مرد و اطرافیان او باشد و با وجود کوچکترین اختلافی این جمله را بشنود: «حتما همسر قبلی ات هم همین رفتار را ازت دیده که طلاقت داده…»، «تو از یک زندگی شکست خورده بیرون آمده بودی و من حمایتت کردم»، «حالا می فهمم همسر اولت چه از دست تو کشیده» و…

      از طرف دیگر، زن به خاطر تجربه ای که قبلا داشته، ممکن است آسیب پذیری بیشتری نشان دهد. مدام مراقب باشد که رفتارهای آزاردهنده همسر اولش را در این زندگی نبیند و به محض مشاهده یک رفتار مشترک، نسخه بپیچد و بگوید: «تو هم مثل همسر اولم هستی»، «همه مردها همین طورند»، «عاقبت این زندگی هم همان خواهد شد» و… . بخش دیگری از این ماجرا، ممکن است در مقایسه های پی در پی دو مرد زندگی او با همدیگر اتفاق بیفتد. زن مرتب نقاط ضعف همسر دوم را با نقاط قوت همسر اول مقایسه و او را سرزنش کند.
      زنان مطلقه زنانی هستند که در صورت داشتن یک زندگی آرام، قدر موقعیت را می دانند و برای بهتر شدن زندگی تلاش می کنند. آنها وضعیت بدتری را چشیده اند و حاضر نیستند زندگی خوب امروزی شان را به سادگی از دست بدهند

      بخش خوشبینانه این ازدواج ها
      اما این ازدواج ها بخش خوشبینانه ای هم دارند.
      زنان مطلقه به واسطه تجربه هایی که در زندگی اول خود کسب کرده اند، توانایی مدیریت بهتری در روابط دارند. به همین دلیل نظر پسران مجرد را بیشتر جلب می کنند. این زنان مهارت های خانه داری، ارتباط با اقوام، برخورد با همسر را دارند و دیگر نیازی نیست با شروع زندگی مشترک، به آزمون و خطا بپردازند.

      زنان مطلقه زنانی هستند که در صورت داشتن یک زندگی آرام، قدر موقعیت را می دانند و برای بهتر شدن زندگی تلاش می کنند. آنها وضعیت بدتری را چشیده اند و حاضر نیستند زندگی خوب امروزی شان را به سادگی از دست بدهند.

      در کنار همه این ها به یاد داشته باشید مطلقه بودن دلیلی برای انتخاب نشدن برای ازدواج نیست. در زمانه فعلی که آمارهای طلاق بسیار بالا رفته، زنان جوان زیادی را می بینیم که شاید در دهه دوم یا اوایل دهه سوم زندگی خود باشند و با قابلیت های برجسته و شان خانوادگی و اجتماعی بالا سابقه شکست را داشته باشند. بنابراین از نگاه سنتی و قضاوت نادرست درباره این زنان فاصله بگیرید و بر اساس واقعیات موجود انتخاب کنید.

      پاسخ
  2. مهربان
    مهربان گفته:

    سلام من دختری ۲۴ ساله ام وقتی ۱۷ ساله بودم با یکی از بستگان نزدیک نامزد کردم که بهم خورد بعد از هفت سال برادر اون آقاا که خارج بودن به ایران اومدن واز من خواستگاری کردن که من جواب مثبت دادم بعداز نامزدی فقط هفته اول خوب بودن و بعد خیلی سرد رفتار میکردن و بعد از دو ماه گفتن پشیمون شدن رک بگم من نابود شدم الان میدونم که دارن ازدواج میکنن و من واقعا از درون دارم نابود میشم چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید؟

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام
      دوست گرام یعنی شما با ایشن نامزد بودید و بعد از بهم زدن نامزدی ازدواج کردند ؟؟خب چون دو تجربه ناموفق داشتید باید زیر نظر روانشناس باشید چون این تجربه ها برای هر فردی غیر از شما هم باشد فرسایشی است منتهی شما ۲۴ ساله هستید و فرصت های پیش رو اینکه به اهدافتان بپردازید .قرار نیست شما انقدر درگیر این مسائل بشوید که ایندتون رو نابود کنید .در هر مساله ای خیری هم نهفته است که ما بی اطلاع هستیم گرچه حال شما قابل درک است و قطعا به تنهایی نمی توانید این مساله را پردازش و حل کنید .ولی در عین حال باید بدانید مسائل عاطفی و شکست در انا بسته به توان فرد قابل تحمل و حل هستند باید اراده تغییر وضعیت زندگی را داشته باشید این تجربه ها هر چند تلخ ولی برای شما می تواند خدایت کننده مسیر باشد شرایط و جوانب را در اینده بررسی کنید و انچه در این تجربه ها برای شما ازاردهنده بوده است را کنار بگذارید و تلاش کنید که تصمیم درستی بگیرید .سن شما در ازدواج اول پایین بوده است ولی به هر حال یک تجربه بوده وقایع را نباید همیشه بزرگ کنیم و در ذهن شاخه و برگ بدهیم انوقت جدایی از انها سخت می شود .کسی که با شما نمانده لیاقت بودن در کنار شما را نداشته بهتره از زاویه درست تری به مسائل نگاه کنید و اینکه اگر ازدواج اتفاق می افتاد و فرزند داشتید بعد ایشون اظهار عدم تمایل می کردند چه می کردید اتفاقی که هر روز برای عده بسیاری می افتد .در هر حال امیدوارم مراعه داشته باشیدو خودتون به بهبود شرایط کمک کنید .
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۹۸۲۱۲۲۳۵۴۷۹۰

      پاسخ
  3. مریم
    مریم گفته:

    دختری ۲۹ ساله میخوام با مردی که مطلقه و ۲ فرزند داره ازدواج کنم خانوادم مخالفت میکنن و اصلا نمیدونم چه جوری متقاعدشون کنم لطفا راهنماییم کنین

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      این ازدواج مشکلات خاص خودش رو داره و خانواده شما خوب این مسایل رو درک کردن ولی متاسفانه احساسات شما اجازه درست و معقول فکرکردن رو به شما نمیده
      بهتره کمی به جوانب موضوع فکر کنید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

      پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      شعبه ای نداریم میتونید به اداره بهزیستی بابل مراجعه کنید

      ویا با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر قیطریه:
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸ خط ویژه
      دفتر سعادت آباد:
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه
      دفتر شریعتی:
      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵ خط ویژه

      پاسخ
« دیدگاه های قدیمی تردیدگاه های جدیدتر »

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *