چه زمانی دوست دارم را به نامزد بگوییم

چه زمانی برای اولین بار بگوییم “دوستت دارم”؟

چه زمانی دوست دارم را به نامزد بگوییم

دانستن زمان گفتن “دوستت دارم” همیشه آسان نیست. برای برخی افراد این یک لحظه خودانگیخته است، در حالی که برای برخی دیگر گفتن کلمه L برای اولین بار ممکن است ساعت ها فکر و برنامه ریزی را ببرد.

اولین باری که در یک رابطه عاشقانه می گویید “دوستت دارم” می تواند ترسناک باشد. آیا شریک زندگی شما آن را پاسخ می دهد؟ آیا لازم است کلمات واقعی را بگویید؟ آیا چند ماه آشنایی خیلی زود است؟

این احساس و اطمینان نداشتن از زمان مناسب گفتن “دوستت دارم” طبیعی و رایج است. اما راه هایی وجود دارد که می توانید بدانید آیا آماده هستید یا خیر.چه مدت باید قبل از اینکه بگویید “دوستت دارم” قرار ملاقات بگذارید؟

به طور کلی باید صبر کنید تا احساس آمادگی کنید و در رابطه خود احساس امنیت کنید. اما، هیچ جدول زمانی برای گفتن «دوستت دارم» برای اولین بار وجود ندارد.

در واقع، برای برخی از مردم، فکر کردن به اینکه چه زمانی باید بگوییم “دوستت دارم” کار بزرگی نیست. هر زمان که احساس کنند عاشق می شوند، به طور طبیعی و خود به خود اتفاق می افتد.

برای مثال، در یک لحظه حساس، زمانی که محبت متقابل از طرف هر دو طرف قابل لمس است، گفتن «دوستت دارم» ممکن است به آسانی یک «سلام» از زبان خارج شود.

بیشتر اوقات، دانستن اینکه چه زمانی باید بگویید “دوستت دارم” با میزان احساس امنیت در رابطه همراه است.

اگر احساس وفاداری، تعهد و اعتماد را تجربه کنید، ممکن است هر دوی شما احساس راحتی بیشتری در ابراز عشق خود با کلمات داشته باشید.

احساس امنیت عاطفی در رابطه به عوامل زیادی بستگی دارد، نه تنها به مدت زمانی که قرار ملاقات گذاشته اید. ممکن است برای برخی افراد دو ماه برای گفتن “دوستت دارم” خیلی زود باشد، در حالی که همین مدت زمان ممکن است برای زوج های دیگر عالی باشد.

همچنین ممکن است بخواهید احساسات خود را بررسی کنید. شهوت و شیفتگی گاهی اوقات می تواند جنبه های عشق رمانتیک را تقلید کند و می تواند شما را به گفتن “دوستت دارم” پیش از موعد وادار کند.چگونه بفهمیم عاشق شده ای

نظریه محبوب مثلثی عشق روانشناسی که توسط رابرت جی استرنبرگ ارائه شده است نشان می دهد که نشانه های واضح عشق عبارتند از:

  • شور
  • صمیمیت عاطفی و فیزیکی
  • احساس تعهد

گابریلا بالسلز ، زوج درمانگر از نیویورک ، می‌گوید: «روان‌شناسی مبتنی بر دلبستگی می‌افزاید که عشق پیوند اولیه‌ای است که یک فرد به عنوان راهی برای بقا و پیشرفت به‌عنوان یک تیم، با آزادی و شادی بیشتر نسبت به خودمان، ایجاد می‌کند» .چه کسی باید اول بگوید “دوستت دارم”؟

هر یک از طرفین می تواند ابتدا بگوید “دوستت دارم”.

اگر شما آن را احساس می‌کنید و می‌خواهید که شریک زندگی‌تان بداند، اشکالی ندارد که کسی باشید که غوطه‌ور می‌شود.

در سال ۲۰۱۱، یک مطالعه در مورد تعهد رابطه در میان دانشجویان نشان داد که اکثر آنها معتقد بودند که زنان معمولاً ابتدا می گویند “دوستت دارم”. با این حال، این مطالعه همچنین نشان داد که در واقعیت، مردان کسانی هستند که تمایل دارند ابتدا آن را احساس و بیان کنند.چگونه بفهمیم که حاضری برای گفتن “دوستت دارم” یا نه: ۳ عامل

اگر بتوانید تمام چک باکس های اجزای اصلی عشق را علامت بزنید، ممکن است آماده باشید تا آن را به شریک زندگی خود ابراز کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که عشق یک احساس پیچیده است و روابط منحصر به فرد هستند.

چیزی که برای برخی افراد مفید است ممکن است برای همه کارساز نباشد. بنابراین، با گفتن “دوستت دارم”، پیوند خود و میزان احساس امنیت خود را ارزیابی کنید.

این جنبه ها را در نظر بگیرید:

شور

اشتیاق لزوماً به رابطه جنسی اشاره نمی کند.

به اشتراک گذاشتن مشتاقانه علایق و شادی در حضور یکدیگر نوعی اشتیاق است.

«شور به محرک عاشقانه اشاره دارد. الیزابت ارنشاو ، یک درمانگر ازدواج و خانواده دارای مجوز از فیلادلفیا ، می‌گوید: «این چیزی است که ما را وادار می‌کند برای قرار ملاقات‌ها برنامه‌ریزی کنیم، شریک زندگی‌مان را جذب کنیم، و به دنبال هیجان با یکدیگر باشیم .

هنگام ارزیابی رابطه خود، سعی کنید از خود بپرسید که آیا شما و شریک زندگیتان به طور منظم نسبت به یکدیگر ابراز علاقه می کنید؟

صمیمیت

کارشناس مرکز مشاوره ایران توضیح می دهد که صمیمیت در یک رابطه مترادف با نزدیکی است.

او می‌گوید: «ممکن است از نظر عاطفی، جسمی، جنسی، فکری، معنوی یا تجربی به فرد احساس نزدیکی کنیم.

مرکز مشاوره ایران اضافه می کند که می توانید صمیمیت با شریک زندگی خود را در تمام این جنبه ها یا فقط در یکی تجربه کنید.

هر نوع صمیمیت می تواند در دسترس بودن عاطفی و امنیت عاطفی در روابط را تشویق کند ، که می تواند باعث شود شما احساس کنید آماده گفتن “دوستت دارم” هستید.

تعهد

وقتی مایلید هر روز روی حفظ عشق کار کنید، این به عنوان تعهد شناخته می شود.

“این یک انتخاب است. ارنشاو توضیح می دهد که [این] با اقدامی برای قابل اعتماد بودن […] و ادامه تصمیم گیری به نفع رابطه همراه است.

اگر به شریک زندگی خود متعهد هستید و احساس می کنید که او نسبت به شما است، ممکن است آماده باشید کلمه عشق را بگویید .آیا از گفتن “دوستت دارم” می ترسی؟

طبیعی است که در رابطه با گفتن «دوستت دارم» برای اولین بار در یک رابطه تردید کنید.

“در اوایل یک رابطه، اعتراف به اینکه کسی را دوست دارید می تواند به شدت آسیب پذیر باشد. دکتر دیوید هلفاند ، روانشناس بالینی دارای مجوز در سنت جانزبری، ورمونت، توضیح می دهد که بسیاری از ما در مورد احساسات خود از ریسک گریزان هستیم . نادیده گرفتن آنها، انکار آنها و به ویژه عدم ارتباط با آنها آسان تر است.

برخی از دلایلی که ممکن است از گفتن “دوستت دارم” ترس داشته باشید عبارتند از:

  • سبک های دلبستگی ناایمن
  • اضطراب ترک
  • ترس از صمیمیت
  • ضربه
  • شریک عاطفی در دسترس نیست

گفتن آن در مقابل نشان دادن آن

کلمات تنها راه برای ابراز عشق نیستند. در واقع، کلمات حتی ممکن است بهترین راه برای انتقال احساسات قوی و عمیق نباشند.

یک بررسی در سال ۲۰۱۷ در مورد عشق نشان داد که حرکات کوچک و اعمال محبت آمیز بهترین شاخص های عشق در نظر گرفته می شوند. در دست گرفتن، در آغوش گرفتن، در آغوش گرفتن، و شفقت به عنوان نشانه های اصلی عشق ذکر شده است.

رفتارهای کنترلی ، مانند تملک یا نظارت بر فعالیت ها، به عنوان کمترین حرکات محبت آمیز رتبه بندی شدند.

هلفند می‌گوید: «زوج‌ها باید مطمئن شوند که می‌توانند زبان عشق شریک زندگی‌شان را شناسایی کرده و صحبت کنند . این کافی نیست که بگویید “من عشقم را با خریدن هدیه نشان می دهم.” اگر شریک زندگی شما واقعاً نیاز به شنیدن «دوستت دارم» دارد تا احساس کند دوستش دارید، پس باید رویکردتان را تغییر دهید.»وقتی جواب نمی دهند چه باید کرد

همان دلایلی که می تواند گفتن “دوستت دارم” را برای شما چالش برانگیز کند، می تواند برای شریک زندگی شما نیز فاکتورهایی باشد.

ترس‌های رها شدن، آسیب‌های گذشته، ترس از صمیمیت، و سبک‌های دلبستگی ، همگی نقش‌های کلیدی در گفتن «دوستت دارم» هستند.

اگر بگویید “دوستت دارم” و آنها آن را پاسخ ندادند، می توانید:

آرام بمان

عصبانی شدن یا ناراحت شدن در لحظه واکنش کسی را تغییر نمی دهد. آنها ممکن است برای گفتن آن آمادگی نداشته باشند، اما به این معنی نیست که آن را احساس نمی کنند یا در مسیر رسیدن به آن هستند.

غرور ممکن است به روابط آسیب برساند . بنابراین، هر چقدر که ممکن است احساس ناراحتی کنید، پس از آرام شدن وضعیت را ارزیابی کنید.

برقراری ارتباط

اگر شریک زندگی شما مایل باشد، بحث در مورد عدم پاسخ می تواند به شما بینشی بدهد. آنها ممکن است در لحظه آماده بحث در مورد آن باشند، یا ممکن است لازم باشد به آنها زمان بدهید.

شاید آنها نسبت به رابطه شما احساس خوبی داشته باشند اما به دلیل تجربیات گذشته یا مشاهده اختلافات روابط بین والدین می ترسند.

اگر عشق چیزی است که او از آن می ترسد یا از آن مطمئن نیست، برقراری ارتباط می تواند راه هایی را برای حمایت از شریک زندگی خود به شما نشان دهد.

به خود یادآوری کنید که احساسات شما معتبر هستند

ابراز وجود اشکالی ندارد و با صادق بودن در مورد احساسات خود هیچ اشتباهی مرتکب نشدید.

اگر شریک زندگی شما از نظر عاطفی در یک رابطه نیست، بهتر است که زودتر از آن مطلع شوید.بیایید خلاصه کنیم

چه زمانی در یک رابطه عاشقانه می گویید “دوستت دارم”؟ پاسخ ممکن است منحصر به موقعیت شما باشد.

هیچ جدول زمانی واقعا وجود ندارد. ممکن است چند ماه برای شما زمان کافی باشد یا برای افراد دیگر خیلی زود باشد. ارزیابی اشتیاق، صمیمیت، اعتماد و تعهد در رابطه تان ممکن است به شما کمک کند تعیین کنید که آیا آماده بیان آن هستید یا خیر.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *