مشاوره ازدواج اسلامشهر

مشاوره ازدواج اسلامشهر

انتخاب همسر و تشکیل خانواده و شروع یک زندگی نو، همه و همه نیازمند مقدماتی است که تا این مقدمات فراهم نباشد نمی توان تصمیم به ازدواج گرفت. اشاره به این نکته ضروری است که این مقدمات علاوه بر مسائل اقتصادی از قبیل خانه، ماشین و شغل شامل مسائل روحی و همچنین اخلاقی می باشد. اگر یک فرد به آن درجه از بلوغ فکری نرسیده باشد و از نظر اخلاقی خود را آماده ازدواج و قبول مسئولیت نبیند ، اگر از نظر مسائل اقتصادی نیز آماده باشد، قطعا زندگی خوبی نداشته و با شکست مواجه خواهد شد!

اما بلوغ فکری و آمادگی زهنی برای ازدواج چیست و اینکه آیا ما که اکنون قصد ازدواج داریم به این نوع از بلوغ رسیده ایم یا خیر؟ همه این سوالات به همراه سوالات دیگر شما توسط کارشناسان با تجربه و مشاوران ازدواج ما پاسخ داده خواهند شد. کافیست با مشاوران ازدواج ما در نقاط مختلف ایران تماس حاصل فرمایید.

به منظور سهولت در امر تماس و صرفه جویی وقت و هزینه مشاوره ازدواج اقدام به ایجاد نمایندگی کرده است. مشاوره ازدواج اسلامشهر به منظور ایجاد فضایی آرام برای مردم عزیز و برای کمک به آنان در مناطق مختلف زیر نظر مشاوره ازدواج اسلامشهر نمایندگی هایی را از جمله مشاوره ازدواج میدان نماز ، مشاوره ازدواج محمدیه ، مشاوره ازدواج نوری و سایر مراکز را راه اندازی کرده است.

در رابطه با این موضوع می توانید در سایت ازدواج مقاله های بیشتر را مطالعه کنید

منبع:مشاورانه

120 پاسخ
« دیدگاه های قدیمی تردیدگاه های جدیدتر »
  1. نگاری
    نگاری گفته:

    سلام من مشکلی که دارم اینه هر کسی میاد خواستگاریم منو نمیپسنده البته مشکلشون قیافه اندامم قدم طرز لباس پوشیدنم خوبن.فقط قیافم معمولیه وبه دل کسی نمیشینم.چیزای دیگه ایم دارم تحصیلات مثلا شاغلم.اما کسی از قیافم خوشش نمیاد همه ازم فرار میکنن.دارم افسرده میشم.هر چقدر به خودم میرسم بازم نمیپشندن.

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام دوست عزیز یعنی افرادی که مراجعه می کنند فقط به خاطر ظاهر شما را رد می کنند ؟؟خیلی از افراد ظاهر خیلی معمولی دارند و یا حتی پایین تر از متوسط ولی ازدواج های موفق دارند چون زیبایی نسبی است و برای مردان جذابیت های چهره متناسب با روحیات و تصورات خود انهاست نه دیگران چه بسا فردی رو زیبا ندانیم ومردان برای ازدواج به این فرد علاقه مند شوند چون گاها شیوه نوع رفتار این فرد می شوند و این برای مردان بسیار اهمیت دارد .در مورد شما قطعا بخشی از کار ایراد دارد مثلا ممکنه نوع برخورد شما و مدیریت رفتار مشکل داشته باشد .بهتره حضوری مراجعه کنید تا شرایط بررسی شود البته ممکنه افراد دیگر حاضر در جلسات خواستگاری درست رفتار نمی کنند و یا اینکه در خانواده فردی باشد که بعد ا که تحقیق می کنند برای شما مشکل ساز می شود به هر حال احتمالات متفاوت است اگر بعد رفتاری مشکل داشتید با مراجعه و گرفتن زاهکار بهبود پیدا می کند موفق و خوسبخت باشید

      پاسخ
  2. هما
    هما گفته:

    سلام. من یک برادر دارم که فکر میکنم قرص ترمادول مصرف میکنه روز به روز لاغرتر میشه زیر چشم هاش گود میره بی قرار البته چند ساله که بی قرار. الان ۶ ساله که خونه مجردی با دوستاش داره یک ساله هم نامزد کرده. احساس میکنم چند ساله قرص مصرف میکنه اما کنترل شده. نمیخواستم خانوادم بفهمه اما امشب فهمیدن. الان نمیدونیم چطوری مطمئن بشیم که واقعا معتاد شده یا نه. میشه راهنمایی کنید چطوری برخورد کنیم

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام .در مورد اعتیاد ایشون می توته دلیلش صرف مصرف قرص نباشه و ماده یا مواد دیگری باشه که خب ایشون مصرف می کنند .چون می فرمایید خونه مجردی هم داشتند بهترین راهکار حالا که خانواده هم متوجه شرایط شدند انتقال ایشون به پزشکه منتهی نه به عنوان اینکه اعتیاد رو اثبات کنید بلکه به خاطر تغییرات جسمی و مشکل بی قراری ایشون البته ممکنه دلیل این تغییرات صرف مسائل و مشکلات روحی مانند اضطراب و ..باشد و اصلا مسئله اعتیاد مطرح نباشد.در هر حال امیدوارم با ارجاع به متخصص و گرفتن ازمایش که اصولی ترین روش است اطمینان حاصل کنید .موفق باشید

      پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      عوارض ناشی از مصرف ترامادول :
      عوارض سیستم عصبی مرکزی: سرگیجه، سردرد، خواب آلودگی، تحریک دستگاه عصبی مرکزی، اضطراب، کاهشهوشیاری، اختلال تعادل، سرخوشی، عصبی شدن، اختلال خواب، تشنج، ضعف.

      عوارض قلبی عروقی: اتساع عروق

      عوارض پوستی: خارش، تعریق بیش از حد، ضایعات جلدی

      عوارض چشمی: اختلالات بینایی

      عوارض گوارشی: تهوع، یبوست، استفراغ، سوءهاضمه، خشکی دهان، اسهال، درد شکم، بی‌اشتهایی، نفخ

      عوارض ادراری و تناسلی: احتباس ادراری، تکرر ادرار، دفع پروتئین در ادرار، علائم یائسگی

      عوارض خونی: کاهش سطح هموگلوبین

      عوارض کبدی: افزایش سطح آنزیم‌های کبدی

      عوارض تنفسی: دپرسیون تنفسی (مهار سیستم تنفسی)

      موارد مصرف قانونی ترامادول: ترامادول برای تسکین دردهای متوسط تا شدید در بزگسالان استفاده می شود.

      علایم‌ و نشانه‌های‌ فیزیکی‌ و جسمی‌ سوء مصرف‌ مواد مخدر :

      ۱) سرخ‌ شدن‌ چشمها

      ۲) نگاه‌های‌ مات‌ به‌ مدت‌ طولانی‌

      ۳) نامفهوم‌ و جویده‌ شدن‌ طرز صحبت‌

      ۴) عدم‌ تعادل‌ در حرکات‌

      ۵) کم‌ شدن‌ توجه‌ به‌ نظافت‌

      ۶) محلهای‌ متعدد تزریق‌ سرنگ‌ در بدن‌

      ۷) غیبت‌های‌ مکرر از کلاس‌ درس‌ و کاهش‌ علاقه‌ به‌ تحصیل‌

      ۸) بی‌ قراری‌ شدید

      ۹) تغییرات‌ ناگهانی‌ خُلق‌

      ۱۰) به‌ مشام‌ رسیدن‌ بوهای‌ غیر عادی‌ از دهان‌ یا لباس‌

      ۱۱) وجود سوزنها و سنجاقهای‌ سیاه‌ شده‌، قاشق‌ خمیده‌ و دود گرفته‌ و ورق آلومینیومی‌

      ۱۲) لوله‌های‌ خالی‌ خودکار، کبریت‌ نیم‌ سوخته‌ در محل‌های‌ غیر معمول‌

      ۱۳) طولانی‌ شدن‌ زمان‌ ماندن‌ در دستشویی‌ و حمام‌

      ۱۴) ناپدید شدن‌ بعضی‌ اشیاء در خانه‌

      ۱۵) خواب‌ آلودگی‌

      ۱۶) تغییر دوستان‌

      ۱۷) تأخیر در حرکات‌ و کند شدن‌ رفتارها

      علائم مصرف مواد مخدر در جوانان و نوجوانان

      تشخیص رفتارهاى آشکار دوره نوجوانى از رفتارهاى ناشى از مصرف مواد مخدر دشوار است. زیرا بسیارى از این تغییرات کاملاً شبیه به هم هستند. چنانچه والدین و اعضاى موثر خانواده نسبت به نشانگان و علائم اولیه مصرف مواد در جوانان و نوجوانان حساس و هوشیار باشند، مى توانند در بسیارى از موارد مانع از وخیم تر شدن اوضاع و انحطاط کامل جوان شوند.

      مهمترین این علائم اولیه مصرف مواد مخدر عبارتند از:

      ۱ – انزواطلبى، خستگى و بى تفاوتى نسبت به خانواده و ارزش هاى حاکم بر آن.

      ۲ – خشونت، پرخاشگرى و قانون شکنى.

      ۳ – عدم تمایل به صحبت و مشورت با والدین و نزدیکان.

      ۴ – کاهش نمرات درسى و بى علاقگى نسبت به درس و آموزش.

      ۵ – نداشتن فعالیت هاى جسمى _ ورزشى.

      ۶ – کاهش اعتماد به نفس، خویشتن دارى و ثبات درونى.

      ۷ – تغییرات شدید خواب (بى خوابى، خواب آلودگى، خوابیدن در طول روز، کابوس دیدن و…).

      ۸ – تغییرات شدید در عادات غذا خوردن (بى اشتهایى، کم خوراکى، پرخورى و…).

      ۹ – عدم تمایل به برقرارى رابطه دوستى با سایر هم سالان.

      ۱۰ – کاهش توان تحمل و بردبارى در برابر مشکلات.

      ۱۱ – عدم پذیرش مسئولیت و ضعف در تصمیم گیرى.

      ۱۲ – عدم تمرکز بر مسائل، فراموشى و بى توجهى.

      ۱۳ – قرمزى چشم ها و آب ریزش بینى.

      ۱۴ – نیاز شدید به پول اضافى (براى خرید مواد) و رفتارهاى غیرمسئولانه (بزهکارى و دزدى از خانه).

      ۱۵ – بى توجهى به ظاهر و آراستگى.

      اطلاعاتی که در مورد مصرف ترامادول باید بدانیم:
      نکته مهم: افرادی که به مواد مخدر یا الکل معتاد هستند نباید از ترامادول استفاده کنند. در این افراد در صورت مصرف ترامادول ممکن است تشنج ایجاد شود. احتمال تشنج در افرادی که سابقه ی تشنج یا سابقه ی جراحت مغزی دارند و یا از داروهایی مثل ضدافسردگی، شل کننده های عضلانی و داروهای ضد تهوع و استفراغ استفاده می کنند، بیشتر است.

      استفاده بیش از حد (Overdose ) می تواند کشنده باشد.علایم Overdose داروعبارتند از: خواب آلودگی، تنفس کم عمق، کندی ضربان قلب، ضعف مفرط، پوست سرد ومرطوب، احساس سبکی سر، غش یا کما.

      به دلیل وابستگی که ترامادول ایجاد می کند، نباید مصرف آن را به دیگران توصیه کرد (به ویژه فردی که سابقه اعتیاد دارویی دارد) و تنها باید توسط فردی که دارو برای او تجویز شده استفاده شود. ترامادول می تواند باعث اختلال واکنش های عصبی و قدرت تفکر فرد شود، از این رو هنگام استفاده ازاین دارو از رانندگی خودداری شود.

      مصرف ترامادول را نباید به طور ناگهانی قطع کرد، قطع ناگهانی ترامادول باعث سندرم ناخوشایند قطع مصرف می شود که علایم آن عبارتند از: اضطراب، تعریق، تهوع، اسهال، رعشه، لرز، توهم، اختلال خواب یا مشکلات تنفسی .

      پاسخ
  3. بهزاد
    بهزاد گفته:

    بنده ۲۴ ساله و سربازم تا چند ماه دیگه سربازیم هم ایشالا تموم میشه.. تا اینجای زندگیم خرج تحصیل دانشگاهی و سربازیم رو با کمک خدا خودم فراهم کردم.وبعد از سربازی هم باید تازه از صفر شروع کنم و پس اندازی جمع کنم برای تشکیل زندگی…
    مشکل من دقیقا اینه ک هیچ امید و انگیزه ای واسه ادامه زندگی ندارم.تا الان این همه تلاش کردم تا زندگیم خوب بشه ولی وقتی ب پشت سر نگاه میکنم میبینم فرقی با پنج سال پیش خودم ندارم.عذاب میکشم وقتی میبینم تمام زحمتام نتیجه ای نداشته و حالا باید مثل ی معتادی ک عمرش رو تلف کرده و دوباره میخاد زندگیش رو شروع کنه منم ۱۶ سال درس خوندن و ۶ سال کردن رو تلف کردن عمر خودم بدونم.بعد از سربازی هم اگه بخام زود ازدواج کنم مطمئنم باید با چالش و سختی زندگیم رو ادامه بدم ک آدم رو پیر میکنه…اگه هم بخام منتظر شرایط خوب باشم باید حداقل شش سال دیگه صبر کنم. از طرفی نیاز شدیدی ب همدم و ی همراه خوب تو زندگیم رو احساس می کنم…لطفا جواب منم بدین.اگه جواب ندین هم باز ممنون ک حداقل درد دلم رو خوندین

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      زندگی هر یک از ما سرشار از فراز و نشیب های متعددی است که برخی از آنها با کمی تلاش حل می شود و برخی نیاز به وقت و انرژی بیشتری دارد.

      هنگام عبور از گردنه های دشوار زندگی لازم است به خودمان انرژی و امید بدهیم. وجود و همراهی دوستان، آَشنایان ، خانواده و همسر بسیار خوب و ضروری است اما حقیقت این است که بهترین راهنما وکسی که در این مسیر می تواند به ما کمک کند خودمان هستیم.
      در این گزارش به برخی راهکارها که خودتان می توانید به کار ببندید اشاره می کنیم:

      ۱ – تغذیه
      تغذیه مناسب و استفاده از مواد غذایی مفید یکی از مهمترین شیوه هایی است که به طور مستقیم در انرژی مثبت و امید به زندگی شما موثر است.
      پرهیز از استعمال سیگار و مواد مخدر، پرهیز از مصرف الکل، افزایش فعالیت بدنی و ورزش منظم، جلوگیری از چاقی و اضافه وزن، کنترل استرس و فشار روانی، خوش بینی و تفکر مثبت و داشتن فعالیت مغزی، هفت راه مهم برای افزایش سلامت جسم و امید به زندگی است.

      ۲ – آفریدن امید از درون
      امید آفرین معادل امید بخش است، مایه ی امیدواری،و امید بخشی به معنای امیدبخشنده، کسی یا چیزی که امیدوار می کند، امیدوار کننده. منظور ما از امید آفرین کسی که امید را می آفریند ممکن است در درون خودش امید را خلق کند، یا برای کسانی دیگر امیدوار کننده باشد.
      منظور از امید آفرینی یک حالت روانی هیجانی و شناختی است که فرد حالت پیش بینی و انتظار وقوع رویداد خوب را دارد و ضمن احساس کارآیی و ثمر بخشی، فرد به این باور می رسد که می تواند بهتر از قبل به کارهایش رسیدگی کند و گرایشات رفتاری سازگار با حالات مثبت فوق را از خود بروز می دهد.

      ۳ – هدفمندی
      اگر در زندگی مان هدف داشته باشیم و بدانیم دوست داریم به کجا برسیم در افزایش امید به شدت تاثیر گذار است.

      ۴ – باورمندی
      اعتقاد به وجود خداوند به عنوان پروردگار هستی بخش و کسی که زندگی ما را در مسیر صحیح هدایت خواهد کرد. همچنین اعتقاد به وجود خدا در مسیر دستیابی به اهدافمان و یاری رسانی وی در موفقیت ما بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

      ۵ – قناعت
      معمولا افرادی که در زندگی خود قانع هستند، دچار ناامیدی نمی شود. قناعت به این معنی نیست که فرد به قدری قانع باشد که دست از کار و کوشش برداشته و بگوید من از زندگی خود راضی هستم. به این معناست که اگر فردی به حداکثر نرسد ناامید نشود و قدر همانی که هست را بداند.

      ۶ – کار و کوشش
      فردی که دست از کار و کوشش بردارد، ناامیدی به سراغ او می‌آید. چه بسا افرادی که در رفاه زندگی و جزء اقشار پردرآمد جامعه هستند، هیچ امیدی نسبت به این زندگی ندارند؛ زیرا خود را برای به دست آوردن آن شی و یا خانه و ماشین به زحمت نمی‌اندازد و زندگی آنها به بن بست می‌رسد و می‌گوید: دیگر بهتر از این زندگی وجود ندارد و امید خود را از دست می‌دهند. اکثر آنهایی که دست به خودکشی می‌زنند، از اقشار مرفه جامعه هستند. در قرآن خداوند می‌فرماید« لقد خلقنا الانسان فی کبد؛ همانا انسان را در رنج و سختی آفریدیم».

      افراد معمولا باید طوری زندگی کنند که همانطور که در آیات و احادیث اشاره شده است «به زندگی امیدوار باشید که گویا ۱۰۰سال دیگر زنده هستید و اعمال خود و حساب آخرتتان را طوری انجام دهید که گویا فردا خواهید مرد.»
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

      پاسخ
  4. ارش
    ارش گفته:

    سلام،خسته نباشید،من هفت ساله که ازدواج کردم،همسرم انسان بسازی است و بهانه طلا و خانه نمیکند،ولی تنها مشکلی که دارد خانمی زودرنج و عصبی ست،،،،سر کوچکترین چیزها دعواهایی میکنیم در حد بزن بزن و فحش کاری و در آخر چهار پنج روز قهر میکنه

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      خصوصیات افراد خیلی حساس شبیه به افراد درونگرا است. درست مثل افراد درونگرا، این افراد هم نیاز به تنهایی دارند. آنها گاهی به راحتی از کوره در می روند یا احساساتشان به جوش می آید و گریه شان می گیرد، نسبت به درد سریع واکنش می دهند، از حالات دیگران خیلی زود تاثیر می پذیرند و… این افراد سیستم عصبی بسیار حساس تری دارند که وضعیتی فیزیولوژیکی و در عین حال روانی است. اصولاً افراد بیش از حد حساس نسبت به محرک های خارجی (صدا، تصویر یا حتی لرزش ها) حساس تر هستند. جالب است بدانید که سیستم دفاعی بدن آنها به گونه ای است که به هوا، خوراکی ها و برخی مواد حساسیت دارند و در واقع این آلرژی یا حساسیت به همه چیز، یک وضعیت عمومی بدنی برایشان به حساب می آید نه صرفا روحی.
      نمی توان گفت بیش از حد حساس بودن بد، خوب، سالم یا ناسالم است. این هم یک نوع روحیه است. و هرچقدر بیشتر درمورد افراد حساس بدانید، بهتر می توانید با این افراد و موقعیت های دور و برتان کنار بیایید.آنها ویژگی های بسیار مثبتی هم دارند که در دیگران ممکن است وجود نداشته باشد. مثلا دل رحم تر هستند، عاطفی ترند، می توانند اطلاعات را عمیقاً پردازش کنند و تمرکز بهتری دارند. در کارهایی که نیازمند دقت، سرعت و جزئیات است مهارت دارند. شدیدا وظیفه شناس هستند. نیمکره راست مغزشان قوی تر است و این یعنی خلاق تر هستند. آنها می توانند فکر دوستان و اعضای خانواده شان را هم بخوانند. حتی می توانند شخصیت و خصوصیات افراد غریبه را هم تشخیص دهند.

      همسر حساس

      رفتار با همسر حساس

      آیا می توان با او تند و خشن برخورد کرد؟
      افرادی که بسیار حساس هستند، تا می توانند از افراد تند و ناملایم دوری می کنند. اگر فردی عصبی و تهاجمی هستید و زود شروع به فریاد زدن می کنید، این را بدانید که نمی توانید در رابطه با افراد حساس به سرانجام خوبی برسید.

      حرف های انتقادی خود را چقدر به زبان آوریم؟
      البته توصیه ما به شما این نیست که به طور کامل انتقاد کردن را کنار بگذارید. گاهی اوقات انتقاد کردن بسیار ضروری است، اما سعی کنید به طور مداوم از او انتقاد نکنید. هر چه از او بیشتر انتقاد کنید، او نیز از شما بیشتر دوری می کند.

      چقدر رومانتیک باشیم؟
      افرادی که بسیار حساس هستند، با عواطف و احساسات خود فکر می کنند؛ به خصوص در روابط شان. هر چه در برابر همسر حساس خود رمانتیک تر رفتار کنید، او بیشتر شما را دوست خواهد داشت.

      به خط قرمزهایش …
      اگر با یک خانم حساس و نازک نارنجی طرفید یا ازدواج کرده اید و قصد دارید همه عمر در کنار او بمانید، باید برای کم کردن تنش ها تلاش کنید. شما قطعا بعد از مدتی می دانید که خط قرمزهای همسرتان کجاست و چه رفتارهایی او را از کوره در می برد، پس با دم شیر بازی نکنید.

      آیا حتما باید نشان دهیم که شنیده ایم؟
      بسیاری از غرولندهای خانم های حساس به دلیل ترس از نشنیده شدن اتفاق می افتد. او شما را تهدید می کند و از همان اول با توپ پر سراغ تان می آید تا بهتر شنیده شود. اگر از همان آغاز به او نشان دهید که حرف هایش را می شنوید و قصد برآورده کردن خواسته های منطقی او را دارید، دیگر دلیلی برای غر زدن باقی نمی ماند.

      حرف زدنمان چطور باشد؟
      در صورتی که می بینید خواسته همسرتان قابل اجرا شدن نیست، خودتان را به بی تفاوتی نزنید. با او در این مورد صحبت کنید و دلایل تان را بگویید. شاید در جریان این بحث ها شما قانع شدید و اگر هم نشدید لااقل دلایل مخالفت تان را با او در میان گذاشته اید و به بی خیالی متهم نمی شوید.
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر قیطریه:
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸ خط ویژه

      پاسخ
  5. رویا
    رویا گفته:

    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت مشاور محترم.خانمی ۳۲ ساله می باشم.مشکلی که الان با آن مواجه می باشم این است که همسرم درارای یک واحد آپارتمان ۹۳ متری در ساختمان پدری خود در اسلامشهر می باشدوسند آن به نام همسرم است.در زمان خواستگاری ایشان این مورد را به من گفتند و من هم سوالی که از ایشان کردم این بود که آیا اگر روزی بخواهیم از آنجا برویم برای شما و خانواده مسئله ای نیست ایشان قبول کردند و گفتند مشکلی نداردو من هم قبول کردم که برای مدتی مثلا ۲ یا ۳ سال در آن آپارتمان زندگی کنم اماشوهرم این مسئله را به فراموشی سپردند.حالا که بعد از ۶ سال زندگی در آن آپارتمان می گویم که از آنجا برویم همسرم می گوید که نمی تواند خانواده خود را ترک کندواین مسئله باعث کدورت بین ما شده و همسرم می گویند که تا زمانی که پدرو مادرش هستند او هم هست مسئله ای که خیلی من را آزار می دهد این است که پدرو مادر ایشان هیچگونه نیازی چه از لحاظ مالی یا نیازهای دیگری به ایشون ندارند.ما دارای یک فرزند ۴ساله می باشیم و حالا همسرم درخواست فرزند دوم دارد ولی من این مورد را بهانه کردم و می گویم تا از اینجا نرویم اقدامی برای فرزند دوم نمی کنم.ممنون می شوم اگر راهنماییم کنید.

    پاسخ
    • نویسنده سایت
      نویسنده سایت گفته:

      با سلام خدمت شما
      با لج و لجبازی مسئله حل نمی شود واقعیت این است که مسئله اصلی این است که شما قصد رفتن از آپارتمان ۹۳ متری که نزدیک خانواده همسرتان است را دارید و ایشان نپذیرفته اند برای حل این مسئله بهتر است هر دو باهم نزد روانشناس خانواده رفته و دلایل خود را مطرح کنید تا بتوانید یک راه حل مناسب پیدا کنید و بهتر است شما به ایشان بگویید تا زمانی که مسئله ما برای تعویض خانه حل نشود و من جواب قانع کنند ه ای نگیرم سراغ مسئله بعدی نمی رویم . چرا که ممکن است باز هم شما در آن خانه بمانید اما جواب و دلایل همسرتان قانع کننده شود و یا ممکن است هم مسئله به شیوه ای دیگر حل شود . در این زمینه روانشناسان کانون مشاوران ایران می توانند کمکتان کنند ۲۲۳۵۴۲۸۲

      پاسخ
  6. محمدی
    محمدی گفته:

    با سلام
    دختری ۲۶ ساله هستم خواستگاری دارم که ۹ ماه از من کوچیکتره. می خواهم بدونم این اختلاف سن میتونه مشکل ساز باشه؟

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      اختلف سن به درک دو طرف بستگی داره … پس مشاوره کنید و اگر همه چی مهیا بود برای شناخت بیشتر مدتی رو به صورت دوران نامزدی بگذرونید … از وابستگی در این مدت دوری کنید و سعی در شناخت همدیگه و خانواده ها داشته باشید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴

      پاسخ
  7. رقیه
    رقیه گفته:

    سلام من یه دختر ۲۶ ساله هستم خواستگاری دارم که از هر لحاظ خوبه فقط مشکل مهریه هست که اونا میگن ۱۴ سکه ولی خانواده من میگن کمه باید ۱۲۴ تا باشه نمیدونم چیکار کنم از طرفی میترسم خواستگار به این خوبی نداشته باشم کمکم کنید

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      در این مورد باید بگم مشکل اکثرخواستگاریهای ماست … بهتره در این مورد سعی کنید در کنار خانواده باشید و حتما” دوره نامزدی رو هم داشته باشید تا بتونید با شناخت خوب وارد زندگی بشید

      پاسخ
  8. لیلا
    لیلا گفته:

    سلام من یه دختر ۱۸ساله هستم حدود ۶ماهه که نامرد کردم و در دوران عقد بسر میبرم احساس پشیمونی میکنم از این ازدواج دخالت هایی تو این مدت شده که واقعا منو ترسونده از اینکه از خودم و شوهرم استقلالی نداشته باشیم شوهر من در برابر دخالت های خانوادش سکوت میکنه وقتی من چیزی میگم میگه من نمیتونم به مادر پدر بی احترامی کنم و دخالت های اونا مثلا درمورد پوشش بنده هستش من بهش میگم تو فقط شوهر منی نباید اجازه بدی دیگران دخالت کنن نظر بدن میگه نه من نمیتونم جلوی مادر پدرم وایسم و اونارو ضایع کنم و به من میگه تو بی احترامی میکنی با این رفتارات و حرفات خلاصه از لحاظ اقتصادی هم مشکل زیاده و در اون مورد هم بهم میگن درکم کن . وقتی میگم خونه جدا بگیر میگه من نمیتونم به خانوادم پشت کنم افکارش واقعا اذیت میکنه منو حس میکنم من براش مثل لباسم و فقط مادر و پدرش و خاهراش براش مهمن. ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      پس تا قبل از شروع زندگی مشترک حتماگ مشاوره کنید … چون رفتارهایی که امروز میبینید در آینده هم خواهید دید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر قیطریه:
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸ خط ویژه
      دفتر سعادت آباد:
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه
      دفتر شریعتی:
      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵ خط ویژه

      پاسخ
  9. ستاره
    ستاره گفته:

    سلام.من ۲ ساله که عقد کردم.قبلش هم با همسرم دوست بودم.الان چند ماهه همسرم رفتارش خیلی عوض شده.یه آقایی هست که از ایشون خیلی سنش بیشتره و دوستشه.همسرم رابطش با ایشون خیلی صمیمی شده و شبها خیلی دیر میاد وهمش حرف این آقا رو میزنه همیشه.نسبت به من خیلی سرد و تقربیا همه طول روز با این آقاست.زندگیم داره نابود میشه خواهش میکنم کمکم کنید.هر کاری میکنم همسرم رابطش رو با این آقا قطع نمیکنه و حتی از پدرشم بیشتر دوست داره

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر قیطریه:
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸ خط ویژه
      دفتر سعادت آباد:
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه
      دفتر شریعتی:
      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵ خط ویژه

      پاسخ
  10. هلیا
    هلیا گفته:

    سلام من ۲۱سالمه وسه سال ونیمه که ازدواج کردم با شوهرم همدیگرو میخواستیم وبا مشکلاتی که سره راهمون بود به هم رسیدیم عاشق هم بودیم از بعد اینکه با هم عقد کردیم اون خیلی خوب بود مثل همیشه ولی من باخیلی از کارام رابطمونو کم کم خراب کردم البته شوهرمم بی تقصیر نبود ۳ روز بعد عقدمون رابطه رو با من شروع کرد زنش بودم “اما هنوز زندگی مشترکمون شروع نشده بود بعد یه سال عروسیمونو گرفتن وزندگی مشترکمون شروع شد خیلی خوب و عالی بود” برادر شوهرم که از شوهرم بزرگتر بود تازه نامزد کرده بود خانواده ی همسرم خیلی جاری مو گنده کرده بودن در صورتی که من از همه لحاظ از اون بهترم همین باعث مشکل بین منو شوهرم شد من همه کار برای زندگیمون کردم همه ی توقع هایی رو که داشتم بخاطر شوهرم کوتاه اومدم ۲سال بی کار بود یک بار به روش نیاوردم “باباش قول داده بود کارشو جور میکنه ولی نکرد “همسرم خودش باهر سختی که بود کار پیدا کرد ولی این فرقی که بین منو جاری میذاشتن باعث اختلاف بین ما شد” الان گریه میکنم براش مهم نیست ناراحت باشم مهم نیست درد داشته باشم براش مهم نیست “کلا عوض شده کاملا احترام از بینمون رفته کاملا بی توجه شده ولی میدونم هنوزم عاشقمه منم همینطور ” اصلادوست نداره باهام حرف بزنه خیلی دارم ازار میبینم خیلی کارم شده گریه ولی وقتی میبینه دارم گریه میکنم میگه پتو رو بکش رو سرت صداتو نشنوم اصلا همراهیم نمیکنه ارومم نمیکنه ” ما اصلاایجوری نبودیم “اصلا حرفام براش مهم نیست زندگیم جهنم شده تورو خدا بگید چیکار کنک دارم دیوونه میشم

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      در مرحله اول باید مشاوره کنید …خودتون به تنهایی و حضوری تا بتونید براین اساس راهکاری رو بکار بگیرید … و در مرحله بعد باید با ایشون در زمانی مناسب صحبت کنید باید بدونید چه رفتارها و انتظاراتی شمارو به این مرحله سردی کشونده … ؟ و این مسایل با صحبت کردن حل و فصل میشه
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲
      ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

      پاسخ
  11. ناشناس
    ناشناس گفته:

    باسلام.من دوساله که ازدواج کردم وفهمیدم که شوهرم بهم خیانت کرده سه بار اینکارو کرده و فقط تلفنی بوده.هربار هم که متوجه شدم با گریه و خواهش نزاشته ازش جدا شدم و بهم قول داده تکرار نشه. ولی من دیگه خیلی شکاک شدم.از طرفی هم خیلی دوسش دارم نمیتونم جذا شم ازش.اگه میشه کمکم کنید که آیا میشه با این آدم زندگی کرد

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      در این مورد باید صحبت کنید و ایشون باید بدونه شما چقدر از این کارش ناراحت هستید و اگر تکرار بشه ممکنه شمارو از دست بده
      ولی وقتی شما اونقدر خودتون رو وابسته نشون میدید ایشون جدا شدن شما رو نوعی شوخی میبینه
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲
      ۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

      پاسخ
  12. اصغر ابری
    اصغر ابری گفته:

    سلام خسته نباشید چند وقته مادرم دچار افسردگی شدید هستش چند تا مرکز مشاوره بردم ولی اثر نکرده دنبال یه مشاوره خیلی خوب میگردم اگه تو اسلامشهر باشه که خیلی عالی ولی اگه نبود همون حوالی باشه ممنونتون میشم

    پاسخ
    • پاسخگو
      پاسخگو گفته:

      در این مورد با اداره بهزیستی شهرستان خودتون تماس بگیرید و لیست مراکز مشاوره ای رو دریافت کنید
      دانشگاه علوم بهداشتی مرکز استان هم میتونه به شما در این مورد کمک کنه
      در این مورد میتونید با این شماره مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲
      ۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴

      پاسخ
  13. محمود ٢٤ ساله
    محمود ٢٤ ساله گفته:

    سلام من یه جوان ٢۴ ساله هستم که ٩ ماه هستش که نامزد کردم و الان داریم از هم جدا میشیم با این که همسر من از من یک سال بزرگتر هستش ولی مشکلاتی از جانب من هستش که یکم تند برخورد میکنم در تمام مسائل چون یکم بدهکارم و بدهکارام هر روز منو تهد فشار میگذارند
    حال من از شما کمک میخوام تا بتونم اخلاق و رفتارم را درست کنم
    ایا ممکنه ……!؟

    پاسخ
    • Anonymous
      Anonymous گفته:

      دوست عزیز مردان در مشکلات مالی و اقتصادی شدیدا” حساس و پرخاشگر میشن … و در مورد شما هم تا این مشکل حل نشه واقعا” نمیتونید روی اخلاق خودتون کار کنید … کما اینکه چون خودتون اقرار کردید که ریشه این پرخاش در کجاست پس باید تلاش کنید تا از بدهی رهایی پیدا کرده و به ارامش برسید …
      برای تقویت حلم و بردباری باید طبق برنامه‏ای جدی به تقویت اراده خود بکوشید و همواره سعی کنید برخود مسلط باشید، در این رابطه راه های مختلفی وجود دارد ولی مهم آن است که در کسب آن کاملا جدی باشید و آنچه پیشنهاد می‏شود را بدون کمترین کاستی به اجرا گذارید:

      ۱- کاملا به خود مطمئن باشید که می‏توانید روحیه خود را تغییر دهید ولی برای نتیجه گیری عجول نباشید، بلکه با خود فکر کنید باید حداقل یکسال بر روی رفتارهای خود کار کنید و اگر چنین نمودید حتما پس از آن دگرگونی رفتاری خواهید شد.

      ۲- از حساسیت بیش از حد در هر زمینه بپرهیزید.

      ۳- همواره در هر مساله‏ ای ابتدا از دیگران انتظار بدترین برخورد را داشته باشید و خود را برای تحمل آن آماده کنید. این مساله باعث می‏شود برخوردهای بهتر از مورد انتظار در شما ایجاد خوشنودی نماید. در حالی که اگر همیشه انتظار برخورد خوب داشته باشید چه بسا نتیجه عکس خواهید گرفت.

      ۴- با خود شرط کنید که هیچ گاه و در هیچ شرایطی برخورد تند نداشته باشید و اگر ناگهان از شما برخورد تندی سر زد خود را جریمه کنید؛ مثلا تصمیم بگیرید – یا در صورت امکان نذر کنید – که مثلا اگر بر سر کسی فریاد زدید فلان مبلغ صدقه بدهید، یا شب نماز شب بخوانید، و یا یک روز روزه بگیرید. کارآیی این روش، بسیار بالا است و بسیاری از علمای بزرگ بدینسان تمرین عملی و خودسازی نموده ‏اند.

      ۵- از تفریحات سالم و تقویت کننده اراده؛ مانند کوهنوردی، شنا، دو و پیاده‏روی و گردش در طبیعت و… نیز استفاده کنید.

      ۶- در تصمیم‏ گیری‏ها حتی ‏الامکان با افراد عاقل و پخته مشورت نمایید و از اقدامات عجولانه و مطالعه نشده بپرهیزید.

      ۷- بیشتر با افراد خوش خلق و غیر عصبی معاشرت کنید.

      ۸- از موقعیت‏های که زمینه تندخویی در آن فراوان است اجتناب کنید و در موقعیت‏هایی حضور یابید که رفتار پرخاشگرانه در آن جا دیده نمی‏شود و از موقعیت‏های که شما را به تندی نمودن دعوت می‏کند دور شوید.

      ۹- قبل از هر عملی در مورد پیامد آن تفکّر و اندیشه کنید و آنگاه اقدام نمائید و با تمرین این راهکار و بکارگیری آن در مورد تمام رفتارها، اندک اندک کنترل خویش را بر تمام رفتارها توسعه بخشید.

      ۱۰- به برخی رفتارها و حالاتی که از افراد سر زد. و شما را به عصبانیت دعوت می‏کند توجه نکنید مثلاً اگر کسی با حرف ناروا شما را بر می‏آشوبد از شنیدن و گوش سپردن به سخنان وی اجتناب کنید و حتی گوش ندهید یا محیط را ترک کنید و دیگر به گفته‏ های او دقت و توجه نکرده و آنها را در ذهن خود مرور نکنید نسبت به دیگر اعمال فیزیکی و رفتارهای پرخاشگرانه و تحریک کننده نیز همین طور واکنش نشان دهید و راه بی‏ توجهی و تغافل را پیش گیرید.

      ۱۱- سطح شناخت خود را با مطالعه و تفکر از زشتی، ناپسند بودن، غیرقابل جبران بودن اعمال پرخاشگرانه بالا ببرید. مثلاً روایات، آیات و داستان‏هایی را که در مورد این نوع رفتارها و آثار آن‏ها نوشته شده مطالعه کنید و بعد در مورد آنها فکر کنید. حتی در برخی موارد به آثار رفتار تندی که خود مرتکب آن شده ‏اید توجه و آن عمل و زشتی آن را در ذهن خود مرور و بزرگ معرفی کنید بگونه ‏ای که به یک حالت خود هشداری از درون دست یابید و آثار فردی و اجتماعی و پیامدهای حیثیتی آن عمل زشت را لحظه به لحظه در ذهن خود مرور و قبح آن را برای خود بزرگ جلوه دهید تا از درون از آن عمل متنفّر شوید.

      ۱۲- به هنگام بروز عصبانیت و تندخوئی سریع، حالات خود را تغییر دهید مثلاً اگر ایستاده ‏اید بنشینید و اگر نشسته ‏اید دراز بکشید و صورت خود را با آب سرد بشوید و یک لیوان آب خنک بیآشامید و خود را از موقعیت دور سازید.

      ۱۳- از خواندن قرآن به مقدار زیاد و در نوبت‏ها متعدد در طول ۲۴ ساعت هرگز غفلت نورزید که قرآن تأثیر عظیم در رسیدن به حالت سکینه و آرامش درونی دارد. همین طور عبادت‏های خود مانند نماز اول وقت را با حضور قلب کامل بجا آورید که تأثیر بزرگی در رسیدن به اطمینان خاطر دارد و آدمی را از درون به سکوی آرامش می‏سپارد.

      ۱۴- بعد از استحمام و به هنگام خروج از حمام دو پای خود را تا قوزک با آب سرد بشویید.

      ۱۵- دیگر رفتارهای عادی و روزمره خود را نیز با تسلط کامل بر رفتار و بدون شتابزدگی انجام دهید و آنها را آرام آرام تعقیب کنید تا نرم‏خویی و پرحوصلگی بر تمام رفتارهای شما حاکمیت پیدا کند.

      ۱۶- شرح موارد فوق را در جدولی بنویسید و موارد انجام و یا تخلف از آن را یادداشت کنید و همواره سعی کنید موارد تخلف را کاهش داده و بیشتر از پیش خود را به انجام آنها مقید سازید و حتی قبل از بروز آن موقعیت‏ها و به صورت مستمر راهکارهای فوق را سرلوحه اعمال خود قرار دهید و از آن به بعد باید میزان موارد پرخاشگری شما کاهش یابد و آنها را نیز یادداشت کنید و کم کم از میزان آن‏ها در طول روز، هفته و… بکاهید و خود تنبیهی را بکار بگیرید.

      پاسخ
« دیدگاه های قدیمی تردیدگاه های جدیدتر »

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *