مشاوره ازدواج با زن مطلقه: مزایا، معایب و چالش ها

ازدواج با زن مطلقه: مزایا، معایب و چالش ها چیست؟ ازدواج با زن مطلقه یکی از تصمیمات مهمی است که یک مرد می تواند بگیرد. این تصمیم می تواند مزایا و معایب زیادی داشته باشد و همچنین چالش های خاص خود را به همراه دارد. در این مقاله به بررسی مزایا، معایب و چالش های ازدواج با زن مطلقه می پردازیم.

مزایا 

  • تجربه و بلوغ بیشتر: زنان مطلقه معمولاً تجربه و بلوغ بیشتری نسبت به زنان مجرد دارند. آنها از زندگی مشترک و ازدواج چیزهای زیادی آموخته اند و می توانند با چالش های زندگی بهتر کنار بیایند.
  • استقلال مالی: زنان مطلقه معمولاً مستقل مالی هستند و می توانند به خوبی از پس هزینه های زندگی خود برآیند. این امر می تواند برای مردی که به دنبال شریکی مستقل و قوی است، یک مزیت محسوب شود.
  • مهارت های ارتباطی بهتر: زنان مطلقه معمولاً مهارت های ارتباطی بهتری نسبت به زنان مجرد دارند. آنها می دانند که چگونه با همسر خود به خوبی ارتباط برقرار کنند و مشکلات را حل کنند.

معایب

  • وجود فرزند: اگر زن مطلقه فرزند داشته باشد، این امر می تواند چالش هایی را برای مرد ایجاد کند. مرد باید بتواند با فرزند زن ارتباط برقرار کند و نقش پدرانه را برای او ایفا کند.
  • خاطرات گذشته: زن مطلقه ممکن است هنوز خاطرات و احساساتی از همسر قبلی خود داشته باشد. این امر می تواند برای مرد ناراحت کننده باشد و باعث ایجاد حس ناامنی در او شود.
  • برخورد خانواده و دوستان: ازدواج با زن مطلقه ممکن است با مخالفت خانواده و دوستان مرد مواجه شود. این امر می تواند باعث ایجاد فشار روانی بر مرد شود.

چالش ها

  • اعتماد: یکی از چالش های اصلی در ازدواج با زن مطلقه، اعتماد است. زن مطلقه ممکن است در گذشته تجربه خیانت یا شکست عشقی داشته باشد که باعث شده است اعتماد خود را به مردان از دست بدهد. مرد باید بتواند اعتماد زن را جلب کند و به او نشان دهد که فرد قابل اعتمادی است.
  • مدیریت زمان: زن مطلقه ممکن است مسئولیت های زیادی در قبال فرزندان خود داشته باشد. این امر می تواند باعث شود که زن زمان کمتری برای همسر خود داشته باشد. مرد باید بتواند با این موضوع کنار بیاید و به زن کمک کند تا بتواند مسئولیت های خود را به خوبی انجام دهد.
  • تعامل با خانواده و دوستان زن: مرد باید بتواند با خانواده و دوستان زن مطلقه ارتباط برقرار کند و رابطه خوبی با آنها برقرار کند. این امر می تواند به ایجاد یک رابطه پایدار و موفق کمک کند.

توصیه مشاوره ازدواج با زن مطلقه

اگر به فکر ازدواج با زن مطلقه هستید، توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری با مشاور ازدواج مرکز صحبت کنید. مشاور ازدواج می تواند به شما کمک کند تا مزایا، معایب و چالش های این تصمیم را به خوبی درک کنید و تصمیمی آگاهانه بگیرید.

 

معایب ازدواج با زن مطلقه

ازدواج با زن مطلقه می تواند مزایای زیادی داشته باشد، اما همچنین می تواند معایبی نیز به همراه داشته باشد. برخی از معایب ازدواج با زن مطلقه عبارتند از:

  • وجود فرزند: اگر زن مطلقه فرزند داشته باشد، این امر می تواند چالش هایی را برای مرد ایجاد کند. مرد باید بتواند با فرزند زن ارتباط برقرار کند و نقش پدرانه را برای او ایفا کند.
  • خاطرات گذشته: زن مطلقه ممکن است هنوز خاطرات و احساساتی از همسر قبلی خود داشته باشد. این امر می تواند برای مرد ناراحت کننده باشد و باعث ایجاد حس ناامنی در او شود.
  • برخورد خانواده و دوستان: ازدواج با زن مطلقه ممکن است با مخالفت خانواده و دوستان مرد مواجه شود. این امر می تواند باعث ایجاد فشار روانی بر مرد شود.

وجود فرزند |مشاوره ازدواج با زن مطلقه

یکی از مهمترین معایب ازدواج با زن مطلقه، وجود فرزند است. اگر زن مطلقه فرزند داشته باشد، مرد باید بتواند با فرزند او ارتباط برقرار کند و نقش پدرانه را برای او ایفا کند. این امر می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر مرد قبلاً تجربه پدر شدن نداشته باشد.

مرد باید بتواند با فرزند زن به خوبی ارتباط برقرار کند و اعتماد او را جلب کند. او همچنین باید بتواند با مادر کودک در مورد نحوه تربیت فرزند همکاری کند.

خاطرات گذشته

زن مطلقه ممکن است هنوز خاطرات و احساساتی از همسر قبلی خود داشته باشد. این امر می تواند برای مرد ناراحت کننده باشد و باعث ایجاد حس ناامنی در او شود.

مرد باید بتواند با این موضوع کنار بیاید و به زن کمک کند تا بتواند از گذشته خود عبور کند. او همچنین باید بتواند اعتماد زن را جلب کند و به او نشان دهد که فرد قابل اعتمادی است.

برخورد خانواده و دوستان

ازدواج با زن مطلقه ممکن است با مخالفت خانواده و دوستان مرد مواجه شود. این امر می تواند باعث ایجاد فشار روانی بر مرد شود.

مرد باید بتواند با این مخالفت ها کنار بیاید و از تصمیم خود دفاع کند. او همچنین باید بتواند با خانواده و دوستان زن ارتباط برقرار کند و رابطه خوبی با آنها برقرار کند.

راهکارهای مقابله با معایب ازدواج با زن مطلقه

با وجود معایب ذکر شده، ازدواج با زن مطلقه می تواند یک تجربه مثبت و موفق باشد. اگر به فکر ازدواج با زن مطلقه هستید، می توانید با اتخاذ برخی راهکارها، از معایب این تصمیم بکاهید.

برخی از این راهکارها عبارتند از:

  • با زن مطلقه در مورد فرزندش صحبت کنید و مطمئن شوید که آمادگی ایفای نقش پدرانه را دارید.
  • با زن مطلقه در مورد خاطرات گذشته اش صحبت کنید و به او کمک کنید تا از گذشته خود عبور کند.
  • با خانواده و دوستان زن مطلقه ارتباط برقرار کنید و رابطه خوبی با آنها برقرار کنید.

همچنین توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری، با یک مشاور ازدواج صحبت کنید. مشاور ازدواج می تواند به شما کمک کند تا مزایا، معایب و چالش های این تصمیم را به خوبی درک کنید و تصمیمی آگاهانه بگیرید.

فواید ازدواج با زن مطلقه

ازدواج با زن مطلقه می تواند مزایای زیادی داشته باشد. برخی از مزایای ازدواج با زن مطلقه عبارتند از:

  • تجربه و بلوغ بیشتر: زنان مطلقه معمولاً تجربه و بلوغ بیشتری نسبت به زنان مجرد دارند. آنها از زندگی مشترک و ازدواج چیزهای زیادی آموخته اند و می توانند با چالش های زندگی بهتر کنار بیایند.
  • استقلال مالی: زنان مطلقه معمولاً مستقل مالی هستند و می توانند به خوبی از پس هزینه های زندگی خود برآیند. این امر می تواند برای مردی که به دنبال شریکی مستقل و قوی است، یک مزیت محسوب شود.
  • مهارت های ارتباطی بهتر: زنان مطلقه معمولاً مهارت های ارتباطی بهتری نسبت به زنان مجرد دارند. آنها می دانند که چگونه با همسر خود به خوبی ارتباط برقرار کنند و مشکلات را حل کنند.
  • فرصت برای ساختن خانواده: اگر مردی به دنبال تشکیل خانواده است، ازدواج با زن مطلقه می تواند یک فرصت عالی باشد. زن مطلقه ممکن است فرزند داشته باشد یا بخواهد فرزند داشته باشد.

تجربه و بلوغ بیشتر

زنان مطلقه معمولاً تجربه و بلوغ بیشتری نسبت به زنان مجرد دارند. آنها از زندگی مشترک و ازدواج چیزهای زیادی آموخته اند و می توانند با چالش های زندگی بهتر کنار بیایند. این امر می تواند برای مردی که به دنبال شریکی بالغ و همراه باشد، یک مزیت محسوب شود.

استقلال مالی |مشاوره ازدواج با زن مطلقه

زنان مطلقه معمولاً مستقل مالی هستند و می توانند به خوبی از پس هزینه های زندگی خود برآیند. این امر می تواند برای مردی که به دنبال شریکی مستقل و قوی است، یک مزیت محسوب شود. مردی که با زن مطلقه ازدواج می کند، نیازی نیست نگران تأمین هزینه های زندگی همسر خود باشد.

مهارت های ارتباطی بهتر

از نظر مشاوره ازدواج با زن مطلقه می تواند مفید باشد زیرا زنان مطلقه معمولاً مهارت های ارتباطی بهتری نسبت به زنان مجرد دارند. آنها می دانند که چگونه با همسر خود به خوبی ارتباط برقرار کنند و مشکلات را حل کنند. این امر می تواند به ایجاد یک رابطه سالم و موفق کمک کند.

فرصت برای ساختن خانواده

اگر مردی به دنبال تشکیل خانواده است، ازدواج با زن مطلقه می تواند یک فرصت عالی باشد. زن مطلقه ممکن است فرزند داشته باشد یا بخواهد فرزند داشته باشد. مردی که با زن مطلقه ازدواج می کند، می تواند پدر خوانده فرزند زن شود یا با او فرزند مشترک داشته باشد.

راهکارهای بهره مندی از مزایای ازدواج با زن مطلقه

با وجود مزایای ذکر شده، اگر به فکر ازدواج با زن مطلقه هستید، باید برخی نکات را در نظر بگیرید تا بتوانید از مزایای این تصمیم به طور کامل بهره مند شوید.

برخی از این نکات عبارتند از:

  • با زن مطلقه در مورد تجربه قبلی ازدواج خود صحبت کنید و مطمئن شوید که آمادگی پذیرش این تجربه را دارید.
  • به زن مطلقه کمک کنید تا از گذشته خود عبور کند و به زندگی جدید خود بپیوندد.
  • با فرزند زن مطلقه ارتباط برقرار کنید و رابطه خوبی با او برقرار کنید.

همچنین توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری، با یک مشاور ازدواج صحبت کنید. مشاور ازدواج می تواند به شما کمک کند تا مزایا، معایب و چالش های این تصمیم را به خوبی درک کنید و تصمیمی آگاهانه بگیرید.

نتیجه گیری

ازدواج با زن مطلقه می تواند یک تجربه مثبت و موفق باشد. با این حال، این تصمیم چالش هایی نیز به همراه دارد که باید آنها را در نظر گرفت. اگر به فکر ازدواج با زن مطلقه هستید، توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری با مشاور ازدواج مرکز صحبت کنید.

برای برخی از مردان و پسران ممکن است موردی برای ازدواج پیش بیاید که زن قبلا ازدواج کرده و بنا به دلایلی طلاق گرفته است. گاهی ممکن است رفتارها و خلقیات یک فرد چنان شما را مدهوش کند که دیگر این مسائل برایتان مهم نباشد اما ممکن است به دلیل حرف  دوستان و آشنایان بخواهید کمی درنگ کرده وبیشتر فکر کنید. معمولا در این مواقع انسان سعی میکند از یک فرد با تجربه راهنمایی بگیرد ، در همین راستا مشاوره ازدواج با معرفی روانشناسان در زمینه مشاوره ازدواج با زن مطلقه سعی بر همراهی شما در این مسائل دارد.

مرکز مشاوره

منبع : بارد

124 پاسخ
« دیدگاه های قدیمی تردیدگاه های جدیدتر »
  1. yaser
    yaser گفته:

    سلام پسری ۲۵ ساله هستم که حدود دو ماه با دختری آشنا شدم که ۲۳ سالشه، از اون بهم گفته بود که رابطه ما باید در حد دوست معمولی باشه ولی وقتی که بهم وابسته شدیم و من بهش پیشنهاد ازدواج دادم، گفت که قبلا تو سن ۲۰ سالگی ازدواچ کرده کرده و هنوز دنبال کارای طلاقشه ، علت رو پرسیدم گفت تعادل روانی نداشت و دست بزن داشت.دختر خوبیه ، روحیه حساس و شادی داری ، وقتی بهش پیشنهاد دادم گفت قطع رابطه کنیم بهتره، چون تا وقتی تو با من باشی به فکر ازدواج با کس دیگه نیستی .میهواستم بدونم عواقب ازدواج با این جور دخترا چیه؟ چرا ترس داره؟

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام .ایشون طلاق گرفتند یا خواهند گرفت .به هر حال اتفاقی که برای هر فردی ممکن است بیفتد و واقعا دست خود فرد نیست .پس دقت داشته باشید که اگر ایشون رو برای زندگی اینده انتخاب کردید تحقیق کنید در هر حال علت طلاق مهم است و خوب نه تنها به گفته خودشون بلکه با پرسیدن از دیگران هم مطمئن شوید .که مساله خاصی در بین نباشد .البته با صحبتی که ایشون داشتند ظاهرا فرد منطقی هستند .پس صرف اینکه طلاق گرفتند نباید مانع شما باشد .بلکه خودتون با شناخت بیشتر و بررسی ملاک هایی که دارید پیش بروید واگر واقعا زن مطلقه برای شما قابل پذیرش نیست دیگر ادامه ندهید چون هر دو نفر درگیری پیدا می کنید پس اهمیت ویژه ای دارد که سنجیده پیش بروید .امیدوارم خوشبخت باشید و تصمیم درستی بگیرید

      پاسخ
  2. محمد
    محمد گفته:

    سلام وقت بخیر
    پسری ۲۹ ساله هستم
    چند ماه پیش با یک خانوم مطلقه اشنا شدم و پس از آگاهی از زندگی ایشون و فقط با نیت کمک به ایشون به دلیل مسائلی که پیرامون زنان مطلقه وجود داره تصمیم گرفتم به صورت موقت با ایشون ازدواج کنم ((نه مسائل مالی برام مد نظر بود و نه مسائل عاطفی))
    نیت کمک برای راندن ادمهای اضافه در زندگیش و نیز دادن خود باوری و دادن اعتماد بنفس. و نیز دادن ارامش فکری برای اینکه بتواند به خود باوری برسد بودش
    ((همه این مسائل رو همون اول بهش گفتم))

    اما الان با گذشت چند ماه حس میکنم کم کم بهم دلبسته داره میشه و میترسم خودم مشکل بزرگتری باشم براش بعد این که ازش جدا بشم
    یجورایی از چاله درش بیارم و تو چاه بندازمش…..

    و الان نمیدونم دقیقا باید چیکار کنم همینجا قبل اینکه دلبستگی ایشون به من بیشتر بشه بیخیال اهدافم که فقط کمک به ایشون بودش بشم یا ادامه بدم تا یتونم اعتماد بنفس رو به ایشون برگردانم
    و اگه نظر شما ادامه دادن هستش چیکار کنم که دل بستم نشه
    و اینکه چیکار کنم تا بعد رفتن من دچار مشکلی بزرگتر نشه و اینکه چجوری باهاش صحبت کنم تا بتونم زودتر اعتجاد بنفسش و ارامشو بهش برگردونم
    تا خودمم بیشتر از این خود خوری نکنم و دچار عذاب وجدان نشم؟؟؟
    اگه قرار باشه تمومش کنم دوست دارم خودم با یکی اشناش کنم که یتونم خیالم راحت باشه که برای همیشه فقط با همون شخص میمونه و بخاطر تنهایی تصمیمات اشتباهی نمیگیره(((منظورم از تصمیمات اشتباه کاملا واضح بودش….
    چون قبل من یکی داشت از این خانوم سو استفاده مالی و جنسی میکرد))

    امیدوارم راه حلی وجود داشته باشه

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام دوست عزیز ایا واقعا نیت شما همین مساله ای که فرمودید بوده ؟یعنی شما ارتباط جنسی این مدت نداشتید ؟اگر رابطه بوده خوب برای یک زن ان هم مطلقه ایجاد وابستگی عاطفی می کند و خواهد کرد در هر حال شما نمی توانید این گونه نقش ناجی را ایفا کنید اگر قصد شما صرف کمک بوده و اصلا قصد ماندن کنار این فرد را ندارید بایدبدانید هر چه زودتر ارتباط تمام شود بهتر است .به هر حال وجود یک فرد در کنار شما در بدترین شرایط زندگی همیشه کمکی به افزایش اعتماد به نفس نمی کند بلکه باعث وابسته شدن شما در ان مقطع حساس می شود .بهتره کاملا شرایط رو برای ایشون توضیح بدهید و اینکه ایشون واقعا خودش باید بتونه از عهده مشکلات زندگی اینچنینی بر بیایید اینکه فردی را برای ازدواج به ایشون معرفی کنید خوب این یک مساله دیگر است و اگر ان فرد مناسب باشد شاید کمک بزرگی در زندگی این فرد باشد ولی ادامه دادن شما فقط شرایط روحی را بدتر خواهد کرد به هر حال شما تا اخر نخواهید بود و روزی جدا خواهید شد .در هر حال خودتون بهترین تصمیم را می توانید بگیرید و صلاح کار را بهتر می دانید .امیدوارم مشکل حل شود .

      پاسخ
      • محمد
        محمد گفته:

        ارتباط جنسی بوده ولی من سعی کردم تا جایی که میشه سرد باشم هر چند به اذیت شدن خودم ختم شده باشه(((که البته واقعا کار سخت و آزار دهنده ای هستش)))

        در هر صورت ممنون از راهنماییتون امیدوارم بتونم راه درست انتخاب کنم
        و مشکل بزرگتری تو زندگی ایشون نباشم

  3. حسینی
    حسینی گفته:

    سلام.
    بنده سی ساله هستم و با یک خانم مطلقه که قبلا به خاطر اعتیاد شوهرش طلاق گرفته آشنا شدم.بعد از تحقیقاتی که از ایشون داشتم متوجه شدم اخلاق و رفتار و شخصیت خانوادگی خوب ایشان شدم.همانطور که عرض کردم طلاقش بهخاطر اعتیاد شوهرش بوده و نزدیک ۵ ساله طلاق گرفتن ناگفته نماد که یه بچه هم دارد ولی به مدت ۵ سال کاملا تحت حضانت خانواده شوهر سابق قراردارد و تاکنون هیچ ملاقاتی هم نداشته و میتوان گفت نزدیک ۵ ساله که مجرده …میخواستم ازتون مشورت بگیرم دراین مورد و همچنین چطوری با خانواده در میان بگذارم؟
    ممنون

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام اگر شما تحقیق کردید و کاملا از انتخالتون مطمئن هستید فکر می کنم ابتدا قرار ملاقاتی با ایشون و مثلا مادرتون بیرون از منزل بزارید .و سعی کنید خودشون با اخلاق و رفتار طرف مقابل رو به رو شوند ولی دررهر حال حتما ابتدا مخالفت هایی خواهد شد که بیتگی دارد شما چقدر ار تصمیمتون مبنی بر مناسب بودن ابن خانم مطمئن هستید.و منطقی تصمیم له ازدواج گرفتید و امکان ندارد فرداها به با توجه به اینکه اختلافات در زندگی زناشویی همیشه وجود دارد طلاق ایشون گوشزد شود .مهم در قدم اول اطمینان از خواست شماست چون ایشون قبلا طلاق گرفتند و ضربه روحی دیگر می تواند مهلک باشد .امیدوارم تصمیم درستی گرفته شود.

      پاسخ
  4. ناشناس
    ناشناس گفته:

    سلام من با یک دختر مطلقه اشنا شدم و قصد ازدواج دارم تنها مشکلی که فکرم رو در گیر کرده بچه اولش است که الان با پدرش زندگی میکنه بنظر شما دوستا این بچه بعد از مدتی که به سن جوانی رسید میتواند به زندگی من اسیب برساند یا نه الان بچه ۶ ساله است البته بچه الان در یک شهر دیگه زندگی میکنه

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      یکی از دلایل این انتخاب با تجربه بودن این خانم‌ها در اداره زندگی است اما قطعا دلایل دیگری هم دارد و به همین علت است که این روزها بسیاری از کارشناسان به ریشه‌یابی این مسئله می‌پردازند.

      در بین اطرافیان‌تان هم که دقت کنید چنین ازدواج‌هایی را یا دیده‌اید یا بیش از گذشته در مورد آن شنیده‌اید. اما اینکه این ازدواج تا چه اندازه از نظر متخصصان حوزه روانشناسی پذیرفته است، بحثی جداست. دکتر مجد، روانپزشک و مشاور خانواده در ادامه دلایل گرایش به این ازدواج‌ها را بررسی می‌کند.

      زن مطلقه با فردی مثل خودش ازدواج کند
      در جایگاه یک مشاور خانواده، موافق با چنین ازدواج و ارتباطی نیستم. طبق یک زندگی استاندارد، برای هدف‌گذاری ازدواج‌های طولانی‌مدت که در فرهنگ ما نقش مهمی دارد، مردها بهتر است بین چهار تا هفت سال بزرگ‌تر از خانم‌ها باشند. زندگی با یک فرد کم‌سن و سال یا پا به سن گذاشته چندان خوشایند نیست. درواقع بهتر است زن مطلقه با مردی بزرگ‌تر از خودش که او هم تجربه جدایی دارد، ازدواج کند.
      مادرها در میزان مهرورزی متعادل باشند
      اگر فرد در خانه‌ای بزرگ شود که مهر و محبت در آن وجود دارد و مادر طبق تعریف نقشش با او برخورد کند، دیگر کودک در جوانی به فکر داشتن مادر دوم نمی‌افتد! البته برعکس این موضوع هم صادق است؛ یعنی مهرورزی بیش از حد مادر که باعث می‌شود جوان‌ها با انتخاب زن‌های بزرگ‌تر و پخته‌تر به دنبال یافتن مادر دوم باشند؛ البته شاید خودشان هم متوجه این مسئله نشوند و این تصمیم ریشه در ناخودآگاه آنها داشته باشد.
      باورهای شکل‌گرفته در کودکی
      یکی از دلایلی که یک مرد مجرد جذب خانمی مطلقه می‌شود، این است که بهتر از یک خانم جوان توانایی لازم برای مدیریت یک زندگی را دارد و باتجربه‌تر است. اکثر افراد عموما بدون اطلاعات و منطق و تنها براساس احساس‌شان پیشقدم می‌شوند و تصمیم‌گیری می‌کنند؛ حتی اگر آن خانم بچه هم داشته باشد، می‌گویند مثل بچه خودم بزرگش می‌کنم! اینها اشتباهات کوچکی نیست و ناشی از باورهایی است که گاهی در کودکی شکل گرفته است.

      ریشه‌های انتخاب همسر به عنوان مادر دوم!
      در روانپزشکی مبحثی به نام ادیپوس کامپلکس (Oedipus complex) وجود دارد که به معنای علاقه شدید پسر به مادر است. گاهی اوقات در پسربچه‌های کوچک دیده می‌شود که به مادران‌شان می‌گویند چه می‌شود پدر فوت کند و ما با هم ازدواج کنیم! آنها در آینده هم عموما دل‌شان می‌خواهد زنی مثل مادرشان را انتخاب کنند. این افراد درآینده مستعد ازدواج با زن‌های پخته و مطلقه هستند. اگر پسری از کودکی دچار این مسئله است، چه خوب که مادرش نسبت به این مسئله آگاهی داشته باشد و اجازه دهد آن پسر زمان بیشتری را با پدرش بگذراند. مادرهایی که خیلی مهربان هستند و نسبت به پسران‌شان حساسیت بالایی دارند، بزرگ‌ترین خطا را در مواجهه با این پسران مرتکب می‌شوند. درواقع پسرها در سه تا شش سالگی می‌توانند زمان بیشتری را با مادر بگذرانند اما بعد از آن بهتر است بیشتر با پدر در ارتباط باشند.

      پکیجی از تسهیلات!
      مورد تاثیرگذار بعدی در این انتخاب‌ها توجه به دیدگاه اقتصادی است چون خانم‌های بیوه عموما ثروت دارند و در برگزاری مراسم عروسی کم‌توقع هستند. به همین خاطر این مسئله نقش مهمی در انتخاب این زن ها توسط پسرهای مجرد دارد. داشتن مجموعه‌ای از این تسهیلات برای هر پسر جوانی یک آرزوی دست‌نیافتنی است. زمانی که این آرزو توسط خانم مطلقه‌ای که خانه، ماشین و ثروت دارد تامین می‌شود، برای آنها گزینه مناسبی محسوب می‌شود.
      جایگزینی برای مهربانی‌های مادربزرگ
      مسلما زن‌های مطلقه‌ای که رفتار جذاب‌تری دارند، شانس بیشتری برای انتخاب شدن از جانب پسرهای مجرد دارند. زن‌هایی که به دلیل تجربه زناشویی قبلی می‌دانند چطور باید با مردان معاشرت کنند؛ چیزی که قطعا یک دختر جوان تجربه کمتری در این زمینه دارد. به همین دلیل است که خانم‌ها عموما در ازدواج دوم موفق‌تر هستند. زن مطلقه به دلیل تجربه و پختگی بهتر می‌تواند یک مرد جوان را در زندگی نگه دارد. پسرها هم با کوچک‌ترین اشاره‌ای از یک خانمی که اتفاقا می‌تواند ایفاگر نقش مادر هم باشد، دل‌خوش می‌کنند. در داخل خانه حتی حضور یک مادربزرگ و خاله مهربان هم این تصور را در مرد جوان خانه به وجود می‌آورد که کاش همسرم مثل مادربزرگم باشد!

      حس ابراز وجود در میان مردان
      گاهی پسرها تصمیم به انجام کاری می‌گیرند که تا به حال کسی در خانواده آن را انجام نداده است؛ مثلا با خانمی که ۱۰ سال از خودشان بزرگ‌تر است ازدواج می‌کنند تا سر زبان‌ها بیفتند. این مردها از اینکه همه با آنها مخالفت کنند و در نهایت با قدرت‌نمایی پیروز میدان شوند، لذت می‌برند. در این پسرها، فشار مضاعف خانواده و علاقه‌مند شدن به خانم مطلقه منجر به ازدواج می‌شود.

      za4-3177

      زن‌های مطلقه‌بارفتار جذاب‌، شانس بیشتری برای انتخاب شدن از جانب پسرهای مجرد دارند

      سرویس‌دهی بدون قید و شرط!
      دخترهای جوان بیشتر به همسران‌شان می‌گویند چرا به این خانم نگاه کردی؟ چرا وقتت را صرف من نمی‌کنی؟ و… اما با اینکه یک خانم مطلقه هم چنین چیزهایی در ذهن دارد اما کمتر به زبان می‌آورد چون همسر اولش را از دست داده است. این زن‌ها کمتر می‌گویند این کار را بکن و آن کار را نکن. درواقع کمتر دستور می‌دهند و بیشتر کوتاه می‌آیند چون نمی‌خواهند تجربه تلخ قبلی دوباره تکرار شود. در این زندگی عموما همه‌چیز آماده است. یک سرویس بدون قید و شرط و مسوولیت که متاسفانه پسرهای امروزی خیلی دنبالش هستند… .

      سیاست‌های بالغانه یک زن برای نگه داشتن زندگی
      زنان بیوه برای شوهر جوان آزادی‌های بیشتری در نظر می‌گیرند که دختر جوان این کار را نمی‌کند. مردها دوست دارند آزاد باشند و زن‌های مطلقه عموما این امکان را به آنها می‌دهند. گاهی حتی حمایت مادرانه دارند و برای مردها تصمیم می‌گیرند. این میزان توجه بین یک خانم بیوه و یک مرد جوان بیشتر پیش می‌آید. این توجه‌ها به صورت غیرمستقیم و مادرانه است. خیلی از مردها برای زن‌های مطلقه بیشتر خرج می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد میزان مجادلات و چالش در بین یک خانم مطلقه و یک مرد جوان کمتر از یک زوج جوان است. در زوج‌هایی که هر دو جوان هستند، درگیری بیشتر است. اتفاقا در بین خانم‌های مطلقه و پسران جوان، خانم نقش بیشتری در مدیریت زندگی دارد اما کاملا سیاستمدارانه!

      نکته: نسل قبل آرام‌تر رشد کرد و این همه فشار در خانواده‌ها وجود نداشت ولی مادران این دوره و زمانه به نسبت قبل مهربان‌تر و حامی‌تر هستند. شاید این مسئله به دلیل توجه بیشتر و تعداد کمتر بچه‌هاست اما موارد دیگری هم به آنها اضافه شده؛ مثل امر و نهی بیشتر به بچه‌ها و… اتفاقا آزاد گذاشتن آنها و کاستن از فشار کاذب در مقاطعی نتیجه بهتری هم می‌دهد.
      این ازدواج کوتاه‌مدت است
      هر خانم مطلقه‌ای قطعا حق انتخاب و ازدواج دارد اما چه بهتر که با فردی مثل خودش ازدواج کند. از نظر اکثر خانم‌ها هم جالب نیست که با مردی کم سن و سال مراوده عاشقانه و ازدواج داشته باشند. شاید برای یک زندگی کوتاه‌مدت جالب باشد ولی برای یک ازدواج توام با آرامش همیشگی خوشایند نخواهد بود؛ به‌خصوص این موضوع همیشه برای مردهای شکاکی که اصرار دارند از زندگی گذشته همسرشان بدانند و نسبت به این مسئله سوءظن دارند آزاردهنده خواهد بود.

      سن و تجربه دو بحث مجزا
      سن، نقش تجربه را بازی نمی‌کند. یک دختر ۲۵ ساله با یک خانم مطلقه ۲۵ ساله بسیار متفاوت هستند. نحوه نگهداری زندگی توسط زنی که تجربه قبلی دارد با یک دختر مجرد متفاوت است. همچنین ارتباط جنسی به طور معمول با زنی که قبلا تجربه داشته بهتر و لذت بیشتری دارد چون در بین روابط جنسی و عواطف، روابط جنسی نقش مهم‌تری را ایفا می‌کند.

      معاشرت و خواستگاری کنید
      انسان به چیزهایی که از آن نهی می‌شود، بیشتر علاقه پیدا می‌کند. نقش پدر و مادرها در انتخاب به دلیل انتقادهایی که می‌کنند، همیشه منفی است. جملاتی مثل اینکه سن تو کمتر است، این خانم بچه دارد و… باعث می‌شود که پسرها بیشتر به این خانم‌ها علاقه‌مند شوند. پسرها اگر قبل از ازدواج زیاد به خواستگاری رفته و با خانم‌ها در ارتباط باشند، متوجه می‌شوند که انتخاب اول همیشه بهترین نیست. تجربه خواستگاری‌های قبل از ازدواج به انتخاب بهتر و آشنایی با دیدگاه‌های مختلف کمک می‌کند. در ابتدای کتاب هنر عشق ورزیدن آمده؛ «آن کسی که خیال می‌کند همه میوه‌ها در همان فصل می‌روید که توت‌فرنگی، از انگور غافل است… .»

      آینده‌ای ناکام در انتظار این سبک ازدواج‌ها
      آینده چنین ازدواج‌هایی عموما ناکام خواهد بود چون پختگی بیش از حد زن هم گاهی خسته‌کننده است. مردها عموما دخترهای بانشاط و نمایشی را می‌پسندند و اگر هم به زنی مطلقه گرایش پیدا می‌کنند، حتما این ویژگی را دارد.

      با توجه به نظرات آقای دکتر مجد راجع به ازدواج پسران مجرد با زن‌های مطلقه :

      این ازدواج ها بخش خوشبینانه ای هم دارند.

      زنان مطلقه به واسطه تجربه هایی که در زندگی اول خود کسب کرده اند، توانایی مدیریت بهتری در روابط دارند. به همین دلیل نظر پسران مجرد را بیشتر جلب می کنند. این زنان مهارت های خانه داری، ارتباط با اقوام، برخورد با همسر را دارند و دیگر نیازی نیست با شروع زندگی مشترک، به آزمون و خطا بپردازند.

      زنان مطلقه زنانی هستند که در صورت داشتن یک زندگی آرام، قدر موقعیت را می دانند و برای بهتر شدن زندگی تلاش می کنند. آنها وضعیت بدتری را چشیده اند و حاضر نیستند زندگی خوب امروزی شان را به سادگی از دست بدهند.

      در کنار همه این ها به یاد داشته باشید مطلقه بودن دلیلی برای انتخاب نشدن برای ازدواج نیست. در زمانه فعلی که آمارهای طلاق بسیار بالا رفته، زنان جوان زیادی را می بینیم که شاید در دهه دوم یا اوایل دهه سوم زندگی خود باشند و با قابلیت های برجسته و شان خانوادگی و اجتماعی بالا سابقه شکست را داشته باشند. بنابراین از نگاه سنتی و قضاوت نادرست درباره این زنان فاصله بگیرید و بر اساس واقعیات موجود انتخاب کنید.

      توصیه میشود قبل از چنین ازدواجی حتما با یک متخصص مشاوره داشته باشید.
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر قیطریه:
      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸ خط ویژه

      پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام
      دوست گرامی شما این خانم رو پذیرفتید پس بهتره همه چیز براتون از همین ابتدا قابل پیش بینی باشد این کودک با پدرش است و در شهر دیگر ولی به هر حال گذر زمان و شخصیت و رفتار ادم ها که مشخص نمی کند چه مساله ای به وجود بیاید .به هرحال ایشون مادر بچه هستند و ممکنه بعدا حتی به خواست پدرش پیگیر وضعیت مادرش باشد .شاید هم هیچ کدام از این اتفاقات نیفتد .باید بدانید که وقتی شرایطی رو می پذیریم .باید همه جوانب امر رو بسنجیم و بدانیم که به هر حال هر چیزی محتمل است و طرف مقابل رو وقتی پذیرفتیم خانوادش و شرایط پیرامونش رو نمی توننیم انکار کنیم و بگیم بی اهمیت است و این ها مسائل بسیار مهمی است که بهتره به ان بپردازید .امیدوارم د رمورد این ازدواج تصمیم درستی بگیرید .

      پاسخ
  5. ناشناس
    ناشناس گفته:

    سلام
    من زنی ازدواج کردم که هفت سال زن کسه دیگری بوده و به من گفته بود یک دوسال همسرش بوده من پسر بود عاشقش شدم
    با همچیزش ساختم و حالا انگار من مشکل داشتم تا بحال بهش بز احترامی نکردم تا بحال بهش تو نگفتم یک سال زندگی کردیم هروقت ناراحته من براش گل میگیرم حتی اگه مشکلمون بخاطره اون باشه …
    توی اتاق خواب هم مشکل نداریم جفتمون خوبیم ولی زنه من مغروره سره چشمو هم چشمی منو بدبخت کرده بازم مشکلی ندارم چون زندگیمو دوست دارم بخاطرش از شرکت زدم بیرون بازم مشکلی نیست با پدر مادرم بخاطرش بحث کردم بازم مشکلی نیست
    ولی خیلی سختمه بهم بگه دیگه نمیخوامت
    بعضی وقتا میخوام ازش بدم بیاد میفهمی میخوام ازش بدم بیاد یعنی بدم میاد که اونو میخوام من قبل خانومم یک پسر مغرور بودم اما الان هیچی ازش نمونده گاهی وقتا میخوام خودمو بکشم ولی یادم میاد من قوی تر از این حرفام من میتونم زندگیمو درست کنم موهام سفید شده همش استرس دارم ولی درست میشه خواستم خودمو اینجا خالی کنم تا راحت بشم ولی نمیشه خدانگهدار

    پاسخ
  6. رضا
    رضا گفته:

    سلام
    من۲۹سالمه و مجردهستم وقصد ازدواج باخانمی رادارم که ازدواج قبلی داشته ودارای یک فرزند پسر۱۱ساله است ولی وقتی موضوع راباخانوادم مطرح کردم بامخالفت سختی روبروشدم همشون میگن نه چرامیخوای آبروی ماروتوفامیل ببری(پس دل من چی میشه) من نمیتونم پارودلم بزارم واقعا این خانم رودوست دارم ولی از طرفی هم نمیخوام بلایی سر مادرم بیاد چون وقتی بهش گفتم خیلی بهم ریخت خواهش میکنم راهنماییم کنید خیلی برام سخت شده این جدایی طوری که اصلا نمیتونم باخانوادم صحبت کنم همهٔ فکرم شده زندگی بااین خانم ممنون میشم یراهی جلوپام بزارید برای رسیدن به هدفم.باتشکر

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      تا خانواده با شرایط موجود کنار نیاد و اعتماد نکنه همین وضع وجود داره و با شما مخالفت خواهند کرد … بهتره در این خصوص از وساطت افراد قابل اعتماد استفاده کنید تا بتونن از این خانم شناخت پیدا کنن و این شناخت رو به خانواده شما منتقل کنن ….

      پاسخ
      • ناشناس
        ناشناس گفته:

        سلام من می خوام با یه زن مطلقه که یه پسر ۱۴ ساله داره ازدواج کنم. چه مشکلاتی ممکنه در رابطه با پسرش پیش بیاد

      • ►Responder◄
        ►Responder◄ گفته:

        چرا مجردها باید دور ازدواج با زنان مطلقه را خط کشید !

        وقتی با همسر قبلی‌اش مقایسه می‌شوی
        این گزارش در بخش دیگری به هدف دوم خانم‌ها از ازدواج می‌پردازد که ارضای نیازهای عاطفی است و درباره خانم‌هایی که تجربه ازدواج و طلاق دارند می‌نویسد:« وقتی خانمی یک بار ازدواج می کند و جدا می شود، قاعده ذهنی او به هم می خورد. او می فهمد که هر مردی نمی تواند از نظر عاطفی او را درک کند و بنابراین برای بار دوم به راحتی به کسی اعتماد نمی کند؛ خانمی هم که یک بار ازدواج ناموفق داشته همین طور است. او یک بار روی کسی سرمایه گذاری کرده و حالا ورشکسته عاطفی است و چنین فردی معمولاً در ازدواج دوم نهایت احتیاط و خساست را در خرج کردن احساس و عاطفه خواهد داشت. مسئله مهم دیگر مقایسه کردن های ناخودآگاه یا آگاهانه دو همسر با یکدیگر است. یک همسر هر چقدر هم که بد باشد، باز هم یک سری ویژگی های مثبت دارد که چنانچه این ویژگی ها در همسر دوم نباشد، اطمینان عاطفی خانم را به تعویق می اندازد.»

        با فرزند همسرمان چه کنیم؟
        ازدواج با خانم‌هایی که بچه دارند می‌تواند تبعات دیگری داشته باشد، مثل اینکه مادر روی فرزندش و رفتارهای همسر دوم با او خیلی حساس می‌شود. در چنین مواقعی احساس گناه مادر بیشتر فعال می شود و با گاردگیری سعی می کند از فرزندش دفاع کند. همچنین مردان کمی پیدا می شوند که فرزند یک مرد دیگر را بپذیرند و بتوانند به چشم فرزند خود به او نگاه کنند. این حس متفاوت بودن به خصوص وقتی مرد فرزند خود را هم داشته باشد، نوعی تبعیض رفتاری واحساسی به وجود می آورد که بر نارضایتی از زندگی می افزاید. اگر هم بچه در سنی باشد که پدر واقعی خود را از پدر ناتنی تشخیص دهد، مسئله کنار آمدن بچه با پدر دوم، خود حکایت مفصلی است که هم از حوصله این بحث خارج است و هم از حوصله بیشتر پدرها!

        با اختلاف سنی چه کنیم؟
        خانم‌هایی که یکبار طلاق گرفته‌اند می‌خواهند همچنان جذابیت خود را حفظ کنند و بتوانند با مردی که زیباتر و جوان‌تر است ازدواج کنند. ولی واقعیت تلخ این است که بعد از ازدواج اولین مسئله ای که خیلی برای دیگران قابل توجه است و برای خانم جای نگرانی، همین مسئله اختلاف سنی است. آن جاست که خانم دوباره اشتغال فکری جدیدی پیدا می کند و باید تمام توجهش به کم کردن و کم نشان دادن این اختلاف سنی باشد و عملاً در چرخه ای باطل وارد می شود که می بینیم هر کاری انجام می دهد غیر از زندگی کردن. اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که می گویند برخی از این خانم ها آنقدر از لحاظ شخصیتی پخته و عاقل هستند که به نظر دیگران توجه نمی کنند و زندگی خود را ادامه می دهند، باید گفت؛ باز هم یک سر قضیه ایراد دارد چون اگر پخته بودند، با پسری کم سن و سال تر از خود ازدواج نمی کردند.

        با همدرد خود ازدواج کنیم
        در نهایت این که، به اعتقاد بیشتر روان شناسان بهتر است افرادی که تجربه شکست در زندگی مشترک داشته اند، با کسانی ازدواج کنند که آن ها هم چنین تجربه ای را داشته اند. این نوع ازدواج، احتمال درک همدیگر را افزایش می دهد و جایی برای سرزنش و احساس حقارت باقی نمی گذارد. صحبت کردن درباره تمام زوایا و شرایط زندگی جدید، توافق درباره بچه ها و سرپرستی آن ها و مهم تر از همه روراست بودن و آگاهانه و منطقی تصمیم گرفتن در این گونه مواقع می تواند از بسیاری از مشکلات احتمالی آینده پیشگیری کند. نکته مهم تر این که حتماً باید بین جدا شدن و ازدواج مجددتان حداقل یک سال فاصله باشد تا با ازدواج اول و عواطف منفی آن کنار بیایید.

  7. ناشناس
    ناشناس گفته:

    سلام جای که شاغل هستم از یکی از همکارانم خوشم اومده که خانم مطلقه ای هستن ولی چند ساله که من از نزدیک با ایشون در ارتباط هستم و مشکلی تا حالا ندیدم فقط اینکه همسر قبلیش پسر خاله شه و من میترسم که بعدأ مزاحمش بشه و دردسر هایی رو ایجاد کنه نظر شما چیه؟

    پاسخ
    • لیلا
      لیلا گفته:

      سلام توروخدا دیدگاهتونو عوض کنین اخه من چه گناهی کردم مطلقه ام منو بابام به زور کتک توسن یازده سالگی شوهر داده یه روزم توخونه ی شوهرم نبودم النم بیست و سه سالمه هفت ساله جدا شدم حالا برای کاری که بابام با من کرده من باید یک عمربدبختی بکشم مردم نظر خوبی درموردم نداشته باشن اخه این حقه

      پاسخ
  8. ناشناس
    ناشناس گفته:

    سلام
    برادرم چند وقته از زن مطلقه ای خوشش اومده و میخواد باهاش ازدواج کنه البته خودشم اول نمیدونست مطلقه است ولی حالام که فهمیده میگه اشکالی نداره.نمیدونم چکار کنیم که پشیمون بشه؟

    پاسخ
« دیدگاه های قدیمی تردیدگاه های جدیدتر »

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *