چه تازه ازدواج کرده باشید و یا نه هنوز ازدواج نکرده اید، باید بدانید که هر ازدواجی پستی ها و بلندی هایی دارد.

علی رغم تمام خوشی ها، لذت ها، و روزهای خوبی که در یک ازدواج وجود دارد، دوره هایی از استرس، خستگی و ارتباطات ضعیف نیز ممکن است بخشی از رابطه باشد.

ازدواج کار می طلبد

ازدواج کار می طلبد، و مانند هر چیز دیگری در زندگی، شما باید تلاش کنید تا به موفقیت در ازدواج برسید. اما کار ازدواج مانند تمیز کردن روشویی و یا بیرون بردن زباله ها نیست.

کاری که برای یک ازدواج موفق (شاد، عملکردی و خوشایند) لازم است، نوعی از کار است که که می تواند راهبردی و جالب باشد. در زیر نکاتی آورده می شود که می تواند در این زمینه کمکتان کند:

۱٫ مستقل باشید

استقلال در ازدواج از مولفه هایی است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای اینکه در یک رابطه شاد باشید، بایستی در ابتدا خودتان شاد باشید.

در واقع این کلید یک ازدواج موفق است. با داشتن این نکته در ذهن، زن و شوهر ها بایستی برای خودشان زمان صرف کنند، از سرگرمی های فردی خود لذت ببرند، و در کل، گاهی برای خود زمان بگذرانند.

نه تنها زمان اندکی دوری از همدیگر شما را نسبت به هم نزدیکتر می کند؛ بلکه این زمان گذراندن باعث می شود با ابعاد روحی خود آشتی کنید، حس به خود را در شما تقویت می کند و باعث می شود روند ترجیحات فردی، اهداف و دستاوردهایتان را چک کنید.

از دیگر سو، مستقل بودن باعث می شود تا بتوانید به عنوان یک متفکر آزاد پیش به سوی جلو قدم بردارید.

زمانی که ما حس فردی مستقل خود را حفظ می کنیم، همیشه حرفی برای زدن خواهیم داشت و برای همیشه قوی تر و سالم تر خواهیم بود، و حتی برای شریک خود جذاب تر به نظر می رسیم.

۲٫ شنونده ی خوبی باشید

در حالی که زنان باید روی هنر گوش کردن کار کنند، ما این نکته را به عنوان حوزه ی مهمی از توجه، به مردان نیز تاکید می کنیم.

اغلب، مردان تشخیص نمی دهند که تمامی چیزی که شریکشان نیاز دارد یک گوش شنوا است.

این به علت برنامه ریزی آنها و روشی است که یاد گرفته اند با دیگران ارتباط برقرار کنند. به یاد داشته باشید گوش دادن و شنیدن کاملا یکسان نیستند.

گوش دادن قلب ما را درگیر می کند.

گوشهایتان را باز کنید و به آنچه که او می گوید گوش دهید، زمانی که صحبت می کند به او نگاه کنید، حتی سخنان زنتان را خلاصه کنید و تکرار کنید و به او اطمینان بدهید که واقعا به حرفهایش گوش می دهید.

گوش دادن کلید واقعی برای یک ازدواج شاد است، و در واقع برای هر رابطه ای.

۳٫ با عدم موافقت ها موافق باشید

خوب بودن با همدیگر به این معنی نیست که زوجین باید سر هر مساله ی کوچکی تفاهم داشته باشند.

اغلب زوج ها اکثرا رفتارهای متفاوت از هم، عقاید و سیستم باور متفاوتی دارند و حتی در برخی موارد سر برخی مسائل و حوزه های عمده با هم اختلاف نظر دارند.

تمامی زوجین بایستی در بعضی جاها درجاتی از عدم موافقت را داشته باشند.

زوج های موفق و عاشق، به دیدگاه همدیگر احترام می گذارند و حتی گاها با این دیدگاه شوخی می کنند. بدانید که حین داشتن دو دیدگاه متضاد، یکی از آنها الزاما صحیح نیست.

۴٫ ارتباط برقرار کنید- زبان عشق شریک خود را بشناسید

کتابهای مختلفی در مورد زبان عشق تا کنون نوشته شده و در کتابفروشی ها وجود دارد. این در واقع بسط مفهوم در روانشناسی بود که هر فردی روش خاص خود را دارد که بواسطه ی آن تبادل عشق می کند.

با دانستن ترجیحات و سرگرمی ها، استعاره ها و شوخی ها می توانند در ارتباط به کار گرفته شوند. استعاره هایی که چیزی را به فردی که آنها را به خوبی درک می کند، مرتبط می کند.

روش فیزیکی که شریکتان عشقش را ابراز می کند را مشاهده کنید. این می تواند، شستن ماشین شما، یا برداشتن بچه ها از مدرسه باشد.

برای زن می تواند شستن وشو و اتو کردن لباس های همسرش باشد. برای دیگران، کلماتش، جمله هایش و عطوفتش می تواند نشانی از ابراز عشق باشد.

زبان عشق همسرتان را بشناسید و به این ترتیب همیشه خواهید دانست که چگونه با او صحبت کنید.

زبان های عشق، همیشه توصیه شده و گفته می شود اما زوج ها اغلب توجه کمی به آنچه که باید انجام دهند، نشان می دهند.

دانستن زبان عشق، کلید پنهان یک ارتباط شاد است.

۵٫ پذیرا باشید

یک عامل کشنده ی رابطه، ضعف در پذیرا بودن است که رفتاری است که عمدتا به زنان نسبت داده می شود به خاطر غر زدن هایش.

به یاد داشته باشید، ما با شوهرانمان و در واقع با کسی ازدواج کرده ایم که قبلا بود. حتی اگر الان بخواهیم او را تغییر دهیم، نمی توانیم.

زمانی که او را تحت فشار قرار دهید و یا ترغیب کنید، شما فقط روی ضعف یا مشکلاتش تمرکز کرده اید. سریعا دیدگاه خود را تغییر دهید و به جای آن شروع به تمرکز به نقاط مثبت کنید.

۶٫ مسئولیت پذیر باشید.

این یکی از آسان ترین و موثرترین عوامل در یک ازدواج موفق است. زمانی که شما در یک پروژه مشارکت می کنید، مسئولیت خود را برای موفقیت یا شکست آن می پذیرید.

زماین که شما و شریکتان یک مشاجره یا دعوا دارید، به یاد داشته باشید که مسئولیت اعمالتان، شامل هر چیزی که انجام داده یا گفته اید، را بپیذیرید به خصوص اگر ناراحت کننده یا بی فکر و بدون مقدمه بوده و یا اوضاع را بدتر کرده است.