ازدواج با دختر کوتاه قد اشتباه است؟ کوتاهی قد همسر تا چه میزان در رابطه و ازدواج موفق شما تاثیرگذار است؟ دلایل بروز مشکل در صورت کوتاه بودن قد زن و شوهر چیست و چگونه می توان این مشکلات را حل کرد؟

تاثیر کوتاهی قد در ازدواج

دختر و پسرهای مجرد در بحث ازدواج، معیارها و ملاک هایی از جمله کوتاهی یا بلندی قد همسر را برای انتخاب خود در نظر دارند که جز ویژگی های طاهری می باشد. قد یکی از ملاک های ظاهری نسبتا مهم است که هم دختران و هم پسران در انتخاب خود به آن دقت می کنند.

معمولا پسران تمایل به ازدواج با دختری دارند که قد کوتاه تری نسبت به آن ها داشته باشند و دختران نیز قد بلندی پسر را ملاکی برای انتخاب خود در نظر می گیرند. این مساله گاهی باعث می شود تا گزینه هایی که شرایط مناسب و  ملاک های ازدواج  دیگر را داشته اند، به خاطر مساله قد کنار گذاشته شوند.

اما آیا صرفا بلندی یا کوتاهی قد ملاک و معیار مناسبی برای انتخاب است؟

ریشه و علت توجه به قد چیست؟

شاید این نکته برای شما جالب باشد که این مساله به هزاران سال پیش بر می گردد. یکی از ملاک های مهم در ازدواج، قدرت باروری بوده است و باور گذشتگان این بوده است که دختران قد بلند، قدرت باروری کم تری دارند، چون دیرتر به بلوغ می رسند، در نتیجه مردها برای ازدواج دخترانی با قد کوتاه تر را انتخاب می کردند.

همچنین قد بلند در پسران نشان دهنده قدرت، هوش و مردانگی بیشتر بوده است، بنابراین این باورها نیز می تواند دلیل محبوبیت مردان قد بلند نزد دخترها باشد. احتمالا این باورها از نسل گذشته به نسل های بعدی منتقل شده است.

این معیارها می تواند برای ازدواج پسرانی با قد کوتاه و دخترانی با قد بلند مشکلاتی ایجاد کند و انتخاب های آن ها را محدود سازد.

جالب است بدانید که مطالعات ژنتیکی نشان می دهد که قد پسر به مادرش و قد دختران به پدرش مرتبط است و مادران قد بلند با احتمال بیش تر پسری با قد کوتاه و یا متوسط خواهند داشت.

قد ایده آل مردان از دید خانم ها

معیار انتخاب ظاهری انتخاب دختران، بلند قد بودن مرد است. مردانی که قد کم تر از ۱۷۰ داشته باشند، کوتاه قد محسوب می شوند.

اما معیار انتخاب خانم ها اختلاف قدی مرد با آن ها است. ۷۰ درصد خانم ها تمایل به ازدواج با مردی قد بلندتر از خود نشان داده اند. درصد زیادی از خانم ها اختلاف قدی ۲۰-۱۵ سانتی متری را مناسب می دانند و درصدی نیز هم قد بودن را ترجیح می دهند.

قد ایده آل خانم ها از دید آقایان

نتایج تحقیقات نشان می دهند که مردان ازدواج با زن کوتاه تر از خود را ترجیح می دهند.  میانگین قدی که مردان برای انتخاب همسر ایده آل می دانند بین ۱۶۲ تا ۱۷۰ سانتی متر می باشد. البته تفاوت قدی زیاد نیز برای مردان نامطلوب است، آن ها اختلاف قدی بین ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر را ترجیح می دهند.

جالب است بدانید که مردان در این زمینه منعطف تر از خانم ها عمل می کنند. قد همسر برای خانم ها از اهمیت بالاتری برخوردار است و انعطاف کم تری در برابر آن نشان می دهند.

آمار طلاق بخاطر قد

بر اساس گزارشی که در سال ۱۳۹۸ منتظر شد آمار طلاق به موضوعاتی همچون، اقتصادی، خیانت، بی توجهی، شکستن خط قرمزها، دعوای مادر شوهر و مادر زن و اختلالات روان پرداخته شده است اما گزارش در مورد مشکلات ناشی از قد همسر حدود یک یا دو مورد بوده است که خانم یا آقا در جامعه مورد تمسخر قرار گرفته و این عدد بسیار ناچیز است.

تاثیر قد مردان در مسائل مختلف

  • ارتباط قد و اخلاق

تحقیقات نشان می دهد که مردانی که قد کوتاه تری دارند نسبت به مردان بلندقد، خوش اخلاق تر، مهربان تر و صبورتر هستند، آن ها همچنین از ملایمت بیشتری برخوردارند. این مساله می تواند به این علت باشد که افرادی با قد کوتاه، برای کم کردن تاثیر کوتاهی قدشان، تلاش زیادی می کنند.

در تحقیقی که در امریکا روی این موضوع انجام شد، مشاهده شد افرادی با قد کوتاه در بازی ویدیوئی که نیاز به صبر زیادی داشت، صبوری بیشتری نسبت به افراد قد بلند نشان دادند. در حین این آزمایش مشاهده شد که افراد قد بلندتر زودتر عصبانی می شدند و با عصبانیت بازی را ترک می کردند، این در حالی بود که تعداد زیادی از افرادی که کوتاه قد بودند، موفق به اتمام بازی شدند و درصد کمی از آن ها صبر خود را از دست داد.

نتیجه این آزمایشات می تواند دلیلی خوبی باشد که بلندقد یا کوتاه قد بودن مردان نمی تواند معیار خوبی برای انتخاب همسر و ازدواج باشد و خوشبختی و موفقیت در ازدواج بیشتر به اخلاق و ویژگی های رفتاری فرد وابسته است تا قد او.

  • ارتباط قد و میزان عمر

مطالعات و آزمایشات نشان می دهد که یکی از معیارهایی که می تواند روی طول عمر انسان ها اثرگذار باشد، قد است. نتایج این تحقیقات بیان گر این موضوع است که افراد کوتاه نسبت به افراد بلندقد طول عمر بیشتری دارند.

  • ارتباط قد و موقعیت اجتماعی

یکی از مشکلاتی که اغلبِ مردان کوتاه قد با آن دست و پنجه نرم می کنند، اعتماد به نفس پایین است و این موضوع می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در اجتماع برای آن ها شود. از طرفی مردان بلندقد اعتماد به نفس بالاتری برخوردارند، همین موضوع باعث می شود افراد بلند قد در گرفتن شغل موفق تر عمل کنند و در نتیجه موقعیت اجتماعی بهتری داشته باشند.

  • ارتباط قد و بیماری های روانی

مردان قد کوتاه، به علت کوتاهی قد خود معمولا احساس امنیت کم تری دارند و به افراد بلند قد حسادت می کنند، همچنین اعتماد به نفس پایین تری نیز دارند؛ این مسایل می تواند احتمال ابتلا به بیماری های روحی و روانی را در افراد کوتاه قد افزایش دهد.

احتمال ابتلا به بیماری روانی در مردان کوتاه قد نسبت به مردان بلندقد بیشتر خواهد بود.

  • تاثیر قد بر روی صدا

از آن جا که مردان قد بلند، مسیر تنفسی و ریه بزرگ تری دارند، صدای بم تر و تاثیرگذارتری نیز خواهند داشت و این باعث جذابیت صدای آن ها می شود. خانم ها نیز به جذابیت صدای مرد توجه زیادی دارند و همین موضوع نیز می تواند باعث جذب شدن خانم ها به مردان قد بلند شود.

ازدواج با دختر کوتاه قد بد است یا خوب؟

ازدواج با دختر کوتاه قد خوب یا بد نیست. این یک انتخاب شخصی است که باید بر اساس معیارهای فردی افراد انجام شود. قد یک ویژگی فیزیکی است و مانند هر ویژگی فیزیکی دیگری، ممکن است برای برخی افراد جذاب باشد و برای برخی دیگر نباشد.

برخی از افراد معتقدند که قد بلندتر یک نشانه از قدرت و برتری است و بنابراین ترجیح می دهند با یک زن بلند قد ازدواج کنند. برخی دیگر معتقدند که قد کوتاهتر یک نشانه از لطافت و زنانگی است و بنابراین ترجیح می دهند با یک زن کوتاه قد ازدواج کنند.

در نهایت، تصمیم گیری در مورد اینکه آیا ازدواج با یک دختر کوتاه قد خوب است یا بد، به ترجیحات شخصی افراد بستگی دارد. هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد.

در اینجا چند نکته برای افرادی که در مورد ازدواج با یک دختر کوتاه قد مردد هستند آورده شده است:

  • قد را تنها معیار انتخاب همسر خود قرار ندهید. قد تنها یکی از بسیاری از ویژگی های مهمی است که باید در نظر بگیرید. ویژگی های دیگری مانند شخصیت، ارزش ها، اهداف و علایق نیز مهم هستند.
  • با یک دختر کوتاه قد ملاقات کنید و او را به عنوان یک فرد ببینید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا با او ازدواج می کنید یا نه، وقت بگذارید تا او را به عنوان یک فرد بشناسید.
  • با افراد دیگری که با دختران کوتاه قد ازدواج کرده اند صحبت کنید. از آنها بپرسید که تجربه آنها چگونه بوده است.

در نهایت، تصمیم گیری در مورد اینکه آیا ازدواج با یک دختر کوتاه قد خوب است یا بد، یک تصمیم شخصی است که باید بر اساس معیارهای فردی افراد انجام شود.

تاثیر قد روی ازدواج

نتایج تحقیقاتی که توسط محققان در سرتاسر جهان انجام شده است، نشان می دهد که خانم هایی که با مردهای کوتاه تر از خود ازدواج کرده اند، رندگی بهتری داشته اند و ازدواج ناموفق در این گروه کمتر بوده است. این اتفاق می تواند به دلایل زیر باشد:

  • همان طور که قبلا هم گفته شد، مردان کوتاه قد برای جبران این موضوع، تلاش بیش تری برای بهبود سایر زمینه ها از جمله زمینه های اقتصادی و ویژگی های اخلاقی می کنند تا رضایت و توجه طرف مقابل خود را کسب کنند و همچنین اعتماد به نفس آن ها افزایش یابد.
  • قدبلند بودن مرد فقط روی جذابیت های ظاهری و میزان اعتماد به نفس او تاثیر گذار است و روی ویژگی ها و ملاک های مهم دیگر مثل اخلاق تاثیرگذار نخواهد بود.
  • از آن جا که پسران قدکوتاه انتخاب محدودتری دارند و احتمالا دیرتر نیز ازدواج می کنند، از پختگی و بلوغ فکری بیشتر برخودار بوده و در انتخاب خود، دقت بیشتری به خرج می دهند.

به طور کلی اختلاف قد در ازدواج می تواند با سایر معیارها از جمله جذابیت ظاهری و موفقیت های علمی، اقتصادی و موقعیت اجتماعی و … تا حدودی جبران شود.

نکته پایانی: الویت شما در مورد کوتاهی قد در ازدواج چیست؟

در پایان این مطلب باید بگوییم که این مقاله به این دلیل نوشته شده است تا اطلاعاتی بر پایه تحقیقات در مورد تاثیرات اختلاف قد در ازدواج را بیان کند و نتایج تحقیقات و مطالعات محققان در این زمینه را بازگو نمیاد.

اما در مورد تصمیم گیری شما برای ازدواج با مرد کوتاه تر از شما، تنها شخص تصمیم گیرنده خودتان هستید؛ اگر موضوع قد برای شما موضوعی بسیار با اهمیت است، نباید صرفا با خواندن این مطلب و مطالب مشابه نظر و معیارتان را نادیده بگیرید؛ بهتر است برای اینکه تصمیم بهتر و مناسب تری داشته باشید از یک مشاور ازدواج مجرب کمک بگیرید.

 

بحث ازدواج علاوه بر مشخصه های اخلاقی و رفتاری و همچنین مسائل اقتصادی و شخصیتی که دارد، ویژگی های ظاهری طرف مقابل را هم در بر می گیرد. هیچ دختر یا پسری دوست ندارد که همسر آینده وی از لحاظ ظاهری بد بوده و یا زشت باشد البته این تشخیص بسته به سلیقه خودتان بوده ، اختلاف قد بین زن و شوهر و هر فرد متناسب با ظاهر خودش، یک تیپ ظاهری را برای همسرش می پسندد. یکی از این مشخصه های ظاهری قد و جثه می باشد.

اهمیت ویژگی های فیزیکی

به طور معمول ازدواج بین دختر و پسری که دختر خانم از قد و جثه بزرگتری برخوردار است متداول نمی باشد و اصولاً دختران دوست دارن که پسرانی با قد و هیکل بزرگتر نسبت به خودشان را انتخاب کنند و همچنین پسران اصلاً تمایلی به ازدواج با دخترانی با قد و جثه بزرگتر نسبت به خودشان ندارند. طبق تحقیقات به عمل آمده بر روی انتخابهای افراد برای اولویت ازدواجشان، مردان انعطاف بیشتری نسبت به زنان در مورد انتخاب هایشان دارند به این معنی که مردان حاضرند با برخی از انتخاب ها که دختران  قد بلندتری دارند کنار بیایند اما دختران جوان به هیج وجه اینگونه عمل نمی کنند. جالب است بدانید براساس همین تحقیقات زمانی که سن دختران بالا می رود ، آنان هستند که انعطاف بیشتری نسبت به گزینه ای خود نشان می دهند.

آیا ظاهر مهم است؟

اگر مسائل ظاهری را که اهمیت بسیاری نیز دارند و دختر و پسر از لحاظ قدی و هیکلی باید کاملاً به هم بیایند را کنار بگزاریم، قد بلندتر و جثه ی بزرگتر خانم می تواند مشکلات جدی را از لحاظ مسائل زناشویی پدید بیاورد.اما در کل این انتخاب سلیقه ای بوده و تا حد بسیاری به خود فرد برمیگردد این خود فرد است که باید انتخاب کند و تا انتها پای انتخاب خود بایستد. بنابرایم برای جلوگیری از هر مشکلی می توان با دقت انتخاب کرد و همچنین در انتخاب خود با افرادی آگاه مشورت کرد تا بتوان زندگی خوب را رقم زد.

میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مشاوره ازدواج مراجعه کنید

در بخش کامنت ها سوالات خود در موضوعات زیر را مطرح کنید:

  • قد و هیکل در ازدواج
  • اختلاف قد زن و شوهر
  • ازدواج با مرد قد کوتاه
  • عکس مرد با قد ۱۶۰
  • شوهر قد کوتاه
  • ازدواج با دختر کوتاه قد
  • مشکلات داشتن زن قد بلند
  • اختلاف قد و تردید در ازدواج

منبع: wedgate

702 پاسخ
« دیدگاه های قدیمی تردیدگاه های جدیدتر »
  1. مشاور
    مشاور گفته:

    با سلام
    دوست عزیز یک سال تفاوت سنی که مشکلی ایجاد نخواهد کرد مگر به لحاظ رشد عقلی متفاوت باشید در غیر این صورت با یک سال تفاوت مشکلی ایجاد نمی شود که شما بخواهید از ادامه اشنایی و ارتیاط منصرف شوید .ولی در مورد قد ببنید مساله علاوه بر خود شما جامعه است اگر فردی باشید که رای و نظر دیگران اهمیت داشته باشد و فردی باشید که مدام به خاطر حرف دیگران وار مقایسه شوید ممکنه کمی شرایط سخت شود .مساله قد هم سلیقه ایست و هم ممکنه در برخی موارد بر رابطه زناشویی و رضایت زناشویی تاثیر بگذارد .البته هیچ چیز قطعی نیست و خوب زوج های زیادی با این شرایط و اختلاف مشابه زندگی می کنند وخوشبخت هستند باید سطح پذیرش شما را در نظر گرفت و اینکه خودتون چقدر این مسائل براتون مهمه ممکنه برای فردی اهمیت نداشته باشد و اصلا جز اولویت های او نیاشد ولی برای فردی مهم باشد ولی دلبستگی عاطفی اجازه تصمیم گیری را به فرد ندهد و همین بعدا مساله ساز شود .به هر حال رفتن به مشاوره توصیه می شود چون شما اگر تردیدی نداشتید سوال براتون مطرح نمیشد ولی همین که سوال می پرسید یعنی خودتون فکر می کنید ممکنه در زمینه ای مساله ایجاد شود که اکنون ان را پیش بینی نمی کنید در هر حال امیدوارم تصمیم درست بگیرید و خوشبخت باشید

    در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
    ۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲
    موفق باشید

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام دوست عزیز تا این اختلاف قدی رو هودتون پذیرفتید و مشکلی ندارید البته اگر دوستی صرف باشد شاید این تفاوت ها معنی دار نباشد چون بعد از مدتی جدا می شوید و به هر دلیلی ممکنه دیگه ارتباطی نباشه ولی اگر ایشون رو برای ازدواج انتخاب کردید باید بدونید که حتما و حتما به تفاوت های ظاهری دقت داشته باشید که ممکنه در رضایت زناشویی هم تاثیر داشته باشد البته باز استثنائاتی وجود مثلا اینکه شما با همین تفاوت ایشون رو بپذرید و مشکلی نداشته باشید خب اون موقع منکنه زندگی رضایت بخشی داشاه باشید ولی اگر دید دیگران براتون مهمه به هر حال شما با ایشون بیرو خواهید رفت و در معرض قضاوت ها قرار خواهید گرفت اگر این رفتازها و قضاوت ها برای شما سخت است به هیج وجه اقدام به ازدواج نکنید الباه می توانید از مشاوره پیش از ازدواج هم کمک بگیرید ولی همان طور که گفتم اگر قصد صرفا دوستی است مشکلی هم نیست چون اصولا در دوستی ها هیج تعهدی وجود ندارد و افراد بعد از مدتی هم ممکنه به خاطر اختلاف نظرها به دوستی پایان دهند در هر حال امیدوارم تصمیم درستی بگیرید و موفق باشیددر این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲
      موفق باشید

      پاسخ
  2. Yazdan
    Yazdan گفته:

    سلام من قدم ۱۸۱ هست ولی دوست دارم بلند تر بشم ایا قرص بخورم یانه
    هم اینکه در مسئله ازدواج من زن ۱۷۳ دوست دارم ولی مامانم میگه برای تو بلنده زن چه قدی بگیرم اگه میشه کمکم کنید

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام دوست عزیز ملاک ها و اولویت های شما در ازدواج چیست ؟اگر واقعا قد انقدر اهمیت دارد که هم در پی بلند کردن قد خود هستید و هم تمایل دارید همسر اینده بلند قد باشد خوب بهتره واقعا دنبال فردی بلند قد باشید ولی بدونید قد شما نسبت به نورم جامعه مطلوب است و حتی اینکه قد بلند محسوب می شوید و اینکه به فرض اینکه فردی در کنار شما قرار بگیرد که به لحاظ قد مطلوب باشد ایا این همه ماجراست و ایا این تضمین خوشبختی است ؟قطعا این طور نیست و این اصلا مساله ای نیست که شما بخواهید روی ان مانور بدهید .قد بلند تر یا کوتاه تر مهم ملاک هایی است که در زندگی شما موثر خواهد بود شما نمیتوانید اخلاق این ادم را نادیده بگیرید .به ره حال بهتره دنبال مسائلی باشید که واقعا تضمینن کننده خوشبختی هستند وقتی ذهنتون درگیر یکی از ابعاد باشد ممکن است بر همین اساس هم تصمیم اشتباهی بگیرید و وفردی که ان ملاک خاص را دارد صرفا انتخاب کنید و همین مشکلاتی در زندگی ایجاد کند چون جنبه های مهم تر را نادیده گرفتید .در هر حال خوشبخت باشید و تصمیم درستی بگیرید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲
      موفق باشید

      پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      علم ژنتیک معتقد است که وقتی کودکی متولد می شود، میزان قد او از قبل و بر اساس قد پدر و مادرش تعیین شده است. در این صورت اگر پدر و مادر کوتاه قد باشند، به دلیل به ارث بردن ژن های کوتاه قدی، در آخر فردی کوتاه قد خواهید بود.

      اما واقعیت این است که اگرچه ژن ها نقش مهمی در میزان قد سن بلوغ شما دارند، ولی رازهایی وجود دارد که به وسیله ی آنها می توان بر توقف قد ژنتیکی غالب شد، چراکه علاوه بر ژنتیک، عوامل محیطی نیز بر روند رشد قدی موثرند.

      درست است که ۶۰ تا ۸۰ درصد قد سن بلوغ از وراثت ژنتیکی ناشی می شود، اما ۲۰ تا ۴۰ درصد دیگر وابسته به زندگی و رفتارهای روزمره ما خواهد بود و نباید از آن غافل شد.

      عامل سوم در روند افزایش قد، میزان سن است. حتما دقت کرده اید که با افزایش سن، قد ما چند سانتیمتر کاهش می یابد.

      عوامل موثر در افزایش قد زنان و مردان عبارتند از:
      ۱- عوامل محیطی
      رژیم غذایی، ورزش و شرایط زندگی نقش مهمی در قد مردان و زنان دارند. افرادی که در جوامع فقیر، کشورهای درحال جنگ و یا گرفتار بلایای طبیعی زندگی می کنند، در مقایسه با جوامع غنی و مرفه، به طور متوسط قد کوتاه تری دارند.

      نژاد افراد نیز نقش مهمی در قد نهایی آنها دارد. برای مثال مردان ژاپنی به طور متوسط ۲٫۵ سانتی متر کوتاه تر از مردان آمریکایی می باشند.
      معمولا در پایان ۱۷ سالگی، رشد قدی زنان متوقف می شود. این توقف رشد قدی اگرچه در جنس مذکر نیز بعد از بلوغ وجود دارد، ولی بیشتر می توان آن را کاهش سرعت رشد قدی در نظر گرفت تا توقف آن
      ۲- تغییرات جنسیتی
      معمولا مردان بلندتر از زنان هستند. رشد قدی زنان معمولا ناگهانی و در هنگام بلوغ است و قد نهایی یک زن معمولا تفاوت چشمگیری با قد او در پایان سن بلوغ و شروع قاعدگی ندارد. در حالی که افزایش قد در مردان روندی تدریجی دارد که معمولا تا ۲۰ سالگی ادامه می یابد. دلیل این تفاوت مرد و زن ها تفاوت در کروموزوم های آنهاست. کروموزموم های XY در مردان و XX در زنان نقش مهمی در تفاوت های قدی دو جنس دارند.

      متوسط قد
      در سال ۲۰۰۴ آمارهای جمع آوری شده از مراکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در سراسر دنیا، نشان داد متوسط قد مردان در سنین ۲۰ تا ۷۴ سالگی، ۱۷۴ سانتیمتر و میانگین قد زنان ۱۶۲ سانتی متر است. از این رو زنانی که قد ۱۶۲ سانتی متر دارند و مردانی که قد ۱۷۴ سانتی متر دارند، به عنوان افراد با قد طبیعی و متوسط در نظر گرفته می شوند.

      معمولا از چه سنی افزایش قد متوقف می شود؟
      در میان تمام تغییرات بدنی که در زمان بلوغ رخ می دهد، یک اتفاق قابل توجه این است که بعد از بلوغ افزایش قد مخصوصا در جنس زن به سختی ایجاد می شود. معمولا در پایان ۱۷ سالگی، رشد قدی زنان متوقف می شود. این توقف رشد قدی اگرچه در جنس مذکر نیز بعد از بلوغ وجود دارد، ولی بیشتر می توان آن را کاهش سرعت رشد قدی در نظر گرفت تا توقف آن. چراکه افزایش رشد قدی مردان معمولا تا ۲۰ سالگی ادامه خواهد داشت. با این حال راه هایی وجود دارد که شما بر این توقف رشد قدی غلبه کنید.

      با کمک رموز افزایش قد قادر خواهید بود، قدتان را ۵ تا ۱۴ سانتی متر بلندتر کنید. البته اگر هنوز در سن رشد باشید، ممکن است قد بلندتری نیز به دست آورید. پس در هر سنی حتی پس از دوران بلوغ، می توانید قدتان را چند سانتی متر بلندتر کنید. ممکن است فکر کنید که این میزان افزایش قد نیاز به چند سال زمان دارد، ولی اینطور نیست. تنها چند ماه زمان برای رسیدن به این هدف مورد نیاز است.

      مدت زمان رشد قدی در کودکان و نوجوانان
      رموز افزایش قد
      ۱- ورزش: همانطور که ورزش مداوم برای تناسب اندام ضروری است، برای افزایش قد نیز لازم است. یوگا ورزشی است که در این زمینه جدا تاثیرگذار است و منجر به افزایش قد تا ۸ سانتی متر می گردد. ورزش یوگا باعث افزایش ترشح و نیز فعالیت هورمون های رشد می شوند. شنا، بدمینتون، دوچرخه سواری، پرش، کشش و ژیمناستیک از سایر ورزش هایی هستند که می توانند منجر به افزایش قد بدن شوند.

      ۲- خواب کافی: یکی دیگر از رمز های افزایش قد خواب کافی است. مطالعات نشان داده اند خواب کافی، حداقل ۸ ساعت در شبانه روز تاثیر مهمی در افزایش قد دارد. تاثیرات خواب کافی از تاثیر آن بر هورمون های بدن ناشی می شود.
      در واقع در هنگام خواب، هورمون رشد که مسئول اصلی افزایش قد است، بیشتر ترشح می شود و از این رو افزایش قد تسهیل می شود. از طرفی خوابیدن، وضعیت بدنی شما را اصلاح می کند. زمانی که شما به پشت می خوابید، فشار از روی ستون فقرات برداشته شده و استخوان ها در موقعیت صحیح قرار می گیرند و این منجر به رشد بهتر و بیشتر می گردد. تغییر عادات خوابیدن ممکن است در ابتدا سخت باشد، اما فراموش نکنید که بعد از گذشت دو هفته، بدن به شرایط خواب جدید عادت می کند.

      ۳- قرص ها و داروهای تزریقی: با بلوغ زودرس، قد فرد کوتاه تر می ماند. اما راه های درمانی وجود دارد که یک پزشک حاذق می تواند به شما کمک کند. مصرف برخی قرص ها و داروهای تزریقی در افزایش قد کمک کننده خواهد بود. اما لازم است قبل از مصرف هر گونه دارویی با پزشک متخصص مشورت نمایید. امروزه داروهای زیادی در بازار وجود دارند که علی رغم تبلیغات کاذب در خصوص افزایش سریع قد، عوارض جبران ناپذیری بر سلامت شما برجای می گذارند و فراموش نکنید که داروهای افزایش قد، هرگز معجزه افزایش قد نخواهند بود.

      ۴- جراحی: یکی دیگر از راه های افزایش قد، جراحی برای افزایش طول اعضای بدن است. اما در این خصوص نیز لازم است در ابتدا اطلاعات کافی در خصوص نحوه عمل جراحی و پزشک متخصص را کسب کنید. در این زمینه نتیجه ی بسیاری از عمل ها مطلوب نخواهد بود و ممکن است به درد همیشگی و آزاردهنده در اعضای بدن منجر شود. پس بهتر است از جراحی هایی که با قیمت پایین سعی در جلب کردن توجه شما دارند پرهیز کنید. نتایج نامطلوب جراحی به آسیب های مداوم منجرخواهد شد.

      دختران جوان بدانند درست است که به طور معمول روند افزایش قد تا سن ۱۷ سالگی متوقف می شود، اما نترسید. شما می توانید به آرامی و به طور پیوسته قدتان را بلند کنید.

      برای شروع بهتر است با یک ورزش کششی شروع کنید. برنامه ورزشی روزانه را در برنامه خود قرار دهید. به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

      پزشک در صورت لزوم، برای شما داروهایی را تجویز می کند که می تواند در افزایش قد شما تاثیرگذار باشند. در خصوص تغییرات رژیم غذایی و سبک زندگی برای افزایش قد با پزشکتان مشورت کنید. سعی کنید تا حد امکان برای افزایش قد، به فکر جراحی نباشید.

      پاسخ
      • Yazdan
        Yazdan گفته:

        بسیار متشکرم و جواب مادر را چی کار کنم من زن قد بلند دوست مثل ۱۷۴ ولی میگه که برات بلنده چی کار کنم

  3. آتوسا
    آتوسا گفته:

    سلام من چند هفته پیش خواستگاری داشتم که طی چند بار از تمام رفتارش خوشم اومده قیافه خوبی داره هیکل و اخلاق و خانواده خوب تحصیلات و درآمد خوب.اما مشکل بزرگ من قد این آقاست که خیلی کوتاهه یعنی با من ۵ سانت تفاوت داره.خیلی این مسئله منو عذاب میده.خیلی به دلم نشسته اما وقتی فکر میکنم میگم قد کوتاهش همیشه عذابم میده.به نظر شما چیکار کنم از این همه خوبی بگزرم با قدش چطور کنار بیام؟ اینم بگم من تا حالا خیلی ها رو رد کردم خانواده خیلی اصرار دارن ازدواج کنم.

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام
      دوست عزیز وقتی می فرمایید به دل شما نشسته وشرایط مطلوبی دارد بدونید برای زن بعد از ازدواج بیشتز از ایده ال های ظاهری قبل از ازدواج اخلاق و رفتار طرف مقابل مهم می شود و اینکه چقدر درک متقابل وحود داشته باشد .و شای خیلی از مسائل ظاهری منوط به قبل از ازدواج است و بارزترین ملاک یک فرد محسوب می شود چون هنوز وارد زندگی نشده با مشکلات دست و پنجه نرم نکرده و نمی داند در زندگی مشترک چه ملاک هایی می توانند حائز اهمیت باشند .در مورد مورد شما هم بدونید هیچ وقت نمی تونید ادم صد در صد رو پیدا کنید .ممکنه فردی این ملاک رو داشته باشه ولی مطمئن باشید یک سری ملاک های دیگر رو نخواهد داشت .در هر حال بیشتر فکر کنید حتی برای رفع تردید به مشاوره حضوری بروید ولی بدانید که بهتره منطقی تر تصمیم بگیرید تا بعدا پشیمان نشوید .وقتی فردی در زندگی به لحاظ عاطفی و اخلاقی تامین کننده باشد مطمئن باشید به عنوان زن خیلی از مسائل برای شما بی اهمیت خواهد شد .در هر حال امیدوارم خوشبخت باشید

      ر این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱۲۲۶۸۹۵۳۴
      موفق باشید

      پاسخ
  4. فاطمی
    فاطمی گفته:

    سلام رزوتون بخیر خسته نباشین دوستان

    من با دوست دخترم اختلاف قد داریم دوس دخترم ۱۹۰ قدشه و ۸۸ تقریبا وزنش من ۱۷۵ قدمه و ۸۲ وزنم.میخواستم ببینم مشکلی پیش نمیاد تو ازدواج ما و زندگی زناشویی.البته خودمون اصل مشکل نداریم با این قضیه.

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      دوست عزیز وقتی چنین مسایلی برای شما مهمه که طرحش میکنید پس مسلما در آینده برای هر دوی شما ایجاد مشکل خواهد کرد

      پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام دوست عزیز هیچ مطالعه اثبات شده و علمی وجود ندارد که به این مساله بپردازد که قد در زندگی اینده مشکل ساز است .مخصوصا در روابط زناشویی اصلا به این مساله پرداخته نشده است .البته که ممکنه از بیرون و منظر دیگران قضاوت هایی صورت بگیرید که اکنون که می فرمایید که برایتان مهم نیست بعدا تحت فشارها این مساله برای شما حائز اهمیت شود .و بعدا دچار مشکلاتی شوید مخصوصا اگر هر طرف جریان جز افرادی باشید که به دیگران و نظرات انها اهمیت بدهید .در هر حال امیدوارم خوشبخت باشید اگر در سایر زمینه ها تفاهم وجود دارد شناخت کافی پیدا کردید و هر دو نفر معیارهای هم را براورده کردید .برای اطمینان از مشاوره پیش از ازدواج نیز می توانید لهره ببرید .

      پاسخ
  5. مهر
    مهر گفته:

    سسلام .میخواهم در مورد یک انتخاب با شما مشورت کنم .اگر یک دختر خانمی تمام شرایط ازدواج را داشته باشه ولی قدش کوتاه باشد چیکار باید کرد آیا میشود جلو رفت به امید اینکه در آینده این مسئله عادی می شود.از طرفی هم خیلی مایل به دختر قد بلند دارم

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام دوست عزیز .اگر منظورتان این است که قد ۱۶۰ برای ازدواج مناسب است یا خیر یادتان باشد تمام ظواهر امروزه به طور نسبی اهمیت دارد و بستگی به طرف مقابل شما دارد گاهی زیباترین فرد برای یک فرد دیگر خنثی است و در سایر موارد همچون قد هم همین طور خب طبیعتا وقتی فردی قد بلند است تمایل دارد همسرش نیز قد مناسبی داشته باشد .و خب وقتی پسری قد خود کوتاه یا متوسط باشد دوست دارد که همسرش خیلی اختلاف قد نداشته باشد و این مسائل کاملا طبیعی است .و بهتره به دنبال شناخت مسائل مهم تری باشید که در ازدواج موثر است و نبود ان ها مشکلات را ایجاد می کند این مسال کاملا سلیقه ای و دلبخواهی است .خوشبخت باشید

      پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام .به هیچ وجه .البته امیدوارم تجربه شده باشد و در زندگی اینده تداوم داشته باشد .ولی گفتن ان به خواستگار اینده بدبینی ایجاد خواهد کرد حتی اگر فرضا ایشون خودشون هم چنین شرایطی را تجربه کرده باشند چون برای مردان این مساله مهم است .و حس تملک ایجاد می شود و ممکنه در زندگی اینده به شما بدبین شوند .و هر رفتاری را دال بر این مساله قلمداد کنند .ولی ان چیری که اهمیت دارد این است که خودتون بخواهید زندگی اینده را درست بنا کنید .امیدوارم خوشبخت باشید

      پاسخ
  6. یلدا.
    یلدا. گفته:

    ببخشید من نیاز به مشاوره دارم من با یک آقا آشنا شدم و قصد ازدواج داریم ولی قدش کوتاه است البته از من بلند تر است ولی نسبت به مردهای دیگر کوتاه است.خانواده من روی این موضوع حساس هستند و این مساله را با شوخی بیان می کنند.من هم دچار ترید شدم امیدارم راهنماییم کنید .ممنون هستم ازتون

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام .ظاهر افراد ملاک خوشبختی نیست ولی باید برای شما که می خواهید با این فرد زندگی کنید مقبول باشد .و البته باید ببینید که چقدر فردی هستید که حرف خانواده برای شما اهمیت دارد .اگر بعدا قرار است در برابر تمسخر ها به طرف مقابل فیدبک بدهید که مورد پذیرش شما و خانواده نیست و یا خانواده بعد از ازدواج هم ایشون رو مورد تمیخر قرار بدهند خب قطعا شرایط برای شما سخت خواهد شد .در بحث ازدواج بتید دنبال ملاک های ماندگار بود که برای فرد اهمیت دارد .چون ملاک هایی مثل ظاهر در حد به دل نشستن اهمیت دارد چون بعدا در رضایت زناشویی نقش دارد .تحصیلات وضعیت مالی اکتسابی هستند و بعدا هم فرد در صورت داشتن انگیزه و پشتکار می تواند دست یابد .ولی اخلاق تغییر نمی کند و بیشتر ذاتی است بنابراین دنبال ملاک های ماندگار باشید .امیدوارم خوشبخت باشید .

      پاسخ
  7. مهر
    مهر گفته:

    سلام میخواهم در مورد یک انتخاب با شما مشورت کنم .اگر یک دختر خانمی تمام شرایط ازدواج را داشته باشد ولی قد کوتاه باشد.چیکار باید کرد آیا میشه جلو رفت به امید اینکه در آینده ای این مسئله عادی میشود.از طرفی من هم خیلی تمایل به دختر قد بلند دارم.

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام .کاملا بسته به ملاک و اولویت شما دارد وقتی با وجود این ه به همه محسنات این خانم واقف هستید ولی به خاطر قد تردید دارید و به طور کل هم به فردی قد بلند تمایل دارید خب شاید بهتر باشه بیشتر فکر کنید چون این تردید بعدا اگر در زندگی حالت حسرت پیدا کند .شاید شرایطی سختی حداقل به لحاظ روحی برای شما باشد .و خب طرف مقابل هم به خاطر این مساله اذیت شود .پس ابتدا تکلیفتون رو با خودتون و خواسته هاتون مشخص کنید .می توانید از مشاوره فردی در این زمینه بهره ببرید البته در نظر داشته باشید در زندگی مشترک خیلی از ملاک ها حائز اهمیت می شود که موارد اینچنینی شاید کم رنگ تر باشد در حال شما حق انتخاب دارید و با توجه له خواسته ها و روحیاتتون تصمیم بگیرید و اگر اختلاف قد محسوسی نیست فکر نکنید در زندگی زناشویی ایجاد مشکل کند امیدوارم خوشبخت باشید .
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴

      پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام
      مهم پذیرش دو نفر است و اینکه خیلی تضاد ی نباشد که به چشم بیاید چون کم کم قضاوت و صحبت های دیگران شما را ازار می دهد .اینکه تفاوت قد اینچنین در رضایت زناشویی و …اثر گذار باشد خوب بسته به خود افراد دارد .وقتی همسر شما بپذیرد که با وجود قد بلند تر با فردی کوتاه تر ازدواج کند و اصلا حرف دیگران برایش اهمیت نداشته باشد فکر نمی کنم مشکلی ایجاد شود ضمن اینکه چون خانم ها ظرافت های ظاهری دارند شاید با وجود قد بلندتر در کنار مردی با استخوان بندی درشت خیلی به چشم نیایند و مساله ای نباشد .به هر حال شاید رفتن به مشاوره پی از ازدواج در این موارد بسیار کمک کننده باشد .ولی انتظارات اولویت و ملاک ها در بحث ازدواج اهیمت بسیاری دارد ظاهر در حدی که دو نفر هم را بپذیرند و قبول داشته باشند موثر است .در هر حال امیدوارم خوشبخت باشید

      پاسخ
  8. نسترن
    نسترن گفته:

    سلام دوستای خوبم.به نظرتون اگه قد خانم ۱۵۹ باری همسرش خوبه؟ اصلا قد ۱۷۴ برای مرد کوتاه نیست؟ لطفا کمکم کنید خیلی تو این مساله وسواس شدم

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام .مساله قد و حتی وزن و هیکل کاملا شخصی است و افراد باید بپذیرند و بخواهند .خود افراد باید تصمیم بگیرند که چنین شرایطی رو تمایل دارند یا خیر ؟شاید برای مردی قد همسرش ۱۷۰ باشد پذیرش داشته باشد .و برای فرد دیگری قد دیگر و در مورد خواست خانم ها هم تفاوت وجود دارد .پس دقت داشته باشید زندگی اهمیت ویژه ای دارد برای برخی ها ظواهر در حد له دل نشستن و برای برخی دغدغه است خوب باید به این نکات دقت داشته باشید .این مسائل قطعیتی در مورد ش وجود ندارد .امیدوارم خوشبخت باشید .

      پاسخ
  9. amir
    amir گفته:

    سلام پسری ۲۸ ساله هستم و قدم ۱۸۰ لیسانسه.با خانمی آشنا شدم از نظر قیافه خوب هستش تحصیلاتشم فوق لیسانسه.اخلاق خوبی داره قد ایشون ۱۶۲ هست.این تفاوت قد همش میاد تو ذهنم چون یکی از معیارهای من قد بوده.یه مدته که حسابی فکرم مشغوله.میترسم بعد ها دچار مشکل شم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

    پاسخ
    • ارغوان
      ارغوان گفته:

      منم قدم ۱۶۷ هست…
      اما اونایی که میان مستم همش قدشون۱۷۲و یکو هفتاده و من واقعا سرد میشم نسبت بهشون الا هرچقدرم که عالی باشن اما خب من تمایلم ناخوداگاه کم میشه و علتش رو نمیدونم شاید دارم اشتباه میکنم اما واقعا تحملش سخته

      پاسخ
      • مشاور
        مشاور گفته:

        با سلام خب قد شما به نسبت سایر خانم هاواز نورم بالاتر است ولی علت اینکه نمی توانید فردی با قد متوسط را بپذیرید به خاطر شاید بازخورد اطرافیان و ذهنیت سازی خود شما از مرد ایده ال است .خب تا وقتی ما در ذهنمان فردی رد صد در صد تصور می کنیم مخصدصا ظاهری سخت است پذیرفتن فردی با ملاک های پایبن تر از ایده ال ما .پس بهتر است دقت داشته باشید در ازدواج ظاهر صرفا تمایل برای ادامه دادن است و مخصوصا خانم ها بعد از مدتی جذب اخلاق و رفتار طرف مقابل می شوند تا ظاهر او .پس بهتر است صرفا به خاطر این یک مورد افراد را رد نکنید بلکه جلساتی بگذارید تادشناخت بیشتر حاصل شود شاید دراین بین فردی که ملاک ظاهری ندارد بیشتر با روحیات شما سازگار باشد و با او خوشبخت شوید به نسبت فردی که اصلا هیچ شباهت فکری وجود ندارد .در هر حال امیدوارم خوشبخت باشید و تصمیم منطقی بگیرید که بعدا پشیمان نشوید به خاطر داشته باشید درزندگی زناشویی مهم مساله حمایت عاطفی است برای خانم ها و داشتم درک مشترک که نبود انها متاسفانه علت بسیاری از طلاق هاست .خوشبخت باشید.

  10. deam
    deam گفته:

    سلام به همگی.بنده یه خواستگار دارم که دکترا داره و استاد دانشگاه خیلی پسر خوبی و با ایمان و اهل نماز و روزه و این حرفا از نظر فرهنگی هم به هم نزدیکیم.منم که دانشجو کارشناسی هستم و یک خانواده معمولی دارم مشکل من میتونم بگم تنها مشکل من خودم قدم ۱۷۰ و همیشه دوست داشتم همسر آیندم ۱۸۰ به بالا باشه ولی متاسفانه او هم قد خودم چیکار کنم؟

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام یعنی قد انقدر برای شما اهمیت دارد که تمام ویژگی های مثبت ایشون را نادیده بگیرید .اگر فکر می کنید که بعدا همین مساله قد ممکنه بعدا برای شما ایجاد مشکل کند خوب قاعدتا ادامه ندهید ولی زندگی صرف ظواهر نیست تا حدی ظاهر مهم است که فردی به دل بنشیند و بتوانید جلساتی را با او ادامه بدهید .و بهتره سریع تصمیم نگیرید .ملاک هاتون رو بررسی کنید .انتظاراتی که نسبت به هم دارید و تمام شرایطی که برای زندگی اینده برای شما اهمیت دارد مطرح کنید در انتخابتون منطقی عمل کنید تا زندگی سالمی داشته باشید .امیدوارم خوشبخت باشید .

      پاسخ
  11. meblacksky
    meblacksky گفته:

    سلام دوستان رفتم خواستگاری یه دختر.خیلی خوشگله اما وزنش ۴۰ کیلو هست قدشم ۱۵۶ یه جورایی انگار عروسکه.ولی موندم توش اینا بعدا برام ایجاد مشکل نمیکنه تو زندگی آینده.؟ دوستان لطفا کمک کنید دارم دیوونه میشم.

    پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام
      اگر برای خودتون اندام درشت تر و قد بلند تر مهمه خب بله ممکنه ایجاد مشکل کنه مخصوصا در روابط زناشویی که برای مردان اهمیت ویژه ای دارد .به هر حال ظاهر ایشون هر چند هم زیبا باشد .براتون کم کم تکراری میشه ولی خوب پذیرفتن اون فرد همان طور که هست اهمیت دارد .حالا به هر حال ممکنه بعد از ازدواج به لحاظ وزنی هم تغییر کنند که در مورد دختران اتفاق می افتد ولی خب صد در صد نیست و قد قطعا تغییری ندارد .باید خودتون ملاک هاتون رو بررسی و ارزیابی کنید که اگر واقعا براتون مهمه بهتره وارد این مساله نشوید و دیگر پیش نروید .ولی اگر فکر می کنید براتون مهم نیست خب اقدام کنید .به هر حال مهم نظر خودتون و خواستتون از ازدواج و ملاک های اصلی که دارید و براتون مهمه است .بهتره بررسی بیشتری کنید ودر نهایت امیدوارم خوشبخت شوید

      پاسخ
« دیدگاه های قدیمی تردیدگاه های جدیدتر »

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *