مشاوره ازدواج کرج

مشاوره ازدواج کرج

اعتقادات و باور های متفاوتی راجع به سن مناسب ازدواج ، زمان ازدواج و مهم تر از آن  فاصله سنی مناسب بین دختر و پسر است. بسیاری بر این باورند که برای ازدواج پسر باید یک تا دو سال از دختر بزرگتر باشد چرا که جنس مذکر نسبت به مونث دیرتر به بلوغ فکری و بلوغ جسمی میرسد. دلیل دیگری که این دسته بیان میکنند این است که زنان زود تر از مردان شکسته میشوند و ممکن است بعد ها دچار مشکل شوند. امروزه شاهد این هستیم که ازدواج مردان با زنان بزرگتر از خود نیز بسیار متداول شده است و بسیاری از آنها زندگی موفق و شادی در کنار یکدیگر دارند و احساس خوشبختی میکنند ، اما بهترین اختلاف سنی و همینطور سن مناسب برای ازدواج چیست؟

همه ما در تمامی مراحل  زندگی نیاز به استفاده از تجارب دیگران و همینطور مشورت و راهنمایی آنان داریم  پس چه خوب است  مرکزوسازمانی باشد که با مجرب ترین و بهترین مشاوران و بهترین روانشناسان، تجربیات آنان را در اختیار شما بگذارد. مشاوره ا زدواج در کرج با شعب مختلف دراین شهر و اینبار با راه اندازی . مشاوره ازدواج کرج بر آن است تا بتواند کمک بزرگی به جامعه ایرانی کرده باشد. . مشاوره ازدواج کرج با داشتن نمایندگی در مناطق مختلف شامل . مشاوره ازدواج بهشتی ، مشاوره ازدواج مظاهری ،مشاوره ازدواج امیری،.مشاوره ازدواج مفتح و دیگر شعب آماده این است تا بهترین روش ها و راه حل ها را در اختیار شما عزیزان بگذارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مشاوره ازدواج رجوع کنید

 

 

منبع:مشاوره-خانواده.com

160 پاسخ
« دیدگاه های قدیمی تردیدگاه های جدیدتر »
  1. beh naz
    beh naz گفته:

    سلام… توروخدا کمکم کنید و منو از این تردید رها کنید… من با یک خواستگار ۵ماهه تو دوران شناخت هستیم… اوایل خیلی به نظرم خوب میومد، اما رفته رفته مشکلاتی پیش اومد… ک من ناخوداگاه بهش سرد شدم ! یه دنده اس، هیچوقت احتمال نمیده ممکنه اون یه درصد اشتباه کنه و شاید حق با من باشه، هر چیزی و توجیه میکنه تا بابتش عذر خواهی نکنه و کم نیاره… هزاری هم ک منطقی و با محبت حرفمو بزنم، اون قاطعِ… ! و به نظر اون من ی ادم لجباز و خودخواهم ک میخوام چشم بشنوم… ولی واقعا اینطور نیست… مثلا من بهش میگم فلان کارو میخوای کنی، مشورت کن… میگه نه من میدونم این کار درسته… تو میخوای بهت بگم چشم مشورت میکنم؟… ! و خیلی مشکلات هست.. از سوی خونوادش حمایت نمیشه و هر دفعه ب من شوک وارد میکنه… یه بار میگه من میخوام nتومن به خونوادم هر ماه بدم, باهاشم منطقی حرف بزنم ناراحت میشه ، میگه خونوادمن رو چشمام هستن..‌ بیشتر کار میکنم نیدم، میگم اخه حقوقت نمیرسه عزیزم، میگه تو چرتکه دستت گرفتی راجب بعضی چیزاهم منو تو ابهام میزاره… ممکنه دو ساعتم راجبش حرف بزنه ،اما باز اون جواب ی کلمه ای رو نمیده..‌ و منم باز بگم،میگه تو کشش میدی یه چیزیرو !!!! خیلی مهربونه، بی نهایت عاشقمه و با محبت… ولی این لجبازیاشو چکار کنم؟ ک سر هیچ موضوعی کم نمیاره و از حرفش کوتاه نمیاد … دارم دیوونه میشم همش دعواس..‌ نمیدونم هی میگم جواب منفی بدم خودمو راحت کنم..‌

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      دوره نامزدی رو برای همین شناخت قرار دادند … خوب ببینید و خوب انتخاب کنید و در این مورد دلسوزی نکنید .. اگر دچار شک و تردید شدید نیاز به مشاوره مستقیم هست ولی اگر چیزی امروز شمارو ازار میده میتونه در آینده هم اتفاق بیفته پس در این مورد با خودتون صادق باشید
      پس توانایی گفتن ” نه مقدس ” رو با مشاوره کردن در خودتون تقویت کنید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

      پاسخ
  2. آزیتا خرقانی
    آزیتا خرقانی گفته:

    من پسری ۲۱ساله دارم که ۴سال با دختری دوست بود ولی با مخالفتهای پدرش مواجه شد وما قانعش کردیم که با کسی دیگه ازدواج کنه الان که یکسال از نامزدیش میگذره تا حرف میشه میگه شما منو بد بخت کردید وزندگی منو خراب کردید واقعا موندم که چیکار کنم ؟ لطفا کمکم کنید

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      امیدوارم ایشون رو به زور وارد یک رابطه عاطفی در سن ۲۱ سالگی نکرده باشید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر سعادت آباد:
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه

      پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

      پاسخ
  3. سپیده
    سپیده گفته:

    من ۲۴ سالمه تا حالا هر چی شرایط برام جور شده افتضاح بوده…
    ظاهر خیلی معمولی دارم نه خیلی خوب و نه بد
    خیلی دوست دارم ازدواج کنم حتی وقتی میشنوم که کسی ازدواج کرده حسودیم میشه(خیلی بچه گانه اس ولی دست خودم نیست)
    جدیدا حتی پیشنهاد هم بهم نمیشه همه فک میکنن که متعهلم…….. زندگی که تا آخر عمر بخواد مجردی باشه واسم کابوسه از طرفی هم کاری از دست من ساخته نیست………خیلی دارم اذیت میشم
    چیکار کنم که حسم یکم بهتر شه!!!!!!

    پاسخ
    • ►Responder◄
      ►Responder◄ گفته:

      دوست عزیز تعجب میکنم شما در سن ۲۴ سالگی چنین آشفته و نگرا نازدواج کردن هستید و فکر میکنید فرصت ها از دست رفته … در صورتی که شما فرصت زیادی دارید پس سعی کنید با توکل بخدا انتخاب خوبی داشته باشید … اتفاقا” با چنین دیدگاه منفی از تعداد خواستگارهای شما کم میشه .. بهترین توصیه اینه که هر کار و هنری رو که علاقه دارید پیگیری کنید و بدونید به بوقتش ازدواج هم خواهید کرد پس بهتره تا مجرد هستید به توانایی و اموزشهایی برسید که میتونه هم برای زندگی مشترک و هم برای امروز شما مفید باشه
      فقط از روی ترس از تنهایی زدواج نکنید که بدترین نوع ازدواج رو انجام دادید

      پاسخ
  4. ...
    ... گفته:

    سلام دوستان من با یکی ازاقوام ۲سال که دوستم وقصد ازدواج دارم اوایل واقعا برای ازدواج باهاش مشتاق بودم رفته رفته رفتارای خانواده ها روم تاثیر گذاشت الان ۲دلم کسی میتونه کمکم کنه؟

    پاسخ
    • پاسخگو
      پاسخگو گفته:

      دوست عزیز بستگی داره معیارهای شما چی بوده و رفتار ایشون در چه حدی … بهترین توصیه مراجعه حضوری به مشاوری مجربه تا بتونه ریشه این مشکل رو شناسایی و رفع کنه
      اگر هم کلا” به ایشون دیگه علاقه ای ندارید میتونید خیلی محترمانه رابطه رو کات کنید تا تکلیف هر دوی شما مشخص باشه در این مورد میتونید با این شماره مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲
      ۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴

      پاسخ
  5. NAZI
    NAZI گفته:

    سلام.من ۲۳ سالمه و با پسری نامزد کردم که ۳۰ سالش از نظر مادی موقعیت خوبی داره ولی وقتی با هم میریم بیرون اصلا خرج نمیکنه مثلا برا شام که میریم بیرون یه ساندویچ میگیره میگه نصف کنیم یا یه پیتزا می گیره دو نفری بخوریم! همیشه میگه ببخشید پول زیاد همراهم نیست و…چیکار باید کرد؟

    پاسخ
    • Anonymous
      Anonymous گفته:

      دوران نامزدی، بهترین فرصت برای محک زدن روابط آینده است. اگرچه این دوران در مقایسه با زندگی زیر یک سقف خیلی سطحی است، اما به هر حال مشت نمونه خروار است و اگر در دوران نامزدی‌تان با مشکلاتی روبه‌رو بودید، به احتمال قریب به یقین همین مشکلات به‌صورت تشدیدیافته‌ای به زندگی مشترکتان هم راه پیدا می‌کند، مگر این‌که از همین حالا به فکر اصلاح خود و رابطه دو نفره‌تان باشید.
      وقتی مراسم نامزدی انجام می‌شود و دونفر با هم نامزد می‌شوند، باید رابطه آن دو قبل و بعد از آن تفاوت داشته باشد. شرایط حسی دو نفر باید پیش از نامزدی، عقد و عروسی با یکدیگر تفاوت داشته باشد.
      طبیعتاً پس از نامزدی باید بعد حسی رابطه دونفر نسبت به هم بالاتر برود، اما نباید از حاکمیت عقل در رابطه‌شان کاسته شود. مدیریت عواطف و هیجانات در این دوره باید به‌گونه‌ای باشد که ضمن انتقال عواطف، اگر به موارد مشکوکی برخوردیم آن را نادیده نگیریم.
      بسیاری از زوج‌ها در سال‌های اولیه ازدواج با مشکلاتی مواجه می‌شوند و در مراجعه به مشاوران خانواده اذعان می‌کنند که علامت‌هایی را در دوره نامزدی دیده بودند، اما چشم خود را بسته و آنها را نادیده گرفته‌اند. می‌توان گفت مهم‌ترین ویژگی دوره نامزدی این است که بُعد عقلانی رابطه بر بعد عاطفی آن غلبه دارد. اما سۆال بسیاری از مراجعان این است که در دوران نامزدی چگونه می‌توان فرد مقابل را شناخت؟ در توضیح این موضوع باید گفت بسیاری از زمینه‌ها هستند که باعث معنی‌دار شدن اشکال می‌شوند. مانند سیاهی شب و دیده‌شدن ستارگاه پرفروغ آسمان؛ یا روشنایی آسمان در روز و دیده نشدن ستارگان.
      با این مقدمه می‌توان گفت برای شناخت بیشتر در دوره نامزدی باید زمینه‌های مختلف را ایجاد کنیم و یا فرد مقابل را در زمینه‌های مختلف قرار دهیم تا شکل‌های متفاوت رفتار او را دیده و بسنجیم. این زمینه‌ها می‌تواند از محیط‌های رسمی تا محیط‌های تفریحی را دربرگیرد؛ رستوران، پارک، خیابان، صف اتوبوس، سینما یا تئاتر و…
      به عنوان نمونه، در رستوران آداب غذا خوردن، ولخرجی یا خسیس بودن، رفتار با پیشخدمت، واکنش نسبت به دیرآوردن غذا، نظر مثبت یا منفی دادن نسبت به غذا، ایراد گرفتن، برخورد وسواسی نسبت به ظروف و قاشق و چنگال‌ها و… را می‌توان دید. همین‌طور در زمینه‌های دیگر می‌توان ویژگی‌های دیگری از رفتار فرد را سنجید.

      شناخت ویژگی‌های شخصیتی
      سۆال دوم این است که چه ویژگی‌هایی را می‌توان در دوران نامزدی شناخت؟ در پاسخ باید بگویم که به طور کلی می‌توان گفت در دوره نامزدی می‌توان کد و یا نشانه همه رفتارهای فرد را دید، تنها شرط آن، دقت و دیدن با چشمان باز است. می‌توان گفت هیچ‌ویژگی شخصیتی نیست که در دوره نامزدی نتوان دید. البته برخی ویژگی‌ها خیلی بارز است، ولی برخی نیاز به چشم بازتر و بررسی‌های بیشتر دارد.

      کدهای شخصیتی
      ابتدا یادآوری‌ کنم که شرایطی به‌عنوان شرایط مناسب برای ازدواج وجود دارد مانند اعتماد به نفس، مسۆولیت‌پذیری، ثبات عاطفی و توانایی انتقال احساس به فرد مقابل. فرد با داشتن این ویژگی‌های شخصیتی می‌تواند ازدواج کند. اما اگر این ویژگی‌ها در فرد وجود نداشته باشد، ایجاد کردن آن زمان زیادی می‌خواهد. برای شناخت این ویژگی ها در دوران نامزدی می‌توان به کدهای شخصیتی فرد مقابل توجه کرد و از این طریق او را بهتر شناخت و متوجه شد که آیا می‌توان با شخص مقابل ازدواجی موفق داشت یا نه.

      رفتارهای هشداردهنده را بشناسید
      بعضی از رفتارها در زندگی زناشویی ضعف آن زن و شوهر محسوب می‌شود که در دوران نامزدی می‌توان تا حدودی به آن پی برد، مانند:
      پنهانکاری
      یکی از نشانه‌های پنهانکاری دختر و یا پسر از همدیگر زمانی است که دختر و یا پسر، برخی از مسائل را بازگو نمی‌کنند و یا از جواب دادن به نامزد خود طفره می‌روند، در نتیجه می توان خیلی راحت به این مسئله پی برد.
      تناقض‌گویی
      شاید به این مثال توجه کرده اید که «دروغگو، کم حافظه می‌شود» یکی دیگر از روش‌های شناخت افراد این است که وقتی سوالی از او می‌پرسید، او به دروغ جواب شما را می‌دهد و اگر در زمان دیگری دوباره همان سوال را ‌پرسید جوابی می‌دهد که اصلا با قبل مطابقت ندارد.
      وانمودکردن یا نقش بازی‌کردن
      از طریق تست‌های روانشناختی تا حدی می‌توان به این خصوصیات پی برد و محک زد که چقدر طرف مقابل می‌تواند خودش را خوب جلوه دهد و یا نقش بازی کند. البته ناگفته نماند، ممکن است بعضی دختر،پسرها واقعا خودشان را بدتر از آنچه که هستند، نشان دهند.
      وسواس داشتن
      گاهی وقت‌ها فرد از آرایش و لباس پوشیدن طرف مقابل حساسیت نشان می‌دهد و به طرف مقابل تذکر می‌دهند، این رفتار نشان می‌دهد که طرف مقابل بسیار حساس بوده و ریزبین و نکته بین است.
      پرتوقع بودن
      توقع برخی افراد بیش از توان فرد مقابل است و خیلی راحت می توان این رفتار را شناخت.
      عدم سازگاری
      بارها اتفاق می‌افتد که دختر و پسر به علت عدم سازگاری از هم جدا می‌شوند و هیچ تفاهمی ندارد و هرکدام ساز مخالف طرف مقابل را می‌زند که این رفتار در دوران نامزدی قابل تشخیص است.
      زود رنج بودن
      یکی از ضعف‌های زن وشوهر در دوران زناشویی زودرنج بودن آن‌هاست و خیلی راحت این رفتار را می‌توان در دوران نامزدی تشخیص داد.
      بی‌ملاحظه بودن
      یک رفتاری که باعث جدایی در بین زن و شوهر است، این است همسر آنها بی‌ملاحظه است. زمانیکه دختر و یا پسر در دوران نامزدی ملاحظه طرف مقابل و یا خانواده و اطرافیان را نکنند؛ قطعاً آنها بی‌ملاحظه بوده و فقط به فکر نیازهای خود هستند.
      عمل نکردن به وعده و مقررات
      زمانیکه در دوران نامزدی، بین دختر و پسر قرار ملاقات گذاشته می‌شود و فرد مقابل طبق همان وقت به محل قرار نمی‌رسد، می‌توان متوجه شد که در آینده هم، به قول و وعده خود عمل نخواهد کرد.
      عجول بودن
      در بعضی اوقات شخص مقابل با کوچک‌ترین اشتباه از طرف دختر و یا پسر عصبانی شده و عکس العمل‌های غیر منطقی از خود نشان می‌دهند.
      یکی از بهترین روش‌های آشنایی طرفین«مسافرت» است. اگر دختر و پسر در دوران نامزدی به مسافرت بروند، خیلی بهتر می‌توانند به روحیات و شخصیت همدیگر آشنا شوند.
      ****

      اینها تعدادی از نشانه های مرد خسیس هستند:

      او به آینده دورنمای تیره ای دارد.

      از امکان فقر و نداری زیاد می گوید.

      بیش از توجه به کلیات به جزییات می پردازد.

      معمولا از ذوق شوخی و طنز بی بهره است و عواطف محدودی دارد.

      مخفی کردن درآمد واقعی خود برای معاف شدن از خرج کردن جزو نشانه?های اوست.

      علاقه شدید به مهمان شدن و شانه خالی کردن از میزبانی هم همین?طور.

      محدود کردن ارتباط خود با دیگران برای کمتر خرج کردن درنتیجه تعداد کم دوستان و برآورده نشدن نیازهای عاطفی جزو ویژگی های آنهاست و باعث می?شود چنین افرادی در مواجهه با بحران های زندگی تنها بمانند.

      مرد خسیس برای پیشرفت تحصیلی و شغلی خود و خانواده سرمایه گذاری نمی کند و در نتیجه دچار رکود می شود.

      مردان خسیس نزد دیگران محبوب نیستند.

      گاهی در مورد تغذیه، سلامت و مراجعه به پزشک مضایقه دارند.

      نامزدشان را از هدایای کوچک و گردش محروم می کنند یا مرتب با فروشنده، راننده یا صندوق دار چانه می زنند و بحث می کنند.

      اما فردی که خسیس نیست و امکانات مالی کمی دارد، با خوشحالی همان داشته اندکش را برای همسر و اطرافیان صرف می کند و از خوشحالی آنها لذت می برد و به عنایت خداوند امیدوار است.

      خانم ها دوست دارند نامزد یا همسرشان برای آنها با دل و جان خرج کند و اگر مرد با وجود داشتن امکانات نیازهای مادی همسرش را برآورده نکند سبب حس بی ارزشی و تحقیر در او می شود. البته زوجین نباید یکدیگر را به ولخرجی تشویق کنند.

      پس برای خرید کردن بیرون برید اگر در خرید شما مداخله و پرداختی نکرد خسیسه و باید بدونید زندگی با فرد خسیس بسیار سخت خواهد بود

      پاسخ
    • مشاور
      مشاور گفته:

      با سلام
      دوست عزیز این رفتارها ربطی به اینکه فرد از نظر مالی تامین است ندارد چرا که به طور کل ویزگی شخصیتی افراد است ولی می توان این رفتارها را با بازخورد مناسب اصلاح کرد

      پاسخ
« دیدگاه های قدیمی تردیدگاه های جدیدتر »

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *